Přejít na obsah

Karel Bůna

Uživatel
  • Počet příspěvků

    222
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Vše zveřejněné uživatelem Karel Bůna

  1. Já jsem si personalizaci se třetím klíčkem doplňoval v konfiguraci. V roce 2017 to stálo 1000,- Kč.
  2. Pokud by to někoho zajímalo, jedná se o jednoduchou výměnu. Koupíte díl 5Q0035726, vložil jsem jeho obrázek, podle dílenské příručky vycvaknete celý panel s autozapalovačem a AUX a pak jen stačí vyměnit opotřebovaný díl za nový. A už mohu hýbat kabelem jak chci a připojení je stabilní.
  3. Ahoj všem, v autě Kodiaq rok výroby 2017 mám vepředu zásuvky 12V, USB a AUX. USB začala před časem vypadávat, nejčastěji když přejedu nějakou větší nerovnost. Proto si myslím, že USB port dosloužil. Řešil jste už někdo jeho výměnu? Je to náročné, mám se obrátit na autorizovaný servis nebo to zvládnu sám? Děkuji za případné odpovědi k věci.
  4. Zkus se zeptat u CarRetrofits , není to tak dávno, co mně přijel přeprogramovat některé věci do Kamiqa někdo s nimi spolupracující a byl z Liberce.
  5. Hezké číslo, ale vzhledem k délce trasy moc nevypovídající. Když jsem na lyžích v Alpách a jedu z ledovce na ubytování, je to 27 km a dole to ukáže 2,2 l/100km :D
  6. Za mě: 1. a 3. určitě ano, používám pořád, 5. mám nezávislé topení, to je úplně nej :) 6. určitě ano 7. mně stačí Bolero s Cantonem, subwooferem v kufru a používání AndroidAuta, 8. určitě ano, Alcantara je super
  7. Tak pokračování mého příspěvku o později potvrzené změně vlastností u tohoto prémiového paliva z ledna 2021. Tentokrát, a snad mně to někdo opět potvrdíte, je to k lepšímu. Vůbec netuším, jak rychle dokáží přestat dodávat tu skoro biosložku do benzínu, ale včera jsem dotankoval plnou asi po týdnu ježdění a spotřeba byl o 0,5 litrů nižší, než obvykle. Od hrdla k hrdlu 7,9 l/100 km. Většinu najezdím po smíšených silnicích, okresky tady po Krkonoších. 1. třída a sem tam dálnice. Dovoluji si to sem napsat proto, že před rokem jsem tu změnu také poznal hned po první nádrži. Včera jsem jel do HK, zkusil jsem svoji obvyklou eko jízdu, jedu na Eco, rychlost měním zásadně tempomatem, předjíždím při změně na Sport s použitím plynového pedálu. 1/2 polovina okresky bez provozu, 1/2 1. třída s hustým provozem. Tady je výsledek.
  8. Karel Bůna

    brzdy

    Brzdy brzdí :) Ten rezavý okraj jsem měl na všech autech s kotoučovými brzdami.
  9. Z výroby mám letní 19", kupované zimní 18"
  10. Ta elektrocentrála mě zajímá. Jaká je její hlučnost? Je na benzín nebo naftu? Kolik stála, pokud to není tajemství? Chystám se v domě sjednotit fázi a připojit záložní elektrocentrálu. Přemýšlím ale nad tím, že bych jen pořídil nějaký vhodný měnič napětí a připojil k baterii v autě. Motor v autě může běžet také nepřetržitě, má pravidelný olejový servis a pravidelně plnou nádrž čerstvého benzínu :)
  11. Co? 1770 kg? Skoro 2 tuny??? To ses upsal, ne? Mých 180 Ah u kotle váží asi 44 kg. A neodpověděl jsi ani na jednu moji otázku. To mě mrzí, vypadalo to, že to máš docela vymyšlený.
  12. Ještě mě, ve spojení s tebou zmiňovaným řešením, napadla jedna věc. Píšeš, že budeš mít rezervu i pro elektromobilitu. Jakým výkonem předpokládáš nabíjení? Víš to, že při změně střídavého proudu na stejnosměrný jsou nezanedbatelné ztráty?
  13. Navíc jeli 900 km 14 hodin. 5 hodin nabíjení na tak krátkou ujetou vzdálenost. Nejsem odpůrcem elektromobility, ale některé věci kolem ní jdou vyloženě proti sobě. Některé automobilky, z důvodu větší dostupnosti elektromobility, začínají upouštět od zaklínadla co nejvyššího dojezdu, tím ale, paradoxně, dělají podobné výlety ještě nesmyslnějšími.
  14. Navíc trakční baterie nemají rády vybíjení pod 50% kapacity.
  15. Nechci tady rozpoutat nějaký flame, ani tě urážet, ale promiň, máš trochu naivní představy. Začalo to už tou domácí výrobou vodíku. Pokud to nevíš, tako vodík se v nejvyšší míře stále vyrábí z fosilních paliv. Konkrétně ze zemního plynu. Jakýkoliv jiný způsob je zatím tak energeticky náročný, že je hodně nerentabilní. A to nemluvím o jeho skladování. To je kapitola sama pro sebe. A v tom dalším, co píšeš, vlastně docela popíráš sám sebe. Píšeš "Jediné řešení je ve výrobě vlastní elektřiny" a vzápětí píšeš, že počítáš s dobíjením ze sítě a nebo dokonce dieselovým generátorem. Čili v praxi předvádíš přesně nevýhodu fotovoltaiky. Když nesvítí, musíš mít kde brát. A u nás je toho slunečního svitu skutečně nedostatek. O soběstačnosti si můžeš nechat jen zdát.
  16. Jak to budeš nabíjet od října do dubna, kdy je průměr hodin, kdy svítí Slunce, od 40 do max 100 hodin měsíčně?
  17. Že by....??? :) EU prohrála, benzín a nafta zůstává.
  18. Karel Bůna

    brzdy

    To mohu, stačí-li levá zadní, neboť pravým bokem stojím u zdi garáže :) Dvě jsou s bleskem a dvě bez...pro porovnání jsem vložil i jednu fotku včera vyměněných kotoučů, ale na to asi nic zajímavého není :))
  19. Karel Bůna

    brzdy

    I ten používám. Většinu kilometrů najezdím mimo dálnice, přesto ho používám vlastně pořád. Ale je taky pravda, že ne nějak moc pasivně, abych ho nechal brzdit. To moc často ne. Spíš si s ním nastavím rychlost a když vidím, že se blížím k autu, vypnu ho a plachtím. Hodně používám podřazování pádlem. Pádla obecně ve spojení s tempomatem hodně používám.
  20. Karel Bůna

    brzdy

    Používám od začátku. Doporučené na ochranu převodovky.
  21. Karel Bůna

    brzdy

    Tam jsou ještě originální a prý ještě nějaký ten tisíc kilometrů vydrží. A ani jsem s nimi neměl problémy, které jsou popisovány v tomto vlákně.
  22. Karel Bůna

    brzdy

    Takže dnes, po roce, jsem navštívil servis Havex Vrchlabí. Plánoval jsem pouze pravidelnou výměnu oleje, nakonec jsem se nechal přesvědčit a souhlasil jsem s výměnou předních kotoučů a brzdových destiček. Původně plánovaných 100 tis.km najetých nemám, pouhých 80228. Podle technika by nevydržely už více jak 5 tis. Cena páru kotoučů cca 7500,-, destiček k nim cca 4500,- (faktura ještě nedorazila). Zadní kotouče a destičky mají daleko do konce životnosti. No, plánoval jsem najet víc, ale zklamaný také nejsem.
  23. Máme stejný problém, kolik stojí výměna pokud neuznají záruku?
  24. Nemám sice PL rád, ale tady doporučuji přečíst si rozhovor s prof. Šestákem. Hlavně tu pasáž o bilanci koloběhu uhlíku v atmosféře. Piráti? 50. léta. Lidé, bojujte. Teď! volá profesor a odhaluje, co se chystá, kdo vydělá a co vám vezmou
×
×
  • Vytvořit nový...