Zdar chlapi,
přidávám také info z mé výměny svíček na 1.2TSI 81kw, výměna po 66233km a 5 rocích provozu. Motor šlapal jak měl, interval ŠA je 4 roky/60000km, takže jsem to trošičku natáhnul.
Původní svíčka tam byla NGK AG 04E905601B, teď jsem dal NGK PZKER7B8EGS.
Před vyšroubováním původních svíček jsem si označil polohu svíčky a po demontáži zjistil, že svíčky byly přesně natočeny kostřícím obloučkem k výfukovým ventilům. Po vyšroubování mi napadaly nečistoty ze závitu (zbytky měděného maziva) do dutiny pro svíčku, ty jsem odsál výkonným vysavačem (v tomhle bodě by mě zajímal postup mechanika ve ŠA).
Nové svíčky jsem označil a po dotažení na 22Nm zjistil, že kostřící oblouček není přesně natočený k výfukovým ventilům, ale splňuje toleranci +/-30° - takže OK.
Vypadá to, že originál svíčky NGK AG mají opravdu přesně řezaný začátek závitu v definovaném místě k zajištění přesné polohy kostřícího obloučku po dotažení na 22Nm.
Nečistoty v dutině pro svíčku / po odsátí