Jump to content

Rada007

Uživatel
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About Rada007

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1.2 TSI jsem bohužel neměl možnost vyzkoušet. Mám 1.0 s DSG a bohužel to není moc vyladěné spojení. Převodovka drží motor většinou mezi 1 a 2 tis. otáčkami a občas je mi toho motoru líto. Když to situace dovoluje, tak dávám režim sport a trochu víc na to šlápnu, motor se pak nedusí. Když je někdo přede mnou, tak naopak zrychluji hodně zlehka a většinou se nepěkným zvukům z motoru také vyhnu. Do města je podle mě turbomotor celkově nevhodný (i kvůli vysoké spotřebě), na dálnici a okreskách jsem s ním spokojený. Manuál půjde víc vytáčet, takže to s ním třeba nebude tak hrozné ani ve městě.
  2. Pro (skoro)důchodce je volba asi celkem snadná a nemá daleko k ideálu. Tedy snadná u HB nebo u ojetiny. U nového kombi už MPI není k dispozici. Pro rodinu je to horší. Uznávám, že ten motor jede lépe, než jsem čekal, ovšem také víc papá. DSG řadí plynuleji, než jsem čekal, také ale v určitých situacích dusí motor. To jsem ale víceméně čekal, protože na automaty laděné na spotřebu a emise jsem tuto kritiku již četl.
  3. Tak to je síla☹️ Myslel jsem si, že to bude článek o nadupaných V12 a podobných supermotorech a ono je to o obyčejných motorech v obyčejných ojetinách. Nesouhlasím s tím, že zákazníci nechtějí hybridy. Ja bych si ho klidně koupil. Cesta do práce s Toyotou Yaris - průměrná spotřeba 4,3 litru. Cesta do práce s Fabií 81 kW - 6,5 litru. A to jedu půlku po jižní spojce a celkem brzy ráno. Pokud bych poskakoval někde po centru, tak by byl rozdíl určitě ještě větší. Doplnění: dnes jsem jel později, chvíli jsem tedy popojížděl v koloně a spotřeba šla nad 7 litrů. Do města bych tedy takzvaně moderní turbomotor nedoporučoval. V mém případě je ve městě o to horší, že mám DSGčko a to ve standardním režimu motor trápí v nízkých otáčkách. Režim sport považuji za povedený a k motoru šetrnější. Zkusím jet příště na sport s uvidím, co to udělá se spotřebou. Doma máme ještě staré a malé auto s atmosférou. Známí se mě ptali, jestli ho prodám. Říkal jsem, že ne a stále víc se toto rozhodnutí ukazuje jako správné. Kdybych neměl tak omezený rozpočet, tak bych pravděpodobně šel do Mazdy s 2,5 litrem. Bohužel si ale mohu dovolit jen Fabii s tříhrnkem.
  4. https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody Tato verze byla první, kterou odstranili v rámci "redukce komplexity". Z několika zdrojů jsem měl informaci, že se nabídka motorů pro MR2019 a MR2020 rozšiřovat nebude. Navíc z ceníku naopak 81 kW verzi odstranili. Není to tedy spíš chyba konfigurátoru?
  5. Máš pravdu, není to Octavie II, ale Octavie III před faceliftem. Ten facelift trojky byl tak výrazný, že si Octavii III před FL pletu s Octavií II (přijde mi, že je větší rozdíl ve vzhledu trojky před a po FL než mezi dvojkou po FL a trojkou). Ono i ta změna u G-TECu byla tak výrazná (nádrž navíc a několik dalších změn), že tu předchozí G-TEC Octavii mylně považuji za předchozí generaci.
  6. U nás jsme objednávali jen Octavii II G-TEC. Úspora tam byla a kolegové, kteří ji mají, s ní jsou spokojení (ti se kterými jsem o tom mluvil). Octavii III G-TEC už nebereme, protože je moc drahá. A Scalu asi také brát nebudeme, protože služební auta jsou i jako benefit pro soukromé používání a do Scaly by zavazadla na dovolenou většina nenacpala. Šanci by podle mě Scala měla jen pokud by neměla zmenšený zavazadelník (pak by měla objem podobný jako G-TEC Octavie II), tomu ale moc nevěřím.
  7. Pokud GPF vydrží po celou dobu životnosti auta, tak by to mohlo být OK. Pokud ne, tak se obávám, že většina Čechů zvolí stejný postup jako u DPF (místo drahé opravy dají raději úplatek na STK nebo jim auto emisemi protáhne kamarád, který "v tom umí chodit"). MPI nemá smysl řešit. Ve Scale být nemá a jediný model ve kterém je (zatím) je Fabie a to ještě jen v HB. Kombi se možná neprodá o tolik víc, výrazně víc ale jezdí (důchodce, který si koupí HB nenajede tolik jako firma, která má většinou kombi). Navíc samozřejmě ne všechny HB jsou automaticky MPI. Přínos pro zlepšení vzduchu ve městech podle mě sporný není. Sporné je to, jestli chce Škoda G-TEC modely prodávat nebo ne. Podle mě ne. Důvod, proč vůbec CNG pohon nabízí, může být třeba ten, že se může účastnit různých ekosoutěží a ekoakcí a vypadat celkově eko. Na prodeji ale asi málo vydělává, jiný důvod, proč nenabízí ani jeden smysluplný model za smysluplnou cenu s CNG, mě nenapadá.
  8. Nemyslím si, že je to jen o papíru. Vozy na CNG produkují méně i CO2 (pokud skutečně CO2 může za globální oteplování, tak i v tomto by mělo CNG přínos), hlavní benefit je ale téměř nulová produkce pevných částic, což BY MOHLO výrazně zlepšit kvalitu vzduchu ve městech. https://www.cng.cz/uzitecne-informace/ekologie By mohlo zdůrazňuji proto, že Škodovka (automobilka, která u nás prodává zdaleka nejvíc aut) CNG sice jakoby podporuje, mně ale nikdo nevymluví, že vozy na CNG prodávat nechce. G-TEC Citigo skončilo úplně, Octavie G-TEC stojí ranec a G-TEC Scalu se rozhodli zabít staronovým způsobem - dají do ní motor, který nebude oblíbený ani u soukromých zákazníků ani u zaměstnanců, kteří mají nárok na služební vozidlo (a jak už jsem psal, dnes si žádná normální firma nedovolí vysoce kvalifikované zaměstnance dráždit tím, že jim vnutí služební auto s mizerným motorem a výrazně podprůměrným zavazadelníkem). Škoda škoda.
  9. Před FL byla za 36 000 Kč. Po FL za 30 000 Kč, ale jen krátce. Nepamatuji si na slevu čehokoliv jiného, než právě DSG ve Fabce. Pak ještě stáhli u 81 kW manuál, takže to vypadalo, že chtějí zákazníky do DSG vyloženě přinutit. V jiných fórech lidi hodně prskali, že stáhli ten manuál u nejsilnější verze. Podle šéfa Škodovky to bylo z důvodu redukce komplexity. https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody Pak to ale ještě Škodovka vylepšila tím, že stáhla i to DSGčko. K tomu už jsem vyjádření nečetl. Buď jde také o redukci komplexity a nebo o to, že by motor nesplnil eko normu.
  10. Za těch 30 tis., za které byla ve Fabii, to byla dobrá koupě. Ve Scale je za 40 tis., tolik už bych asi nedal a určitě bych za ní nedal 50 tis. za které ke třeba v Octavii.
  11. Jak jsi to tady zmínil, tak jsem si vzpomněl, že se přišlo ještě na další podvodníky. VW je v tomto neznámější, možná proto, že se na ně přišlo nejdříve (jestli si to dobře pamatuji) a že je VW větší automobilka, než Renault nebo Opel. Zrovna to RDE je podle mě přímý důsledek podvodů. Byrokraty z Bruselu by možná doteď nenapadlo požadovat testy v reálném provozu. Mrzuté na tom je, že automobily podváděly a odnese to zákazník, který už v podstatě nemá z čeho vybírat. I ta redukce komplexity v tom ale podle mě je. Motor 85 kW je a nejspíš i bude k dispozici v mnoha jiných modelech (Scala, Octavie, Karoq a asi i v Kamiq) a ve Fabii asi ne. Není úplně vyloučené, že jednou ve Fabii tento motor bude, zatím to tak ale nevypadá. Je pravda, že DSG celkem ochotně podřazuje, ale aby se v režimu D dostaly otáčky nad 3 000, to už na to musí řidič hodně šlápnout. Režim sport je podle mě k motoru šetrnější, ale zase je o něco méně šetrný k peněžence. I když nepřijde mi, že by se spotřeba nějak dramaticky zvyšovala. Zkusím zajet stejnou trasu na D a na S a porovnám to. Ten, kdo zajíždí auto jen na D, ten ho podle mě moc dobře nezajede. I z tohoto důvodu bych nechtěl ojeté auto s DSG.
  12. Škodovky kupují hlavně firmy (to už tady bylo zmíněné). Dnes je ale nedostatek kvalifikovaných lidí a kdo má služební auto, tak k těmto lidem většinou patří. Komu by firma mohla dát tuhle Scalu, aby ho vyloženě nenaštvala? Tomu, kdo měl Octavii G-TEC asi těžko. Předpokládám, že i Scala bude mít zmenšený zavazadelník (ty nádrže jsou docela velké). U Octavie to tolik nevadilo, protože ta ho má obří. Pokud ho bude mít i Scala zmenšený, tak už to v mnoha případech bude pod hranicí použitelnosti jak pro firemní, tak pro soukromé účely. Navíc firmy většinou nenutí zaměstnancům konkrétní model, ale stanovují limity do kterých si příslušná kategorie zaměstnanců může vybrat auto. Jsem sice příznivcem CNG, tohle si ale podle mě skoro nikdo neobjedná. Stejně jako Octavii G-TEC, která má sice fajn parametry, je ale zabitá cenou.
  13. DSG v režimu D udržuje otáčky při klidné jízdě mezi jedním a dvěma tisíci. Nepoškozuje to motor? Vždycky se tvrdilo, že nejvíc se ničí motor podtáčením, ale nevím, jestli to neplatilo jen u atmosfér. Jsou ty otáčky pro turbomotor OK?
  14. Kdo ví, jak to je, ten to nepoví, protože to nesmí říct. Když Škodovka stáhla šestistupňový manuál u motoru 81 kW, tak taky spostu lidí tvrdilo, že je to kvůli tomu, že automat se lépe ladí pro splnění emisních norem. Je to pravda nebo ne? A pokud ano, to se nepovedlo vyladit ten motor ani s DSG? Není za tím spíš redukce komplexity? Pokud je to skutečně kvůli emisím, tak je to téměř jistě další z důsledků mnohaletého podvádění koncernu při emisních zkouškách (ve VW si mysleli, že stačí software a nemusí tolik investovat do vývoje čistších motorů). Nevím o jiné automobilce, která by u některého modelu přišla téměř o všechny motorizace. Ale třeba to ještě přijde, ostatní mají zpravidla kratší dodací lhůty, takže mohou nevyhovující motory stáhnout později. Podle mě jde spíš o tu redukci komplexity, kterou už někdo jinde také zmiňoval. Fabka byla jediný model s motorem MPI 55 kW a TSI 81 kW. Osobně by se mi líbila Scala s DSG (když je ve Fabii nedostupná), tam je ale jen s 1.5 TSI nebo 1.6 TDI a obojí je přes půl milionu😞
  15. Tak to možná bylo u jiné automobilky, která má jiný automat pro motory s nižším kroutícím momentem a jiný pro motory s vyšším kroutícím momentem. Také rozdíl v ceně (ve Fabii bylo DSG za 30 000 Kč a v ostatních modelech většinou za 50 000 Kč) mě utvrzoval v tom, že nejde o stejnou převodovku. Zřejmě tedy mohu počítat s dlouhodobou dostupností náhradních dílů. A co ty náklady? Dá se to nějak odhadnout? Kolik stojí výměna oleje se dá jednoduše zjistit, ale co případné opravy? Nevysají mi konto?
×
×
  • Create New...