Jump to content

Ondraj73

Uživatel
  • Content Count

    28
  • Joined

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

3 Neutral

About Ondraj73

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

120 profile views
  1. Nevím, kolik máš najeto, ale chvění mám také v tomto rozsahu, ale znatelně ubylo, najeto 8 tis.
  2. Ondraj73

    Vaše spotřeba

    Hodnota zeleného lístečeku je podle mě ovlivněna hlavně řazením než spotřebou a rychlostí. Jezdím cca o 1, 2 stupně níže než doporučuje rádce, spotřebu mám třeba i pod 5l, průměrnou rychlost klidně 80 a zelený lísteček má hodnotu třeba jen 38.
  3. Mám s 1.0 81 kW najeto cca 7 tis. Kdo s motorem jezdí v nízkých otáčkách, 2 tis a pod, tak dělá podle mě opravdu chybu. Motor mě překvapil tím, že vliv na spotřebu má víc lehká noha než výše otáček. Nyní jezdím nejčastěji k 3 tis. a světe div se, na spotřebu to nemá velký vliv. Na dálnici použiji 6 jen z kopce nebo když bych chtěl jet nad 130. Pokud člověk auto podtáčí, tak má tendenci víc přišlápnout plyn. Už dřív jsem si všiml, že spotřeba je kolikrát menší na nižší stupeň než na vyšší stupeň a méně otáček. V případě jízdy k 3 tis. se motor netrápí, je větší rezerva výkonu, takže není potřeba tak často řadit, motor nevydává dunivé zvuky. Při řazení jdu na 3500 (kromě 1,2). S Rapidem jsme jezdili na dovolené na Šumavě 4 lidi, auto naložené a spotřeba pak byla 5,5l.
  4. Taky to tak praktikuji, buď bez plynu nebo lehounce plyn a při ideálním rozjezdu tam je 1500 otáček.
  5. Většinou jsem o 1, 2 stupně níže než rádí rádce řazení a to mám někdy pocit, že jsem ještě i na dolní hranici optimálních otáček dle zvuku motoru. Přijde mi, že mezi cca 2200-3500 se mu líbí nejvic. Při zbytečně vyšších otáčkách je znát jakoby pokles výkonu.
  6. Tak když čtu, že je problém rozjezd i samotného auta, tak potom chápu, že jsem doma nebyl schopný vyjet menší kopec s valníkem. Než motor zatáhnul, tak ztráta výkonu a chcíp. Se samotným autem jsem ještě problém neměl, tankuji Vervu 100, možná to i pomáhá.
  7. 2: Martab Za těch cca 4600 mám dlouhodobou 5,3. Teď ji asi pohorším, protože jsem pořídil vozík a často něco vozím. Za mě bych tedy zase řekl, že dlouhodobá spotřeba nemusí odpovídat stejnému užívání a tedy hodnota také nic zvláštního nevypovídá. Pro mě osobně je zajímavá dlouhodobě stejná trasa a konkrétní dosažená spotřeba v průběhu celého roku a její rozptyl.
  8. Každý den jezdím stejnou cestu do práce, tam zkouším. Musí se daný den sejít všechno od počasí přes volné silnice, protože stejnou cestu jedu příště třeba za 5 l. Ale do těch 5 l teď jezdím dost pravidelně a nejezdím jako šnek.
  9. Tak dneska dobrá jízda do práce, o 0,5 l méně než doposud nejméně a i průměrná rychlost o 3 km vyšší :). Celkem najeto cca 4600 km.
  10. Tak někdy jde rozjezd v podstatě bez plynu, to samé zpátečka. Ty 2 tis není dogma, pokud jedu po rovině nebo kopec dolů, tak mám klidně pod 2, naopak do kopce spíš 2500, je to spíš o zvuku motoru. Mám vysledováno, že kolikrát na nižší rychlost je i nižší spotřeba a auto se netrápí. S 1.0 81 kW mám teď najeto cca 4500 km.
  11. Tak najeto s SB 81 kW 3 tis. km, dlouhodobá spotřeba 5,6 l. Motor se kultivoval, už teď jsem s projevem spokojený a myslím, že se to ještě trochu zlepší.
  12. Na druhou stranu, v r. 2003 jsem kupoval novou F1 kombi, neměla ani rádio a klimu a stála přes 300 tis. Kolik by to auto stálo dnes? Už si přesně nepamatuji, kolik jsem v 2003 bral, ale odhaduji tak cca 1/3.
  13. Po dálnici z kopce klidně i menší spotřeba :)
  14. S Rapidem zatím najeto 1800 km, dnes pokus o trochu ekonomickou jízdu do práce bez zbytečného snižování povolené rychlosti. Stání na semaforech mi dost snížilo průměrnou rychlost :(.
×
×
  • Create New...