Jump to content

Rada007

Uživatel
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About Rada007

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    Před FL byla za 36 000 Kč. Po FL za 30 000 Kč, ale jen krátce. Nepamatuji si na slevu čehokoliv jiného, než právě DSG ve Fabce. Pak ještě stáhli u 81 kW manuál, takže to vypadalo, že chtějí zákazníky do DSG vyloženě přinutit. V jiných fórech lidi hodně prskali, že stáhli ten manuál u nejsilnější verze. Podle šéfa Škodovky to bylo z důvodu redukce komplexity. https://m.autorevue.cz/nejsilnejsi-fabia-s-manualem-se-do-prodeje-nevrati-sef-skody-uvedl-duvody Pak to ale ještě Škodovka vylepšila tím, že stáhla i to DSGčko. K tomu už jsem vyjádření nečetl. Buď jde také o redukci komplexity a nebo o to, že by motor nesplnil eko normu.
  2. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    Za těch 30 tis., za které byla ve Fabii, to byla dobrá koupě. Ve Scale je za 40 tis., tolik už bych asi nedal a určitě bych za ní nedal 50 tis. za které ke třeba v Octavii.
  3. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    Jak jsi to tady zmínil, tak jsem si vzpomněl, že se přišlo ještě na další podvodníky. VW je v tomto neznámější, možná proto, že se na ně přišlo nejdříve (jestli si to dobře pamatuji) a že je VW větší automobilka, než Renault nebo Opel. Zrovna to RDE je podle mě přímý důsledek podvodů. Byrokraty z Bruselu by možná doteď nenapadlo požadovat testy v reálném provozu. Mrzuté na tom je, že automobily podváděly a odnese to zákazník, který už v podstatě nemá z čeho vybírat. I ta redukce komplexity v tom ale podle mě je. Motor 85 kW je a nejspíš i bude k dispozici v mnoha jiných modelech (Scala, Octavie, Karoq a asi i v Kamiq) a ve Fabii asi ne. Není úplně vyloučené, že jednou ve Fabii tento motor bude, zatím to tak ale nevypadá. Je pravda, že DSG celkem ochotně podřazuje, ale aby se v režimu D dostaly otáčky nad 3 000, to už na to musí řidič hodně šlápnout. Režim sport je podle mě k motoru šetrnější, ale zase je o něco méně šetrný k peněžence. I když nepřijde mi, že by se spotřeba nějak dramaticky zvyšovala. Zkusím zajet stejnou trasu na D a na S a porovnám to. Ten, kdo zajíždí auto jen na D, ten ho podle mě moc dobře nezajede. I z tohoto důvodu bych nechtěl ojeté auto s DSG.
  4. Škodovky kupují hlavně firmy (to už tady bylo zmíněné). Dnes je ale nedostatek kvalifikovaných lidí a kdo má služební auto, tak k těmto lidem většinou patří. Komu by firma mohla dát tuhle Scalu, aby ho vyloženě nenaštvala? Tomu, kdo měl Octavii G-TEC asi těžko. Předpokládám, že i Scala bude mít zmenšený zavazadelník (ty nádrže jsou docela velké). U Octavie to tolik nevadilo, protože ta ho má obří. Pokud ho bude mít i Scala zmenšený, tak už to v mnoha případech bude pod hranicí použitelnosti jak pro firemní, tak pro soukromé účely. Navíc firmy většinou nenutí zaměstnancům konkrétní model, ale stanovují limity do kterých si příslušná kategorie zaměstnanců může vybrat auto. Jsem sice příznivcem CNG, tohle si ale podle mě skoro nikdo neobjedná. Stejně jako Octavii G-TEC, která má sice fajn parametry, je ale zabitá cenou.
  5. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    DSG v režimu D udržuje otáčky při klidné jízdě mezi jedním a dvěma tisíci. Nepoškozuje to motor? Vždycky se tvrdilo, že nejvíc se ničí motor podtáčením, ale nevím, jestli to neplatilo jen u atmosfér. Jsou ty otáčky pro turbomotor OK?
  6. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    Kdo ví, jak to je, ten to nepoví, protože to nesmí říct. Když Škodovka stáhla šestistupňový manuál u motoru 81 kW, tak taky spostu lidí tvrdilo, že je to kvůli tomu, že automat se lépe ladí pro splnění emisních norem. Je to pravda nebo ne? A pokud ano, to se nepovedlo vyladit ten motor ani s DSG? Není za tím spíš redukce komplexity? Pokud je to skutečně kvůli emisím, tak je to téměř jistě další z důsledků mnohaletého podvádění koncernu při emisních zkouškách (ve VW si mysleli, že stačí software a nemusí tolik investovat do vývoje čistších motorů). Nevím o jiné automobilce, která by u některého modelu přišla téměř o všechny motorizace. Ale třeba to ještě přijde, ostatní mají zpravidla kratší dodací lhůty, takže mohou nevyhovující motory stáhnout později. Podle mě jde spíš o tu redukci komplexity, kterou už někdo jinde také zmiňoval. Fabka byla jediný model s motorem MPI 55 kW a TSI 81 kW. Osobně by se mi líbila Scala s DSG (když je ve Fabii nedostupná), tam je ale jen s 1.5 TSI nebo 1.6 TDI a obojí je přes půl milionu😞
  7. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    Tak to možná bylo u jiné automobilky, která má jiný automat pro motory s nižším kroutícím momentem a jiný pro motory s vyšším kroutícím momentem. Také rozdíl v ceně (ve Fabii bylo DSG za 30 000 Kč a v ostatních modelech většinou za 50 000 Kč) mě utvrzoval v tom, že nejde o stejnou převodovku. Zřejmě tedy mohu počítat s dlouhodobou dostupností náhradních dílů. A co ty náklady? Dá se to nějak odhadnout? Kolik stojí výměna oleje se dá jednoduše zjistit, ale co případné opravy? Nevysají mi konto?
  8. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    DSG už ve Fabii nebude (někde jsem četl, že ostatní modely mají trochu jiné DSG). Budou k sehnání náhradní díly třeba i za 15 let?
  9. Rada007

    Automatická 7 stupňová DSG převodovka

    Také by mě zajímala poruchovost a servisní náklady DSG ve Fabii. Mám možnost odkoupit jednu zánovní, ale nevím, jestli to není finanční sebevražda.
  10. Rada007

    Jaký motor vybrat pro FIII?

    Motůrek má o deci menší než je ve Fabii. V Daciích ho mají nahrazovat litrem, to samé očekávám u Renaultu Clio, takže pak by na tom mohlo být Clio stejně jako Fabie. Otázkou je, kolik z toho litru vyždímouI. Interiér jsem nezkoumal, dostatečně mě odradil vnější vzhled. Před 10 lety by asi byl moderní, dnes už je hodně mimo.
  11. Rada007

    Jaký motor vybrat pro FIII?

    Na to jsem také zvědavý. Nepřekvapilo by mě ale, kdyby tam dali už jenom elektromotor😱
  12. Rada007

    Jaký motor vybrat pro FIII?

    Přesně tak. Mně tedy nejde až tak o to, že je to MALÉ kombi, jako o to, že je za přijatelnou cenu. Před časem jsem si nakonfiguroval Fabii s výbavou, kterou chci (DSG, adaptivní tempomat, parkovací kamera, tažné atd.), a vyšla asi na 457 tis. Dnes jsem zadal Scalu se stejnou výbavou a vyšla na 592 tis. Několik prvků výbavy bylo u Scaly navíc (hodně výbavy se tam dá dát jen v paketu), ale nic kvůli čemu bych si chtěl připlatit 135 000 Kč. Poslední malé kombi (kromě Fabie) je údajně Renault Clio Gandtour. V showroomu jsem nebyl, na webu jsem našel, že má max. výkon 66 kW a také 5 rychlostí. A navíc se mi na fotkách nelíbí. Takže Fabie snad nemá konkurenci ani potom, co přišla skoro o všechny motorizace.
  13. Rada007

    Jaký motor vybrat pro FIII?

    To souhlasí s tím, co jsem dohledal - Fabie IV (2021) už má údajně být jen HB.
  14. Rada007

    Jaký motor vybrat pro FIII?

    Tak 6-6,5 a nebo 6,6-6,7 je podle mě skoro stejné. Nejezdím žádný eco race a kdybych se snažil, tak se na těch 6 třeba taky dostanu. Jestli mi to bere o 0,5 litru víc, než tobě, tak mě to netrápí. Pokud bych ale jezdil třeba za 8,5, tak to by mi vadilo. Předchozí auto mi bralo víc na dálnici, než po městě a jako hlavní příčinu jsem viděl ten pětikvalt. Ale asi to bylo i v lecčems dalším a uznávám, že srovnávat nový turbomotor a 15 let starou atmosféru není zrovna moc objektivní. U DSG padá eco skóre přepnutím do režimu sport, spotřeba se ale skoro nezvyšuje. Sport ale ani tak skoro nepoužívám.
  15. Rada007

    Jaký motor vybrat pro FIII?

    Zadal jsem to co nejpřesněji do Spritmonitoru a průměr je u mého modelu 6,7 litru. To teď jezdím možná ještě o desetinu úsporněji, záleží samozřejmě na tom, kde to zrovna najedu. Podle mě je to v pořádku, nečekal jsem, že bych se dostal pod 5 litrů, které má Fabia podle NEDC.
×