Jump to content

cindy

Uživatel
  • Content Count

    63
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

24 Excellent

About cindy

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

183 profile views
  1. cindy

    Servisný interval / servisní prohlídky

    Co znamená příprava na STK? Něco opravovali?
  2. cindy

    Jaký olej a filtr do 1.0 TSI

    Je vidět, že jsi ekologicky smýšlející člověk. To je hezké, že k vůli lepším emisím CO2 používáš normu VW50800. Tak uvědomělí nejsou ani v autorizacích a lejí tam většinou 5w30 s normou VW50400 pro long life, nebo 5w40 VW50200 pro pevný interval. Ten posledně jmenovaný už bohužel prý po FL pro motory s filtrem pevných částic nejde použít.
  3. cindy

    Cena mot.olej v AS & vlastní olej.

    Pokud bydlíš za polárním kruhem, tak bude na zimu ta "0" ideální.
  4. cindy

    Jaký olej a filtr do 1.0 TSI

    Že třicet tisíc ten olej nedá ani náhodou a při běžném provozu měnit po patnácti tisících.....
  5. cindy

    Autobaterie

    Taky mě to zajímalo, tak jsem mu taky napsal přes SZ. Mě Ferda odpověděl. Napsal mi, že bližší informace neposkytuje, že je to jeho "know-how" 😃.
  6. cindy

    Servisný interval / servisní prohlídky

    Tak se přiznám, že tomu moc nerozumím. Jako že když si budu kupovat rohlíky každý den, tak budou za dvě kačky a když obden, tak za mi řeknou, že je musím koupit dráž? 😃
  7. cindy

    Servisný interval / servisní prohlídky

    Jo, 579,- bez DPH (700,. včetně DPH) za litr oleje je super cena. To se vyplatí 😃.
  8. @MilanHos , @milanxx a další: Je to Off topic, ale mám otázku. Jak máte nainstalován ve Fábce ten modul pro Chytré auto, aby netrčel pod nohy a nezavazel? Máte ho přímo v tom konektoru, nebo přes nějaký prodlužovací kabel? Dík 🙂
  9. cindy

    Cena mot.olej v AS & vlastní olej.

    U nás na vesnici jo, pro místní zdarma......
  10. cindy

    Žárovky

    No, když mi někde na nějakém kopečku bliknou do očí halogeny. tak je to nepříjemné, ale ustojím to. Když mi blikne do očí několikanásobně silnější LED, tak mě to oslepí. Možná je někdo odolnější, to nejsem schopný posoudit. Proto taky ty originální mají automatické naklápění, které taky není všelék, ale aspoň něco. A konkrétně u dlouhé Fábky spolehlivě nastavení světel rozhodí i těžší nákup v kufru. Takže děkuji všem made home LEDkařům, že budou zodpovědně používat to kolečko vedle přepínače světel před každou jízdou 😃.
  11. Hmm… podle toho, co tu bylo už napsáno bude dobíjecí graf, pokud nastartuješ auto, pouze rovná čára někde na úrovni těch 14,4 V . Nic jiného tam asi být nemůže..... Pokud myslíš graf z CTEK Battery Sense, který tu taky někdo dával, tak ten nezobrazuje nabíjecí charakteristiku, ale úroveň nabití baterie. Nějak to asi dopočítává, protože nabíjecí napětí na něm vidět není.
  12. cindy

    Výměna repro

    Tak to jsem zvědavý na rozuzlení :-). Pokud jak píšeš "Zvuk byl zkreslený tak, že jsem třeba nepoznal po hlase známého herce, rozhlasové stanice neposlouchatelné" , Tam musela být nějaká jiná bota.... Příliš nízká impedance reproduktorů, nebo něco špatně zapojené... Takové zkreslení nemají ani ty nejlevnější reproduktory....
  13. Ještě k tomu vyššímu napětí. Těch 16V i víc se u nabíječek používalo dřív, kdy se odšroubovaly zátky a po nabití se dolila destilka. U dnešních bezúdržbových akumulátorů se používá napětí pod hranicí bodu varu elektrolytu. To je těch 14,4V. Ale mám v garáži stolní nabíječku od AEG, a ta má pro běžné nabíjení 14,4V a pro rychlonabíjení 14,7V. S něčím takovým počítá asi ten algoritmus rekuperace, kdy nabíjí přerušovaně, pokud to dovolují podmínky a potřebuje nabíjet rychle.
  14. Auta bez rekuperace používají napětí právě těch 14,4V (ve dvojkové Oktávce to tak mám). Jestli to bude stejné při vypojení konektoru ze záporného pólu baterie osobně ověřeno nemám. Leč v nějakém předchozím příspěvku to tak někdo píše. Ne napětí neklesne, je stále konstantní. Klesne pouze nabíjecí proud, protože nabitou baterkou už teče menší proud. Edit: Vzal jsem si na pomoc odbornou literaturu, takže cituji: Nabíjení konstantním napětím, jehož hodnota se nastavuje na „plynovací napětí“ akumulátoru, tedy na cca 14,4 až 14,8V. Po připojení nabíječky tohoto typu zahájíme nabíjení značně velkým proudem (jeho velikost bude závislá na hloubce vybití akumulátoru), který se konstrukčně zpravidla omezuje na max. 0,5 až asi 1 x násobek jmenovité kapacity akumulátoru. Počátečné nabíjecí proudy (jsou-li omezeny jak jsem uvedl výše) tak mohou dosáhnout, například u akumulátoru 12 Ah, 6 až 12A. Jak se napětí akumulátoru při nabíjení zvyšuje, klesá dobíjecí proud. Konečný nabíjecí proudu dosahuje asi 0,002 násobku jmenovité kapacity akumulátoru, v našem případě tedy cca nepatrných 24 mA. Vybitý akumulátor takto plně nabijeme za 10 až 15 hodin, však už za 1 až 2 hodiny je akumulátor nabit na 80% konečné kapacity.
  15. Pokud budeš nabíjet baterku konstantním napětím (v našem případě 14,4V aby nezačal vřít elektrolyt), čím více bude nabitá, tím menší do ní poteče proud. Pro běžný provoz nemusí mít žádnou další regulaci.
×