Zdravím,
Mám Fabii II 1.2 TSI 63 kW z 2013. Před 14 dny jsem byl na STK, kde jsem neprošel na emise, protože nebylo možné dostat volnoběžné otáčky motoru do rozmezí udávané výrobcem (max 750 ot/min). Hodnota byla pořád kolem cca 758 ot/min. Dva týdny před tím jsem měl měněnou baterku za novou. Týden na to ještě navíc odešel alternátor, takže proběhl repas.
V prvním servise, kde jsem měnil baterii mi dali do auta 44 Ah. Bohužel nevím, která byla původně. Pak jsem ve stejném servise nechal repasovat i zmíněný alternátor.
V druhém servise (kam jsem jel po nesplněné technické) mi řekli, že toto auto má mít baterii 37Ah, že silnější baterie mi pravděpodobně zničila alternátor a že se tak stane znova. Technickou jsem nakonec absolvoval tak, že mi do auta dali baterii z jiné Fabie, která byla k dispozici (starší 37Ah) a po získání technické mi tam zpět dali 44Ah. Navíc se mi snažili vnutit výměnu alternátoru a regulátoru za 25 000,- Kč s čím jsem je samozřejmě poslal někam... Podotýkám, že toto byl autorizovaný Škoda servis.
Moje dotazy:
1) Může mít nová baterie vliv na volnoběžné otáčky?
2) Může mít silnější baterie vliv na volnoběžné otáčky?
3) Může silnější baterie "zničit" alternátor?
Díky za odpověď.