Tak klasika je 5w-40. Třeba Mobil doporučuje na svých stránkách spíše 5w-30. Jedná se o moderní lehkoběžný olej, který má mít výhody v nižší spotřebě paliva, ale zase se spotřebuje více oleje. Obecně ho výrobci doporučují více kvůli všudypřítomné snaze omezit spotřebu paliva a tím i CO2. Super pojednání zde: https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---HTHS-viskozita-a-lehkobezne-oleje
Osobně bych tak šel radši do 5W-40 než kontrolovat a časteji doplňovat 5w-30, ale nemám osobní zkušenost. Navíc si myslím, že nebude moc vhodný na starší motory s větším nájezdem neboť hustější oleje dokáží lépe dotěsnit písty ve válci a ventily. Tu 5w-30 si dokážu představti třeba u nového auta nebo novějších aut s modernímy motory s menším nájezdem.
Osobně mě zajímá, proč v celé diskuzi není uveden olej 5w-50, třeba Mobil1 FSX1 Rally formula nebo nějaké podobné olej od zavedené značky s normu 5w-50. Norma 5w je oproti 10W vhodnější i pro použití v zimním období a 50ka zas dává jistotu dobrých mazacích vlastností při vyšších teplotách, lépe vytěsní vůle v motoru a olej má nížší degradaci při vysokých teplotách třeba při dlouhé cestě za horkého letního dne na dálnici. Samo stačí i 5w-40, ale proč si nepřiplatit za prémiový olej, Mobil1 5w-50 Rally formula 4l se dá sehnat v pohodě do 800 Kč, takže co se ceny týče, tak pokud člověk není fakt kolenovrt, finančně nucen šetřit za nebo neleje flašu oleje každý měsíc, není co řešit. Těch pár stovek jednou v roce není zas taková rána a člověk má lepší pocit, že pro funkci a životnost motoru udělal něco navíc a dopřává motoru nadstandartní péči.