Jump to content

Michal Tvrdík

Uživatel
  • Content Count

    88
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

32 Excellent

About Michal Tvrdík

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Na Insta se dají objevit fotky s koly z příslušenství na reál autech: 18" Sirius černé metal, broušené 18" Blade černé matné, broušené
  2. Na 18" jsem jel - ale bylo to s 1.0 TSI 85 kW. S 1.5 TSI jsem byl na 17". Komfort - prakticky jsem na normální (=hezký asfalt, drobné záplaty) i trošku horší (více záplat, nerovnosti) silnici nepoznal rozdíl. Jen bych si dával většího bacha na díry (naštěstí většinou hlásí Waze), bo do auta půjdou větší rázy a tlumiče vás rádi mít nebudou. Nicméně je tam rozdíl snad jen 1cm ve výšce pneu. Hlučnost - bude záležet na pneu, ale 18" na GoodYear mi přišli tišší než 17" na Bridgestone Spotřeba - nedokážu posoudit, ale fyzika a zkušenosti říkají, že to bude třeba desetinka navíc u 18". Výsledek = nakonec jdu do 18" Vega.
  3. @bojler Mrkni na toto video. Jsou tam přibližné spotřeby při určitých rychlostech. Tady už bude odpor vzduchu razantněji stoupat a s tím i spotřeba.
  4. Tu spotřebuju u 1.5 DSG potvrzuji - když jsem auto vracel, tak jsem dotankoval a i mimo palubní počítač mi vyšla spotřeba těch 6l (popojížďky městem, velká část dálnice 120-130, velká část okresky, z části kopcovité). Jakmile se jede po rovině, tak se z toho při 90 km/h často stane dvouválec (vevnitř fakt nepoznáte) a žere to třeba 3-4l. Kdo bude mít manuál a ví jak řadit a využívat kinetickou energii, tak bych se nedivil ještě o chlup lepší spotřebě.
  5. @Jan Kubačka Scala plachtění umí jen v ECO režimu, takže volič režimů bude nutnost. Nicméně bych si dokázal představit fungování v klasickém D normálu a sem tam ťuknout do řadičky na N. Pádla mají jen nadstandart volanty. Tedy podle toho, co ukazuje vizualizace v konfigurátoru. Po osobní zkušenosti, zvlášť pokud rádi točíte motor i do vyšších otáček, bych je tam určitě chtěl. Jediná jejich nevýhoda - docela "klikají", mohly by být trochu tišší.
  6. Měl jsem na tři dny 1.5ku v automatu a napsal jsem pár postřehu k motorizaci 1,5 TSI | 7° A | 110 kW. Nicméně mimo téma motoru - restart infotainmentu proveden "pouze" 1x", kdy po odpojední telefonu z USB obrazovka zčernala a nereagovala. Další odpojení probíhala OK. A pak, při průjezdu tímto místem, se vedení v jízdním pruhu nechalo zmást stíny od zábradlí a v normálním úseku to chtělo šahat do řízení- nic moc. Obecně jsem lane assist vypínal i na užších okreskách, kdy je občas fajn při nulovém provozu narovnat zatáčky. Stejně tak se vypnutý stav hodí ve chvíli, kdy proti vám jede SUV, které má napravo sice hromadu místa, ale stejně přečuhuje do vašeho pruhu, takže raději zajedete až k čáře u krajnice. Jinak vše šlapalo jak má a tenhle motor bude dobrá volba :) A doplneni - 17ky na Bridgestonech mi prisly subjektivne o chlup hlucnejsi nez 18ky na GoodYearech. Tvrdost podobna.
  7. Měl jsem teď tři dny na test motorizaci 1.5 TSI v automatu, tak mohu napsat nějaké shrnutí a porovnání se silnější litrovou verzí v manuálu. Jednapětku v automatu jsem již měl při předváděčce, ale tam lze tězko udělat nějaký hlubší závěr. Pro ty, kteří chtějí vědět hned verdikt - ten motor se do Scaly hodí a jsem rád, že mám auto objednané právě s ním. A neskákal :) S přítelkyní jsme si udělali výlet do Krušných hor, takže se projelo město (Praha), mimoměsto, dálnice i horské serpentiny. Takže všehochuť, 2 lidi v autě a lehce naložený kufr. Za mě je super ochota zrychlovat, předjíždení do kopce nedělá Scale problémy a zrychluje velmi ochotně (situace - Němec se plazí místo 90ky sedmdesát a ve dvoupruhovém stoupání nepochopitelně zrychlí na 90, takže Scala velmi rychle na 110 a šup před něj). V tomto případě (a obecně když víc přitlačíte na plyn) tam z D6 hodila Scala D4 a auto velmi slušně zrychlovalo. Jelikož měla Scala volbu režimů, většina trasy byla absolvována v Dčku (Normal) a sem tam jsem zkusil i Eco a Sport. ECO - dáte nohu z plynu a hned to řadí N, což při určité situaci může přijít vhod - nebrzdíte motorem. Otázka je, jestli to neustálé vyřazování (v praxi je velmi jemné a neucítíte ho) nezatěžuje spojku. Na můj vkus to má ale línější rozjezdy. Dodatek k ECU - zkoušel jsem dnes ve městě - ranní hustá doprava přes celou Prahu, líně jedoucí vozidla. Vypnut tedy Start-Stop a jízda v ECU. Fungovalo to dobře, na rovinkách dojíždění aut na neutral cajk. Zkoušeno v autě bez adapt. tempomatu a spotřeba 6l/100 km na městkou jízdu mi přišla OK. D (Normal) - AP řadí velmi rozumně, jsou ale sitauce, kdy si ale pádlem pod volantem podřadím o stupeň níže a motor je živější. AP v té situaci podřadí až když více šlápnete na plyn/nebo začnou rychleji klesat otáčky k tisícovce. Za mě s pádlama pro věšinu situací super volba. AP pak ve spojení s adaptivním tempomatem bude super volba na dalnice/popojížďky ve městě. Brždění motorem - pokud opakovaně víc šaháte na brzdy (táhlé klesání), motor to pozná a podřazuje si. Sport - do horských silniček super režim, výjezdy ze zatáček jsou zábavnější. Nicméně stalo se mi, že při sjezdu pod kopem do ostré zatáčky (bržděno motorem i brzdama) zůstala zařazena dost dlouho dvojka a motor "řval" - já bych už tam šoupnul vyšší stupeň, což jsem pak taky manuálně udělal. Přikládám i dva screeny se spotřebou. První cesta tam (= víc do kopců a víc zkoušení co ten motor umí): druhá cesta zpět, již trošku klidnější. Za mě spotřeba velmi slušná, kdo jezdí rovinnaté okresky 90kou, bude bez problému někde mezi 4-5 litry. Výhody oproti 1.0 TSI 85kW - jistota v předjíždění, kultivovanost na volnoběh/nižší otáčky, zábavnost a ve výsledku myslím i podobná spotřeba.
  8. Takže to bychom měli 42 350 Kč vč. DPH, takže téměř 10% z ceny auta. To chceš a tady už bych se s nima asi hádal.... Já jako živnostník potřebuji auto docela často a tohle by se mi krásně prodražilo....
  9. @tomas.zmuda Nabídnou alespoň náhradní vůz? Při představě, že si kupuju auto, který chci mít k dispozici vždy kdy je potřeba, a pak ho nemám, se mi dělá zle...
  10. Měla by tam být právě DQ200.
  11. Když se na webech objevují informace o chipování, konkrétně zvýšení krouťáku o 58 Nm nebo 50 Nm, docela by mě zajímalo, jak se na to bude tvářit spojka u 1.5 TSI, která by měla být do 250 Nm - což už má v základu.
  12. Výška Scaly - s upravenými pružinami to vypadá o dost lépe.
  13. @frfr Mrkni na toto: a nějaké postřehy jsem napsal i sem. Scalu 1.5 TSI s AP budu mít zanedlouho na pár dní a pojede do hor, tak pak budu moct srovnat s 1.0 TSI. Osobně mám stařičkou Octu I 1.6 74kW a oturbené 1.0 TSI tahá v leckterých situacích lépe - souhlasím s videem. Na druhou stranu je to jednoduchý a spolehlivý motor. Osobně - pokud bys jezdil hodně často naložený, do kopců, rád předjížděl "najistotu", volil bych 1.5 TSI. Pokud jsou jízdy klidnější s menším obsazením, nebál bych se 1.0 TSI.
×
×
  • Create New...