Přejít na obsah

PajaSS

Uživatel
  • Počet příspěvků

    20
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli PajaSS

  • Narozeniny 2.5.1996

Návštěvy profilu

846 zobrazení profilu

Oznámení PajaSS

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Čao, mám oficiální Caristu 5.5. Beta-9 a při odesílání dat o autě do Caristy, to ve 47% vypne s chybou, že mám zkontrolovat zapalování, jestli je zapnuté a zkusit to znovu. Přitom stojím před barákem s nastartovaným autem. Co s tím? Díky
  2. PajaSS

    DPF problém

    Jenže motor CLHA je už motor po DG aféře a ten, co jsem se dočetl, tak regeneruje běžně okolo 300km ne? CAYC (2013 - DG motor) dřív regeneroval klidně i po 600-700km a po aktualizaci RJ se nájezd mezi regeneracemi snížil na 450-550km.
  3. PajaSS

    DPF problém

    Díky za odpověď, ale na mou obranu, opravdu nepředpokládám větší nájezd na jeden filtr, ale jde mi primárně o ten moment, kdy začne vypalovat. Pokud by byl špatný, zaplněný, zanášel by se ve větší míře postupně, ne? Nebo to je normální stav, že ze 17g to naráz skočí na 27? Proto se ptám, jestli za tím nehledat problém i někde jinde. Například, jestli někdo neřešil podobný problém :-)
  4. Čao, po půl roce, ale přece Rapid začal zase dělat něco, z čeho se mi třepe peněženka. Jde o DPFko, které se začalo poslední měsíc, dva, chovat hodně podivně. A to, že vypaluje často a to za naprosto nesmyslných podmínek. Všechno viz foto. Ujedu například 280 - 300km (někdy i méně - záleží na počtu studených startů) a filtr se stále postupně zaplňuje (např. viz foto 293km/17g). Jenže po dalším startu, někdy po dvou a ujetí třeba 2 - 3 km tato hodnota zaplnění z ničeho nic stoupne na maximální hodnotu zaplnění (cca 27g) a motor začne automaticky filtr vypalovat. Podle čeho se vypočítává hodnota zaplnění? Protože mi to vůbec nedává smysl, aby míra zaplnění stoupla ze 17 na 26/27g během 3km jízdy. Musím uznat, že už při těch 17g zaplnění jede auto pocitově hůř. Velká odezva na plyn, větší spotřeba i podle PC. Při vypalování a čerstvě po něm jede auto o 100% líp. Před čtvrt rokem vyměněn EGR - PIERBURG 7.09720.01.0 aktuální nájezd: 182 000km spotřeba cca 5,5l/km (přepočet ujetých km / l) celková míra zaplnění DPF - 61% Tak se ptám, je tam vadné nějaké čidlo, dpf na odchodu, špatný vstřik nebo ještě něco jiného? Díky za každou radu, úplně se mi s tímto nechce otálet.
  5. Tak abych to nějak upřesnil, tak po zjišťování co a jak (začala blikat při deceleraci kontrolka žhavení se zapsanou chybou P0101 - chyba váhy vzduchu) jsem se po půl roce dopátral k tomu, že na autě zůstal původní SW, který byl jen načipovaný (a mechanik vytáhl usměrňovač proudění vzduchu, tudíž tam vznikalo víření a váha házela chybu). Takže popravdě to zlepšení škubání vůbec nebylo způsobeno změnou SW v ŘJ. Každopádně tam proběhla ještě posléze též výměna EGR, spojky, paliv. a vzduch. filtru, oleje v převodovce a "akceleračního silentbloku", který se tvářil jako nový, ale ve skutečnosti byl jak beton. Tak bych se zkusil zaměřit na tyto části. Musím zaklepat, že auto teď ani necukne.
  6. Čao kluci, tak mi to nedalo a jako vlastník dvou ELM 327 (1x verze 2.1 a 1x verze 1.5) jsem se rozhodl, že zkusím i něco jiného, než Torque Pro. Podle vašich instrukcí jsem stáhnul Caristu (poprvé tu odemknutou a posléze i origo appku z GP). Pro prvotní ověření jsem obě ELMky projel identifierem a 1.5 prošla bez chyby a 2.1 byla horší, no. No, jenže tady nastává ten zásadní problém. Nefunguje ani jedna ELMka. Připojit se připojí, ale když zkusím dát projetí chyb, po pár vteřinách to napíše 0 (min. 1 tam je - 100%). Pokud zkusím dát "customize", ve 3% načítání to po mě chce výrobce a r. v. vozidla a když to tam zadám, takto vyhodí chybu, že auto není podporováno (jen tak pro okraj, jedná se o Škodu Rapid 2013). Je možné, že i když je ten test bez chyb, že to přesto může být tou diagnostikou?
  7. Tak já dělal rozvody při 155tkm, protože se mi rozpadly ložiska v pumpě (za dva dny mi přes ní vytekla všechna chladící kapalina). Rozvody byly při kontrole OK, ale když už to měl rozdělané, tak se to udělalo při jednom. Ale je to asi kus od kusu
  8. Tak včera jsem vyzvedl auto ze servisu. Volali mi, že je prodřený svazek k čidlu plnicího tlaku (jeden ze čtyř drátů úplně upadl), tak že ho vymění i se snímačem a dají mi i nový konektor k váze vzduchu. Je fakt, že auto jede o poznání lépe, jde hezky po plynu, lehké cukání ustalo a přestalo se tolik dusit. Jenže, auto se zahřálo, pustil jsem ho z kopce, zkusil to brzdit motorem a hle, žhavení se opět rozblikalo se stejnou chybou - P010100 - 7329. Dostal jsem od nich i výpis z diagnostiky, tak ho sem hodím (je to bohužel z papíru ofocené, nic lepšího nemám). Tak jestli by to nepomohlo při pátrání. Do měsíce mám v plánu měnit spojku s EGR ventilem, tak mě napadlo, jestli to nemůže být i tím, že se třeba EGR nedovírá a proto to vyhazuje tu chybu (když jsem EGR sledoval na grafu, tak má často velké výchylky oproti přikázané pozici). Nenapadá někoho něco?
  9. Dělal to můj mechanik s chiptunerem, který k němu přijel. Žádná ofiko cesta (v autorizáku by to stejně neudělali). Asi jsem slepý, ale já tam tu verzi nenašel. To bude muset asi někdo zkušenější nebo to chce jiný log s informacemi o voze. Jinak jasné, jak spojka klouže, tak se mění. Jen jsem říkal, že tím, že je tvrdá, tak to značí její opotřebení. Jinak ten kód SW vypadá asi nějak takto (viz foto - calibration ID) E: jen musím podotknout, že tento kód motoru už nespadá pod dieselgate.
  10. Tak, můžu zkusit pomoct moji zkušeností. Řešil jsem úplně to samé. Měnil jsem vzduchový filtr, palivový filtr, silenblok akcelerace, opravu přední nápravy (silenblok, čepy, stabilizátor + geo), znovuvyvážení pneu, a miliardy věcí spojené s tímto. Nic z toho situaci nezlepšilo. Až v momentě, kdy jsem nechal nahrát starý SW, nechal vytáhnout usměrňovač vzduchu v sání a dal tam chip na cca 94kW, tak problém zmizel a všechny vibrace ustaly i s cukání. Jinak tuhá spojka značí opotřebování a říká si o výměnu.
  11. Čau chlapi, Už týden řeším nemilou věc. Začala mi blikat kontrolka žhavení. Zkoumal jsem, kdy se tak děje a zjistil jsem, že začne blikat po delším brzděním motorem (když lehce přišlapuji plyn nebo vyřadím a jedu na neutrál, blikat nezačne). Podle diagnostiky, která mi vyhodila chybu P0101(Mass or volume air Flow circuit range/performance problem), jsem koupil novou váhu vzduchu. Tu jsem dneska vyměnil, zkontroloval těsnění a hadice, ale nikde jsem si žádné netěsnosti nevšiml, že by to sálo falešný vzduch. Brzdy taky svítí, že by to bylo vadným brzdovým snímačem... Nenapadá někoho, co by to mohlo způsobovat? Nebaví mě každé 4. nastartování mazat závady, protože se to rozsvítí i s kontrolkou motoru.
  12. Zapomněl jsem sem napsat, jak to vlastně dopadlo. Nuže, zajel jsem k mechanikovi, nechal si vyměnit zavěšení motoru zároveň se vzduchovým a palivovým filtrem. Po výměně na auto čekal klučina s diagnostikou, který přehrál ŘJ na původní SW, vytáhli usměrňovač vzduchu ze sání a jako bonus dostal Rapid cca 94kW. Nevím sice co na to řekne po čase turbo, ale můžu říct, že auto nepoznávám. Spotřeba se citelně zmenšila, reakce auta jsou okamžité a jakékoli pazvuky, klepání a třepání za jízdy jsou pryč. Ale uvidí se časem, zatím jsem od přehrání najel cca 2tkm, takže je to na oslavy předčasné. Ale jen mě docela pobavilo, když z toho chiptunera vypadlo, že se s těmito motory z "Dieselgate aféry" v poslední době roztrhl pytel a jsem za poslední měsíc asi patnáctý, co chce přehrát ŘJ, protože se auto chová divně a odmítá normálně fungovat.
  13. No, tak že to nebude tak jednoduché jsem čekal, ale že se mnou tak jednoduše vymetou, to už ne. Úprava byla provedena opravdu na konci září 2017. Takže by to šlo, ale ve Zlínské škodovce to na mě první zkusili tak, že se to musí udělat v tom servise, kde byla provedena úprava. Tak jsem se nedal a oznámil, že jsem druhý majitel a nepojedu kvůli tomu do Prahy. Budiž, pochopili. Ale ve výsledku jsme se dopátrali tomu, že pokud nic nesvítí na palubovce, oni nemají co opravovat a tudíž není nikde žádná závada. No, tak říkám, super, takže opravovat budete až auto v nouzovém režimu, krásné. A ve výsledku jsem se dozvěděl, že to tam musím dát na servis s požadavkem na "záruku", ale nikde není jistota, že mi to uznají a budu to muset zaplatit nebo budou zjišťovat nakolik je to chyba úpravy SW a udělá se jen nějaká sleva. Ale pokud nic nesvítí, tak by z tama jen vymontovali vstřiky, čerpadlo a egr a poslali to na analýzu (kterou bych pochopitelně musel zaplatit). No ve zkratce bych tam klidně nechal dvacku s verdiktem, že to není chybou SW a je to treba špatnou naftou. Takže příští týden to jde na přehrání SW a následný chip, vyměnit napínací kladku, vyměnit akcelerační silentblok a palivový filtr. No a pak se uvidí. Případně kdyby měl někdo tip, kde levněji sehnat nový egr, budu rád. Nechám si ho vyměnit, zrovna nechám zrepasovat turbo a vyčistit DPFko...
  14. Uvidíme, volal jsem s původním majitelem, aby pohledal ten papír, co k tomu dostal. Při koupi jsem ho nedostal, tak uvidíme. Každopádně co jsem našel, tak na tyto motory byla "svolávačka" až někdy v 9. měsíci 2017, takže by to ještě 2 roky být nemuselo. Nebo dá se to nějak udělat i bez toho papíru? Přeci jen to musí mít u sebe v záznamech ne? Pardon za tak blbé dotazy, ale nejsem v tomto ještě tam moc zkušený, takže nevím jak toto funguje.
  15. No, rapid sice najeto 250 tisíc nemá (podmínka té jejich záruky), ale obávám se, že je to dýl, než 24 měsíců od provedení tohoto úkonu (další jejich podmínka, viz. Web škody). Nebo mám to zkusit i tak? Rapid je z roku 2013. Jinak tu ucpávku nechám na servisákovi, který si případně povolá i chiptunera, který udělá zbytek.
×
×
  • Vytvořit nový...