Jump to content

Bombos3

Uživatel
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About Bombos3

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tak jsem to nakonec zatěsnil silikonem na víka motoru.
  2. Zdravím, Tak jsem dnes při čištění škrtící klapky na Felicii II 1.3MPi 50kW zjistil, že předchozí majitel natrhl těsnění škrtící klapky (číslo dílu 047133073) a mně se dnes už úplně dorozpadlo v ruce. Nové se evidentně nedá koupit - výroba ukončena před lety a aftermarket se patrně nedělá. Nenapadá někoho, co s tím? Díky za tipy
  3. Zdravím, Mám potíže s otáčkami na 1.3MPI 1999. Nastartují studený motor, otáčky (zcela bez plynu) jsou kolem 1000-1100, což se mi zdá rozumné. Po libovolném přidání plynu (trochu, více, nemá vliv) a následném kompletním uvolnění pedálu dojde k poklesu volnoběžných otáček na 600-700. V těchto hodnotách se už nadále drží bez ohledu na to, že motor je zcela studený. Čidlo teploty u termostatu a termostat jsou nové. Teplota chladící kapaliny se krásně reguluje o zahřátím kolem 90°C a topení funguje bez závad. Díky za tipy
  4. Po důkladném zvážení možností jsem přišel na následující řešení: Vyměnit šrouby za normální (a o trochu delší) pevnostní třídy 12.9 a pod existující (stržené) matice vložit nové pevnostní třídy 12. Pod samotnou hlavu šroubu bych pak pro jistotu vložil pevnostní podložku, aby došlo k rovnoměrnému rozložení tlaku na kolejnici sedadla. Výměnu bych provedl na naříznutím koberce na koncích a vložením matic z boku. Co si o tomto řešení myslíte? Jsem otevřený jakémukoliv názoru. Děkuji
  5. Zdravím a přidávám se do klubu stržených závitů při montáži schránek, už bych do toho nikdy nešel. Teď mám kvůli tomu takovýhle problém... Provedl jsem malý řez do koberce a endoskopem se podíval na aktuální stav. Matice je stržená, šroub lze vyndat/zandat, ale ne utáhnout což je dost problém - jde o uchýt u zámku pásu. Moje idea je buď nějak vymlátit stávající ven nebo povolit šroub a kobercem vložit další. Nedaří se mi, ale najít v etce kód této matice. Co byste mi prosím poradili?
  6. Nechci to zakřiknout, ale celý problém sám od sebe kompletně vymizel. Nemohl tam být nějaký "cucek" v brzdové kapalině?
  7. Olej v převodovce vyměněn, žádná znatelná změna k lepšímu. Patrně se opravdu jedná o opotřebení převodovky :-/
  8. Zdravím Na mé Fabii (1.4 16v 55kW, 2005, hatchback) se začala nahodile projevovat závada spojkového pedálu. Vždycky chodil plynule, hladce a pocitově to bylo jako šlapat do pružiny. Teď se mi občas stává, že pedál zatuhne a je v něm citelně větší odpor, rozhodně nejde hladce a "přirozeně" jako za normálního stavu. Děje se to nahodile při sešlápnutí u jedoucího i stojícího vozidla (i s vypnutým motorem). Skoro jak kdyby byl nějaký "žmolek" v potrubí nebo mi do pedálu někdo nalil med. Z hlediska samotné funkčnosti byla spojka vždy ok, občas mírně horší záběr (patrně lehce zavdušněná). Aktuální stav se zatuháváním pedálu se nezdá se mít nějak zásadní vliv na funkci, ale je to hodně nepříjemné a hlavně znervóznující. Brzdové kapaliny je dost, o výměně spojky v minulosti nemám informace, ale k prokluzu nedochází. Díky za názory
  9. Zkoušel jsem to a trochu tam vůle je. Samozřejmě umocněná délkou ramínka. Spíše mi však přijde, že se to "mele" v těch čepech, kde končí ramínko. Vůle na "otočení" zase tak velká není.
  10. Tak jsem se na to díval a strana u spolujezdce je poněkud mimo (foto se stěračem). To vysvětluje, proč se mi zdálo, že ten stěrač sedí nějak vysoko. Nicméně strana u řidiče se kterou byly problémy a mlátila do sloupku je asi celkem ok (foto s čárou od vody zbylé pod stěračem). Tak tedy nevím co si myslet... Hlavně si nedokážu představit, jak v servisu sundavají ty ramínka. V létě jsem se o to pokoušel (šetrně) kvůli vyčistění odtoků a nehly se ani po 2 denní lázni ve WD40.
  11. Zdravím, Mám Fabii I 2005 a mám ačkoliv stěrače stírají, tak jsou v koncových polohách neskutečně hlučné a občas mlátí do sloupku. Za 1,5 roku už jsem vyměnil 4 sady stěračů (Valeo, Škoda Economy, Škoda Aero, Bosh) a vždycky vydrží pár měsíců a pak se to už nedá vydržet. Při pohledu na gumičku mám pocit, že je na skle "rozpláclá". Čelní sklo je originál, původní s najetými 210 000 km, takže předpokládám, že má správný tvar a je dobře usazené. Myslíte, že na to mají ve Škoda servisu nějaký přípravek, kterým by to srovnali?
  12. Bombos3

    Hlavové opěrky

    Zdravím Hrozně rád bych si naklopil opěrku hlavy u Fabie (classic, 2005) a vůbec se mi to nedaří. Domníval jsem se, že Fabie tuhle možnost nemají, ale pak jsem viděl několik fotek, kde jednoznačně naklopená byla. Tak teď přemýšlím, zda-li to byla příplatková výbava?? Sedačka je s ovládáním posuvu u středového tunelu a bočním airbagem.
  13. Zdravím V průběhu zimy se mi začal objevovat problém, že mám obtíže zařadit jedničku potom, co auto stálo venku. První 2 až 3 zařazení jedničky nechtějí zaskočit a zpravidla jsem to tam horko těžko dostal stylem 2 => 1. Po cca 2 km a mírném ohřátí už problém většinou vymizí. Za současných teplot to pozoruji významně méně. Při delší jízdě (4km a více) už to řadí naprosto bez potíží a zcela hladce. Myslíte, že by to mohlo být převodovkou (200 000km) nebo by mohlo třeba jenom stačit vyměnit olej? Podle názoru mechanika je v pytli převodovka, ale spíš mám pocit, že se mu "taková blbost" nechtěla řešit.
  14. Samozřejmě to budu ze začátku pořádně hlídat. Plánuji na to připojit DC-DC převodník na napájení NTB. Těch 6A je špičkový příkon včetně ztrát na převodníku. Předkládám, že většinu času nebudu odebírat více jak 3A. :-)
  15. Díky za odpověd! :-) Plánuji odebírat jen cca 6A, ale chtěl jsem si být 100% jistý. Zástrčku jsem vybral tuto: https://www.aliexpress.com/item/Cls-car-styling-Universal-Male-Cigarette-Lighter-with-8Amp-Fuse-Din-Plug-BMW-Euro-Style-Socket/32809296132.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.118f4c4ddOMn69 Konstrukčně se mi zdá lepší než většina ostatních, jelikož má tlustší plasty i kovové části.
×
×
  • Create New...