Jump to content

PSE

Uživatel
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

PSE's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

4

Reputation

  1. PSE

    Škoda Enyaq

    30 km je docela dost, ale ta prosklená střecha je fakt nesmysl. Uvidíme až to bude na showroomech.... Jinak jsem měl Enyaq (150kW) na víkend a za mě fakt super až na několik drobnosti: 1/ Zvuk blinkru, na prvním semaforu jsem hledal v menu kde se dá nastavit hlasitost. Je podstatně hlasitější než běžné blinkry, jde to z repráků. Zase někdo ušetřil 15Kč za auto. Kdyby to alespoň bylo nastavitelné.... Moc mi to teda k dávání blinkru nemotivovalo :-). 2/ Přihrádka na drobnosti mezi řidičem a spolujezdcem funguje jako reproduktor zesilující klepání čehokoliv co se do ní vloží. Nelze to použít. 3/ Kaplička je fakt malá, v kontrastu s tím 13,3" notebookem uprostřed je to divný. Ale zvyknout se na to dá. A pak samá pozitiva, 15...25kWh/100km dle jízdy, rekuperuje to i tam kde bych to nečekal. Dlouhodobý průměr 18,8kWh/100km a tam jsem se vešel i já. (SIII 2.0 TDI 147kW 4x4 mi žere 6,3 cca). Z dojezdu (za současných teplot s klimatizací) 535 nebo kolik uvádí Škoda je v reálu 430, co jsem projel odpovídalo očekávání palubního počítače +- 3km. V zimě to bude samozřejmě míň. Na cesty do ciziny asi zatím asi ne, ale pro každodenní cesty do práce a po ČR proč ne, zvláště pokud má člověk možnost nabíjet doma, ideálně ze solára. Za mě pokud takhle dobře dopadl hned první počin s tímhle pohonem, tak si myslím, že to spalováky brzy převálcuje. Ticho, sametový pohon bez cukání (zdravím DSG). Jakmile to výrobci rozjedou v množství, tak bude i cena, dojezd a rychlost nabíjení vyřešena. A to jsou technické problémy a technici to vyřeší. Navíc bych řekl, že si někdo v koncernu spočítal, že to jednou vyrobí laciněji a proto to tak tlačí. Použitelné je to za mě už teď, halt jen na dovolenou do zahraničí bych s tím zatím fakt nejel....
  2. PSE

    Škoda Enyaq

    No nevím, na tom dojezdu to zase taková změna nebude. Každopádně mi tam štve ta panoramatická střecha v základu, to je věc kterou bych tam nechtěl ani zadarmo. Navíc jsem někde četl, že tam už nebude ani ta zatahovací roleta, takže na léto opalovací krém na pleš nebo čepici :-). A další kila navíc, je ale pravda, že vzhledem k váze vozu to asi takový problém nebude. A ještě mi tam schází odvětrávané sedačky. Doufám, že brzy dorazí L&K a s tím i tyto sedačky. Už na prvních fotkách Enyaqu se s tím Škoda chlubila (Na displeji bylo vidět ovládání odvětrávání) a od té doby nic. U auta v této cenové kategorii bych to očekával.....
  3. Hmm, tak třeba se to časem ještě posune, nebo víc tlačím na pilu :-).... Co se týče oleje, tak už jsem doplňoval taky, cca po 9500 km. Adblue už mám za sebou také a uvidím kdy to začne svítit podruhé. Nevím kolik je tam toho z výroby.
  4. Mám 147kW/4x4 DSG7 (MJ2021, najeto cca 10000) a oproti 140kW/4x4 DSG7 /12/2017) jsem si kromě podstatně nižší hlučnosti pohonu všiml toho, že při defenzivní jízdě na silnicích (+- 100) mám spotřebu nižší než v případě předchozího vozu (5,3...5,7), při dynamičtější jízdě mám ale spotřebu vyšší než na co jsem byl zvyklý dříve (nyní 6.5). To pak platí i pro německé dálnice, kde se pak spotřeba limitně blíží k 8 litrům (při +- 200km/h). Asi ten motor není tak přiškrcen jako dřív, nicméně to nějaká raketa taky není. Auto mi tak žere v průměru tak o 0.2/0.3 litru víc než s předchozím motorem. Na dálnicích používám adaptivní tempomat a všiml jsem si, že je to asi celé nějak jinak odladěno, protože také víc vnímám rozdíl spotřeby když jedu na adaptivní tempomat. U 140kW mi ten rozdíl nepřipadal být tak velký. Máte to někdo vypozorováno stejně?
  5. Mám Amundsen (MJ2021), protože mi na Columbusu s touch (2017/12) scházela přímá volba pomocí tlačítek (Rádio/App/Nav/Car) a taky zoom v mapě pomocí kolečka. Celkově nevím v čem má být Columbus na úplně jiné úrovni, já jsem s Amundsenem spokojený (až na pár bugů, které občas vylezou). Otisky prstů jsem tak měl jen na tlačítku menu. Na tlačítka hlasitosti jsem ani jednou nesáhl, nejsem masochista a kolečko na volantu na to stačí. Home zobrazení se nějak moc konfigurovat nedalo a nevyhovovalo mi to. Ovládání Columbusu byl tak vždy stisk menu, výběr kachle v menu, prostě nanic. Zoom na mapě pomocí dvou prstů funguje možná na tabletu na pohovce, ale při jízdě na silnici je to nebezpečné, doporučuji zoomovat při zatáčení, člověk si to neuvědomí do té doby než se o to poprvé pokusí. V Amundsenu má spolujezdec i hlasitost a zoom kroutítkem. Navigace Amundsen (MJ2021) funguje, ale data o zácpách má ale Waze lepší. U Waze mi zase vadí zobrazení kde nerozlišuje navigace Waze hlavní a vedlejší cesty a pro orientaci je tak podstatně horší. Používám tak obě, podle toho kam jedu. Bohužel starší Amundsen neznám....
×
×
  • Create New...