Jump to content

Caster

Uživatel
  • Content Count

    91
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Caster last won the day on January 4

Caster had the most liked content!

Community Reputation

29 Excellent

About Caster

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Začal bych pořádným vyčištěním kontaktu ukostření baterie. Může být lehce zkorodovaný a na tom se to napětí lehce ztratí. Že je problém tady poznáš změřením napětí mezi kostrou a "-" pólem baterie při rozsvícení světel. Správně by jsi měl naměřit 0 V.
  2. Ne nebude, i po vypnutí "inteligentního" nabíjení potřebuje auto vědět, jaký v něm máš ukumulátor a podle toho volí nabíjecí napětí. Při změně typu akumulátoru je proto potřeba zadat správný typ do řídící jednotky. Do svého auta jsem před rokem instaloval nový akumulátor Exide GEL a zadal tento typ do řídící jednotky. Vše funguje v pohodě, akumulátor je vždy rychle nabit i krátkou jízdou na 13 V ;-). Přídavné topení nyní v zimě funguje bez jakýchkoliv problémů. Nemluvě o 2 kamerách v autě (4K a Full HD), které mohou běžet i při parkování cca 3 dny (regulátor napětí hlídá, aby se při poklesu napětí akumulátoru pod 11,8 V vypnuly) a mimo nahrávání obrazu ve smyčce na SD kartu v kameře přenášet obraz z přední i zadní kamery na mobil či notebook přes WiFi a cloud. Auto je také zabezpečeno GSM alarmem s možností jeho ovládání (stav, zapnutí topení aj.) pomocí SMS. Jednou jsem ho takto kontroloval z katamaránu uprostřed Atlantiku přes satelitní telefon Iridium.
  3. Od data, kdy po koupi auta najdeš na konci "-" kabelu u baterie sondu proudu (a konektor).
  4. Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek: Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod. je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.
  5. Caster

    Autobaterie

    V USA už by to bylo na hromadnou žalobu s vysokým odškodněním, že ŠKODA (ale i další automobilky) neinformuje v návodu majitele, že mu záměrně ničí autobaterii nedostatečným nabíjením na pouhých 80%, což způsobuje řadu problémů.
  6. Caster

    Autobaterie

    Na startování nemá kapacita nějaký zásadní vliv. Jde o to, že při ztrátě kapacity neudrží baterie napětí a při jeho poklesu jsou pak problémy se spotřebiči, které vyžadují , aby byla baterie nabitá a napětí nekleslo pod určitou hranici. Typicky jde hlavně o přídavné topení, které pak nechce v zimě nastartovat.
  7. Caster

    Autobaterie

    Stav baterie (její skutečnou kapacitu v Ah) prověří spolehlivě pouze zátěžový test 20-30A do poklesu napětí na 10,5V. Příklad testu:
  8. Caster

    Autobaterie

    Ten "test" vůbec nic nezjistí. Podstatné je napětí baterie 12,83 V, baterie vypadá v pořádku a nabíjí se na 100% ;-).
  9. Na funkčnost, po rozpojení konektoru čidla proudu na konci "-" kabelu, by to nemělo mít žádný vliv. Doporučuji změřit napětí baterie druhý den ráno po jízdě den předtím a dát vědět.
  10. Konektor u "-" pólu klidně odpoj. Řídící jednotka nabíjí akumulátor i po odpojení konektoru standardně na 100% (i po odpojení čídla proudu řídící jednotka ví, jaké je aktuální napětí akumulátoru) podle typu akumulátoru, který je v ní nastaven. Tj. pokud jsi doteď používal akumulátor EFB a chceš si koupit nový AGM, je nutné v řídící jednotce zadat typ AGM. Pokud ale v autě nemáš více spotřebičů, které berou proud i při parkování, např. přídavné topení, kamera apod., nemá moc smysl měnit typ akumulátoru. Samozřejmě pokud máš stávající aku EFB již načatý, není problém koupit nový AGM a zadat ho do řídící jednotky.
  11. Caster

    Autobaterie

    Na přídavné topení by to nemělo mít žádný vliv.
  12. Ten graf ukazuje nabíjecí napětí baterie jen během jízdy, ne napětí baterie při parkování. Neodpovídá vypnutí rekuperace.
  13. Ten "test" baterie je úplně k ničemu. Baterie může být vadná, zpravidla nízká kapacita, což "test" založený na měření pouze vnitřního odporu baterie nemůže nikdy ukázat. Skutečný stav odhalí pouze zátěžový test např. 20 A do poklesu napětí na 10,5 V.
  14. Caster

    Autobaterie

    Jako expert na datové komunikace tě oceňuji ;-). Graf má samozřejmě zcela jinou vypovídací hodnotu, než aktuální stav napětí.
  15. Caster

    Autobaterie

    Prakticky to samé lze koupit hotové. Do mobilu se stáhne aplikace a data z vnitřní paměti "krabičky" (i za několik dnů zpětně) se do mobilu přenesou pomocí Bluetooth. Viz Quicklynks monitor baterie viz graf na předchozí straně 11 v této diskuzi
×
×
  • Create New...