Jump to content

Caster

Uživatel
  • Content Count

    97
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Caster last won the day on January 4

Caster had the most liked content!

Community Reputation

29 Excellent

About Caster

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Díky za odkaz na test, stáhl jsem si jeho PDF verzi, vypadá to jako reklama na Banner ;-). U bezúdržbových baterií nechápu údaj dole Vattenförbrukning (10%) - "spotřeba vody (10%)". Zvláštní je také to, že má baterie Banner jmenovitou kapacitu 62 Ah -"Specificerad kapacitet (Ah)", která po třech strartováních záhadně stoupne na 66,1 Ah "Kapacitet efter tre urladdningar". Nerozumím také údaji Doba jízdy pro nabití baterie po studeném startu, 1 Ah (min: sec) - "Körtid återladdning efter kallstart, 1Ah (min:sek)", není to nijak podrobněji specifikováno. Battery import - říkali mi, že jejich gelová baterie v mém autě fungovat nebude (neměli pravdu) a že se do auta nevejde (neměli pravdu).
  2. Máš na ten "test" nějaký odkaz ? Zrovna u Battery import bych se moc neptal, akumulátorům nerozumí...
  3. Typ baterie bych asi neměnil. Hlavně si zkontroluj, zda není "inteligentně" nabíjena jen na 80% (ekoterorismus). Poznáš to podle toho, zda máš na konci "-" kabelu sondu proudu viz obrázek. Pokud ano, doporučuji rozpojit konektor, nabíjení se přepne na 100% a současně se vypne Start/Stop, pokud je jím auto vybaveno. P.S. V řídící jednotce lze nastavit typ baterie: Wet Fleece (AGM) Wind6V Wind12V Ultracap Gel Lithium_ion EFB Binary_AGM EFB_plus
  4. Caster

    nestartuje

    Podívej se na konec "-" kabelu u baterie, jestli tam není malý konektor se dvěma drátky (sonda proudu). Pokud ano, baterie se ti "inteligentně" dobíjela jen na 80%, což jí mohlo zničit. Nech si někde udělat zátěžový test. Pokud klesla kapacita baterie pod 60%, je hotová, kup novou a nech rozpojený ten malý konektor. Baterie se bude nabíjet na 100%.
  5. Caster

    Autobaterie

    @Standa... Na akumulátor je záruka zpravidla jen 2 roky, zjisti, jak na tom jsi. Pro reklamaci akumulátoru je nutné nechat u specializované firmy udělat zátěžový test (po nabití baterie zatížit 30 A a nechat napětí klesnout na 10,5 V - zjištění kapacity akumulátoru). Pokud je kapacita menší než 60%, lze akumulátor reklamovat. Špatný akumulátor:
  6. Začal bych pořádným vyčištěním kontaktu ukostření baterie. Může být lehce zkorodovaný a na tom se to napětí lehce ztratí. Že je problém tady poznáš změřením napětí mezi kostrou a "-" pólem baterie při rozsvícení světel. Správně by jsi měl naměřit 0 V.
  7. Ne nebude, i po vypnutí "inteligentního" nabíjení potřebuje auto vědět, jaký v něm máš ukumulátor a podle toho volí nabíjecí napětí. Při změně typu akumulátoru je proto potřeba zadat správný typ do řídící jednotky. Do svého auta jsem před rokem instaloval nový akumulátor Exide GEL a zadal tento typ do řídící jednotky. Vše funguje v pohodě, akumulátor je vždy rychle nabit i krátkou jízdou na 13 V ;-). Přídavné topení nyní v zimě funguje bez jakýchkoliv problémů. Nemluvě o 2 kamerách v autě (4K a Full HD), které mohou běžet i při parkování cca 3 dny (regulátor napětí hlídá, aby se při poklesu napětí akumulátoru pod 11,8 V vypnuly) a mimo nahrávání obrazu ve smyčce na SD kartu v kameře přenášet obraz z přední i zadní kamery na mobil či notebook přes WiFi a cloud. Auto je také zabezpečeno GSM alarmem s možností jeho ovládání (stav, zapnutí topení aj.) pomocí SMS. Jednou jsem ho takto kontroloval z katamaránu uprostřed Atlantiku přes satelitní telefon Iridium.
  8. Od data, kdy po koupi auta najdeš na konci "-" kabelu u baterie sondu proudu (a konektor).
  9. Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek: Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod. je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.
  10. Caster

    Autobaterie

    V USA už by to bylo na hromadnou žalobu s vysokým odškodněním, že ŠKODA (ale i další automobilky) neinformuje v návodu majitele, že mu záměrně ničí autobaterii nedostatečným nabíjením na pouhých 80%, což způsobuje řadu problémů.
  11. Caster

    Autobaterie

    Na startování nemá kapacita nějaký zásadní vliv. Jde o to, že při ztrátě kapacity neudrží baterie napětí a při jeho poklesu jsou pak problémy se spotřebiči, které vyžadují , aby byla baterie nabitá a napětí nekleslo pod určitou hranici. Typicky jde hlavně o přídavné topení, které pak nechce v zimě nastartovat.
  12. Caster

    Autobaterie

    Stav baterie (její skutečnou kapacitu v Ah) prověří spolehlivě pouze zátěžový test 20-30A do poklesu napětí na 10,5V. Příklad testu:
  13. Caster

    Autobaterie

    Ten "test" vůbec nic nezjistí. Podstatné je napětí baterie 12,83 V, baterie vypadá v pořádku a nabíjí se na 100% ;-).
  14. Na funkčnost, po rozpojení konektoru čidla proudu na konci "-" kabelu, by to nemělo mít žádný vliv. Doporučuji změřit napětí baterie druhý den ráno po jízdě den předtím a dát vědět.
×
×
  • Create New...