Takže dnes dokončen hokus pokus 6nebo 5 kvaltu?? Škoda Roomster 1,4 tdi chip 59/77kw
6 kvalt pro motor 1,4 tdi i když ten krátký je holý nesmysl. Ten motor to prostě neutáhne, odzkoušeno na Š Roomster. Náklady na převodovku a překopání byť vlastníma silami vyjde na 18 tis. Jízda s bídou na tu pětku. Šestka padá a padá a padá. Takže jsme zvolili delší 5 kvalt GGU s Fabie 1. Kola 16/195/45 lepší by byli pravděpodobně 15/50/185 asi by se dostal k 200 tacho. Takto 180 stejně jako s původní převodovkou ale o 500 ot/m míň a cca 2,5l míň okamžité spotřeby. Prostě přes 3500 ot/m už nemá sílu to přetlačit. Menší kola by zvýšili trochu otáčky tak by se možná dostal výš. Jede to slušně otáčky proti původní krátké převodovce cca o 500 ot/m níž. Spotřeba na 100km okruhu cca o půl litru níž. Potvrdím až po delším ježdění. Celkově dojem super. Ztratilo se "dunění" které ten 3 hrnek vydával od 2500 ot/m.
Při 2500 ot/m na pětku jede krásně 130km/h a momentalka je 4,1/4,8l. Před tím 3100 ot/m a momentalka 6,6/7,2l průměr 6,8l/100km.
Při 100km/h 1950ot/m momentalka 2,7/3,4 a před tím momentalka 4,0/4,7 průměr 4,4l/100km.
Musí se na to trochu zvyknout a tam kde se jezdilo do zatáčky na 3 je třeba dát 2. Stejně tak zapomeňte na 4 jet 50 :-D Každopádně sem napíšu po pár tis. km jak se to chová celkově.
PS: Nezapomenout vyměnit po zahřátí v té převodovce olej!!!
Přidávám pár fotek. 1 fotka s původní převodovkou. 2 fotka s GGU