Jump to content

Caster

Uživatel
  • Content Count

    87
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Caster last won the day on January 4

Caster had the most liked content!

Community Reputation

29 Excellent

About Caster

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Caster

    Autobaterie

    V USA už by to bylo na hromadnou žalobu s vysokým odškodněním, že ŠKODA (ale i další automobilky) neinformuje v návodu majitele, že mu záměrně ničí autobaterii nedostatečným nabíjením na pouhých 80%, což způsobuje řadu problémů.
  2. Caster

    Autobaterie

    Na startování nemá kapacita nějaký zásadní vliv. Jde o to, že při ztrátě kapacity neudrží baterie napětí a při jeho poklesu jsou pak problémy se spotřebiči, které vyžadují , aby byla baterie nabitá a napětí nekleslo pod určitou hranici. Typicky jde hlavně o přídavné topení, které pak nechce v zimě nastartovat.
  3. Caster

    Autobaterie

    Stav baterie (její skutečnou kapacitu v Ah) prověří spolehlivě pouze zátěžový test 20-30A do poklesu napětí na 10,5V. Příklad testu:
  4. Caster

    Autobaterie

    Ten "test" vůbec nic nezjistí. Podstatné je napětí baterie 12,83 V, baterie vypadá v pořádku a nabíjí se na 100% ;-).
  5. Caster

    vysoká potřeba energie pro vozidlo

    Na funkčnost, po rozpojení konektoru čidla proudu na konci "-" kabelu, by to nemělo mít žádný vliv. Doporučuji změřit napětí baterie druhý den ráno po jízdě den předtím a dát vědět.
  6. Caster

    Start - Stop system

    Konektor u "-" pólu klidně odpoj. Řídící jednotka nabíjí akumulátor i po odpojení konektoru standardně na 100% (i po odpojení čídla proudu řídící jednotka ví, jaké je aktuální napětí akumulátoru) podle typu akumulátoru, který je v ní nastaven. Tj. pokud jsi doteď používal akumulátor EFB a chceš si koupit nový AGM, je nutné v řídící jednotce zadat typ AGM. Pokud ale v autě nemáš více spotřebičů, které berou proud i při parkování, např. přídavné topení, kamera apod., nemá moc smysl měnit typ akumulátoru. Samozřejmě pokud máš stávající aku EFB již načatý, není problém koupit nový AGM a zadat ho do řídící jednotky.
  7. Caster

    Autobaterie

    Na přídavné topení by to nemělo mít žádný vliv.
  8. Ten graf ukazuje nabíjecí napětí baterie jen během jízdy, ne napětí baterie při parkování. Neodpovídá vypnutí rekuperace.
  9. Ten "test" baterie je úplně k ničemu. Baterie může být vadná, zpravidla nízká kapacita, což "test" založený na měření pouze vnitřního odporu baterie nemůže nikdy ukázat. Skutečný stav odhalí pouze zátěžový test např. 20 A do poklesu napětí na 10,5 V.
  10. Caster

    Autobaterie

    Jako expert na datové komunikace tě oceňuji ;-). Graf má samozřejmě zcela jinou vypovídací hodnotu, než aktuální stav napětí.
  11. Caster

    Autobaterie

    Prakticky to samé lze koupit hotové. Do mobilu se stáhne aplikace a data z vnitřní paměti "krabičky" (i za několik dnů zpětně) se do mobilu přenesou pomocí Bluetooth. Viz Quicklynks monitor baterie viz graf na předchozí straně 11 v této diskuzi
  12. Caster

    Autobaterie

    Bez ekoteroristů dříve auta žádné "inteligentní" nabíjení neměla a přesto v nich baterie vydržela více než 10 let, bez nějaké zásadní údržby. Jediný a nesmyslný "důvod" inteligentního nabíjení je snaha o „omezení“ emisí za jakoukoliv cenu. Přestože jsou moderní auta vybavena moderními infotainmenty, žádný z nich nezobrazí graf napětí baterie (ideálně i za několik dnů zpětně), přestože má řídící jednotka všechny potřebné údaje k dispozici, proč asi … ? Na grafu 100% nabíjení baterie Exide 80 Ah GEL ES900
  13. Caster

    Autobaterie

    I po vypojení konektoru auto samozřejmě ví, jaké napětí má baterie a podle toho přizpůsobí nabíjecí proud. Nabíjení na 100% akumulátoru jen prospěje, jak mj. požadují všichni výrobci, a zásadně prodlouží jeho životnost.
  14. Caster

    Kontrola tlaku v pneumatikach - TPM

    O tom žádná 😉.
  15. Caster

    Kontrola tlaku v pneumatikach - TPM

    Pouze jsem vyjádřil svůj názor, že mají senzory tlaku v pneu svůj význam. Jde mj. o snížení spotřeby, bezpečnou a pohodlnou jízdu a rychlé odhalení případné závady pneu. Překvapuje mě, že to považuje "Mistr Fóra" za "nesmyslný systém". Je možné, že dá třeba radši přednost většímu chromovanému výfuku za 5 000,- Kč ...
×