Přejít na obsah

parezorg

Uživatel
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení parezorg

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. parezorg

    Autobaterie

    Dělám si tu pořádek nějakých starších uložených odkazech a objevil jsem toto vlákno. Toto vlákno bylo pro mě aktuální ke konci minulého roku. Zajímala mě možnosti vypnutí onoho "inteligentního" nabíjení. Bohužel jsem se tu k ničemu nedopátral. Na vypínání SS-áčka mám nějaký instalovaný systém. Zkoušel jsem různě hledat možnost vypnutí onoho inteligentního nabíjení, zkoušel jsem (v OBDeleven) v dlouhém kódování různé nastavení ohledně rekuperace. Nic nezabíralo. Ke konci minulého roku jsem i vyměnil po cca 2,5 roku původní Vartu a vrazil tam Exide AGM ...rovnou nějakou větší. Novou baterii jsem samozřejmě nakódoval. Začalo se to chovat lépe to nabíjení. Ale asi jen nějaký ten týden a říkal si, jak to pěkně dobíjí (i jsem to sledoval online přes OBD). No, ale pak se to začalo zase kazit. Prostě to ždímalo baterku místo toho, aby ji nabíjelo. Možná to mohlo souviset se změnou počasí, asi začalo být o nějaký stupeň tepleji (spekulace, nemám podloženo měřením). Pravda je ta, že hlavně přes zimu jezdím velmi krátké vzdálenosti. A taky jen občas. Kolikrát auto stojí týden (někdy se stane., že i dva týdny). Přes léto je to mnohem lepší, to je spousta dlouhých výletů. Takže když někde vyrazím, tak chci, aby to do baterie tlačilo, ne ji vybíjelo. Pak končím s tím, že do auta nesu nabíječku (napajenou z 12V) s jiným Pb aku, kterou nabíjím přes cigareťák tu v aute, aby nechcípnula úplně. Se starým aku klesalo za pár dní napětí na 12,2V, s novým aku (a stále zapnutým "inteligentím" nabíjením to bylo lepší, ale o nějakou tu desetinu). Po všech těch pokusech jsem nakonec vytáhl ten konektor z té BCM jednotky na záporném pólu ....a konečně jsem spokojený a je klid. Po delším výletě mi ukazuje napětí 12,8V (2x i 12,9V) ....a po týdnu, kdy nejezdím, je stále drží aspoň na těch 12,6 V. To uváděné napětí je ze zabezpečovačky auta, které mohu vyčítat dálkově. Jinak doteď mohu sledovat i na votmetru, který je v rámci USB nabíječky do cigareťáku, že to opravdu dobíjí trvale (napětí se pochyuje od 13,x V do cca 14,4 V). Je to vidět i na tom napětí aku, které je po jízdě autem cca 12,8V o čemž jsem si s inteligentním nabíjením mohl nechat zdát i po delší jízdě. Tak to jen tak takový postřeh a má zkušenost. Třeba to bude někomu užitečné, inspirativní. Jsem uživatel, který většinou jezdí jen o víkendu, nenajezdí toho mnoho (do práce jezdím hlavně na kole a to i v zimě, pokud není sníh a led), auto mu skoro celý týden stojí venku na ulici (tj. nemá možnost pravidelně připojovat na udržovací nabíječku) a moc toho nenajezdí (za 3,5 roku cca 15000 km). Něco jiného samozřejmě bude zažívat akumulátor uživatele, který s autem jezdí skoro každý den a delší vzdálenosti.
  2. O tom jsem uvažoval, že by nebylo špatné baterii desulfovat. Ale podle návodu k CTEKu by se měla baterie odpojit. V mém případě vzít domů. K tomu bych měl dotaz. Když odpojím Pb aku, tak vlastně nezamknu auto. Resp. mohu auto zamknout, před tím si otevřít kapotu. Tu pak po demontáži zabouchnout. Až půjdu vrátit aku do auta, tak si otevřít mechanickým klíčkem přes zámek pod krytkou. Když to má někdo v garáži, tak to neřeší. Taky by mě zajímalo, jak se auto tváři, když mu vrátím aku za den dva (konkrétně Škoda Octavia III FL). Předpokládám, že veškerá elektronika se s tím popere a nebude žádný problém? No a ještě to odpojení aku komplikuje zabezpečení Jablotron, aby nezačal houkat po odpojení aku (při zajištěním autu). Jinak co by náhradu za původní aku mám také vybránu Exide aku (konkrétní vybranou mám poznamenánu na papírku u dokladů, kdyby původní Varta někde nečekaně klekla, ať vím, co chtít a nemusím hledat).
  3. Zdravím, v OBDeleven jsem objevil v položce Řídící jednotky -> Diagn.rozhraní datové sběrnice -> Dlouhé kódování... položku EM_Rekuperation, která byla aktivní. Zkusil jsem ji nastavit na neaktivní ....ale asi nepoznám, jestli to opravdu rekuperaci ("inteligentní" nabíjení) deaktivuje. Moje baterie je většinou na hodně malém napětí (11,9-12,2V) a moc se mi nezdá kondice aku (i když v servisu jí prý testovali a je prý OK ...snažil jsem se ji dobít přes cigareťák modelářskou nabíječnou ...nemám teď možnost kde dobít napřímo na aku ze síťového dobíječe). Moc teď s autem nejezdím a když už, tak teď hodně krátké vzdálenosti. Takže by se to snažilo dobíjet naplno asi i kdyby byla rekuperace stále aktivní. Nejsem ten správný adept na to to sledovat a nějak vyhodnotit, hlavně z časového hlediska. Ale zajímalo by mě, jestli je deaktivací této položky opravdu rekuperace (potažmo "inteligentní" nabíjení) vypnuto nebo ne. Jestli někdo zkoušel nebo má možnost nastavit a chuť to zkoušet...
  4. Tak jsem to pro změnu zkusil s Carista 4.0 beta 8 ...a to samé... "The vehicle is rejecting the new setting value. It's possible that this setting is not supported by your vehicle or that it must be enabled via a different setting.". Zapomněl jsem tedy zkusit, jestli nefunguje v defaultu to podržení tlačítka pro nulování tripu (když jej budu držet, tak mi nevymaže trip?). Také je divné, že mi to píše třeba "Hill hold assist (if equipped) - DISABLED" ...i když v autě z výrobu je (OIII FL Style 2019) a funguje.
  5. Chtěl jsem se optat, co umí položka Battery charge display (req. instrument cluster support) *DISABLED/ENABLED"? Stav nabití akumulátoru? A co musí vozidlo podporovat (vyžaduje podporu instrument clusteru ...to je panel s budíky?)? Píše mi to, že nastavení není podporováno vozidlem nebo je třeba před tím povolit někde něco jiného. Předpokládám, že ta prostě moje kára (OIII FL) neumí a mám smolíka. Zkoušeno v Caristě 3.8.4.
  6. Tak to by mě taky zajímalo, jestli jít do A119 V3 nebo A129. V pátek jsem narazil na tu 119 V3 a už jsem téměř rozhodnut pro ni ...nebo raději tu 129 ...tak teď nevím, :-B.
  7. Včera jsem byl autem v práci a před odjezdem jsem si nastavil nějaké věc. Díval jsem se i na ten HHA a co to dovoli nastavit... Hill hold assist (if equipped) --- možnosto ENABLED / DISABLED (mám Disabled) Hill start assist disengagement --- DISABLED /NORMAL / HARD / .... cca 5-6 položek tvrdosti držení ...zapomněl jsem udělat screenshot (mám Disabled) Úplně mi tam chybí položka Hill start assist activation threshold, kde se nastavují procenta (sklonu?), jak tu psal lumirnavrat . Nezkoušel jsem dat HHA Enabled, protože chci nejdříve zkusit, jestli funguje v defaultu z výroby ...abych tím povolením, když to asi špatně zobrazuje, ještě něco nepokazil, resp. věděl, jak to fungovalo předtím. Bohužel funkci jsem neměl šanci ještě vyzkoušet. Kvůli rodině mám málo času si s tím hrát a moc s autem ještě nenajezdil. U práce máme zrovna most, který je do kopce ...ale jak na potvoru zrovna za mnou vždy někdo jede, takže nemohu v kopci zastavit a vyzkoušet. Snad o víkendu někde zkusím. Jo, ještě verze Caristy, protože se to asi verze od verze liší? ...zkoušeno v Carista 3.8 beta 16
  8. Zde probíraný HHA/HHC je česky Škodovkou nabízená funkce Asistent rozjezdu do kopce? V OIII Style je součástí výbavy, ale když vypíši v Caristě, tak není tato funkce povolena... Hill hold assis (if equipped) --- DISABLED Hill start assist disengagement --- DISABLED Ještě jsem neměl možnost otestovat rozjezd v kopci, takže nevím, jestli funkce aktivní je nebo není. Je aktivace funkce nějak indikována na palubní desce? Je možné, že Carista kecá, že to není povolené nebo to výrobce zapomněl nastavit ...nebo se jedná o úplně jinou funkci než Asistent rozjezdu do kopce (v tom případě se moc omlouvám za bezpředmětný příspěvek).
  9. Zkoušel jsem se ptát i na infomailu Škody a prý nějaký oficiální postup není ...ale je otázka, zda to dotyčný opravdu zjišťoval u techniků nebo se jen podíval do systému. Jsem objednaný na deaktivaci v autorizovaném servisu, že prý budou volat na technickou linku Škody ...tak jsem zvědavý, co vymyslí. Deaktivovat i zapalování by se mi nelíbilo. Líbí se mi funkce, že když mi to (na jedničku) chcípne, tak zmáčknu spojku a motor zase běží. Případně uvítám tip na nějakého šikovného kódovače, nejlépe v Olomouci a okolí, se kterým by se to třeba dalo probrat (prý je tu nějaký IronMan ...ale zde jsem nikoho takového pod tímto nickem nenašel ...pokud jsem špatně nehledal).
  10. Zdravím, rád bych oživil vlákno. Je zde zmiňované, že u OIII lze nastavit automatické sklopení zrcátek při couvání. Těm, co to funguje... Je třeba něco aktivovat přes OBDII? Např. v Caristě jsou tyto možnosti (viz. obrázek ...zkoušel jsem aktivovat vše, ale nezdálo se, že to něco dělá). Případně tip na nastavení v jiném softu. Předpokládám, že z výroby to OIII neumí (bez elektrických sedaček s pamětmi ...ty nemám). A způsob nastavení provést viz. o 4 příspěvky tu dříve (dotyčnému ale nefungovalo)?
  11. Zdravím, neporadil by někdo, jak deaktivovat v Caristě funkci KESSY tak, aby nešlo ani vzadu u dveří kufru? Podařilo se mi vyřadit KESSY u dveří řidiče a spolujezdce přes položky... Passive entry via smart key (driver's door) YES/*NO* Passive entry via smart key (passenger's door) YES/*NO* Passive exit via smart key (driver's door) YES/*NO* Passive exit via smart key (passenger's door) YES/*NO* Měl jsem radost, že se podařilo. Chci otevírat/zavírat auto jen stiskem dálkáče, tj. vyřadit KESSY (to jen pro zapalování). Má radost by zhacena, když jsem přišel k zadním dveřím, tj. ke kufru a ty se otevřely via KESSY (ostatní 4 dveře zůstaly uzamčeny, odemčel se jen kufr po stisku mikrospínače). Neví někdo, jak vyřadit KESSY i u 5. dveří? Prosím nerozebírat, proč to chci (bezpečnost) ani proč to mám, když to nechci (bylo součástí OIII FL Style).
×
×
  • Vytvořit nový...