Jump to content

Mira_A

Uživatel
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About Mira_A

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

138 profile views
  1. Ano vycházíme-li z toho co hlásí počítač. Ale udělal jsem teď výpočet a ejhle palubní počítač Škodovky se mýlí o 0,5l. To je docela dost. Najeto 2950 km a spotřebováno 174,48 litrů benzínu (z toho 78,82 litru 100 oktanového). Podle počítače 5.4 litru na 100 (celkový průměr na 2950km) , ale v reálu to dělá 5,9l/100. Tak to jsem myslel, že budou přesnější.
  2. Byl jsem taky a po návratu celková spotřeba 4.8 a od nulování před cestou 4,6, ale už to zas leze nahoru ten průměr. Tož tak. Čim kratší ujetá vzdálenost tím větší spotřeba. Při plachtění na dálnici 4,4 l/100km.
  3. A to se dá dosáhnout jak? Spotřeba 4.1 , tak to fakt musí být podmínky. Neříkám, že to není možné. Já měl dnes po 19km spotřebu na 4.2l na 100km. První průtah městem ještě byla spotřeba cca 8l (3km městem). Pak stoupání asi 6km s průměrnou 7l, ale musel jsem se snažit a držet to. Odměna za vystoupaný kopec byla necelých 5km bez spotřeby. Zařazená rychlost 5 z kopce a sám se pěkně vypnul motor. Pak dalších asi 3km částečně průjezd městem většina mírné klesání a pár stoupání se okamžitá spotřeba pohybovala mezi 3 a 5 litry občas i více, ale s velmi lehkou nohou na plynu. /tudíž mi není jasné tvé zrychlení a snížení spotřeby/. Poté pár kilometrů ještě mimo město, kde se taky hlavně pohybovala okamžitá mezi 3-5l, ale občas i třeba 1.6l, ale za cenu toho, že nepojedu 90km/h, ale o 10 méně. Nakonec jsem se však dostal do popojíždějící kolony a celá spotřeba dosáhla po cca 22km 5,6l/100km.
  4. Tak jsem to ještě nepočítal i když lítky od paliva taky schovávám. Zatím jsem to bral podle toho MFA co ukazuje. Pokud někdo jezdí delší tratě tak 15km a nikdy nic krátkého tak by ta spotřeba mohla být kolem 5 litrů. Co tankuješ za palivo si se nepochválil a u které čerpačky. To taky může dělat rozdíl. Jinak s těma kopečkama je to pravda mám jich v okolí taky spoustu. Na čtyřku auto má co dělat, takže jsem tam měl i trojku. Ale když se vyjede nahoru, tak zase můžeš vyřadit nebo jet na pětku a nešlapat na brzdu jak někteří kokoti. Např. Rožnov Frenštát a zpět jsem jel za 5 litrů a to tam i zpět. To samé pokud chci vyjet na obrubník u některých parkovišť tak je tam taky třeba dát 2000 otáček i více při jedničce rychlosti. Do kopců se mu moc nechce.
  5. Někteří tu mají přiblblé názory, že se s tím autem musí točit vždy nad dva tiscíce. Asi s ním nikdy nejezdili. Převod na jedničku a zpátečku je dělaný docela do rychla nebo je to tím turbem nevím. Jde o to když se rozjíždím nebo couvám na pěkné rovině to auto docela vystartuje. Je fakt, že po pár sekundách se objeví placebo efekt. Takže je třeba pak lehce přišlápnout plyn. Když člověk popojíždí v kolonách nebo potřebuje něco pomaličku přesně objet případně někam přesně zacouvat, tak rozhodně tohle auto není děláno pro točení při 2000 otáčkách. Při couvání si musím kolikrát pomáhat tím, že krátce pustím spojku a hned ji zase stlačím jinak bych do něčeho narazil. Samozřejmě, když už jedete těch padesát, tak tam těch 2000 otáček můžete dát bez problémů. Je fakt, že jsem si všiml takové věci, že čím nižší otáčky v rozjezdech tím to méně papá benzín. Rapid 1.0TSI 70kW 5 maual Teď průměrná spotřeba od začátku ježdění 280km je 7,1 litru. Tady to pěkně popisuje co ty auta dělají https://www.auto.cz/dlouhodoby-test-na-100-000-km-skody-rapid-spaceback-1-0-tsi-podruhe-s-karavanem-vydrzela-spojka-124863 v servisu říkají „Hodně se soustřeďte na rozjezdy a přidávejte co nejméně plynu. Nehleďte na dunivý zvuk podtočeného harleye – překvapí vás, kolik síly má ten motor třeba už v 1300 otáčkách,“ dáváme panu Foldynovi radu na cestu." K tomu zvuku, nedělá to náhodou soudaktor? Jinak měl jsem Daewo Kalos 1.2 (7l/100km dlouhodobá) nebo Citroen ZX 1,4 (6.5 dlouhodobá) Tam při rozjezdech se muselo vytáčet minimálně na 2000 jinak to auto se nehlo a chcíplo, ale tady stačí 1500 a auto vystartuje jak raketa.
  6. https://www.ipouzdro.cz/gadgety-pro-iphone-7/gps-lokator-tracker-tk102/?gclid=EAIaIQobChMIy6e7stzD4gIVA-R3Ch0cNwa7EAQYAiABEgLqSvD_BwE Třeba tohle ochrání Vaše vozidlo, ale jsou zde rušičky. Výhoda tohohle od továrně montovaného je v tom, že to je možné zašít kamkoli a rušičku zloděj nemůže používat stále. Protože by si na něj brzo posvítili. Pak je ještě jedna možnost. Zašít někde do auta rušičku. Nemusí být zrovna GSM, ale nějakou třeba výkonnou ze starých bezdrátových telefonů. Kdo pamatuje byly za to pálky i 20 tisíc. Hlavně ji pak nezapomenout vypínat. Když pak bude spuštěna při krádeži bude to přiměřená obrana. U výše uvedeného zařízení by stačilo udělat to, že odešle zprávu o poloze automaticky třeba jednou za tři hodiny. Jinak nebude napájeno a napájení se bude spínat mechanickým strojkem. 4 SMS denně x 30 dní po 77 haléřích se SIM od Vodafone by jistě nebylo tak hrozné. Druhá výhoda je, že zloději mají jen pramalou naději odhalit zařízení nějakým GSM hledačem, protože zařízení bude v činnosti jen při sepnutí tj. jednou za tři hodiny na třicet sekund. Napájené baterií vydrží pak několik měsíců někde zašité v autě. Stačí to občas dobít. další lokátory např. zde https://www.lokatech.cz/lokatory/#/kategorie-lokatory_do_auta Jen nevím jestli jsou se schopny i vypnout, aby nebyly lokalizovatelné, ale výdrž je obstojná.
  7. Rapid 2/2019 Otočit klíčkem pak stlačit na prvé páčce OK/RES a přidržet 0.0/SET pod MFA. vypíše se DKLD a je znovu nastaven servisní interval na 30 tis.km nebo 365 dní. Podařilo se mi to náhodně. Na nic se to neptalo a interval jede znovu. Jinak výše na vídeu (závěr) jak to s těma Škodovkama je. Je to k pláči. Servis žádný. Když se ptáte Škodovky, tak Vás odkazují na servis. Servisní technik (poradce) přidělený u prodejce nezvedá telefon. Nevím na co mám MFA za příplatek, když chci zároveň např. se spotřebou sledovat teplotu oleje, tak to nejde. Problém je, že u mého modelu na budíkách teptota žádná není a tudíž bych během jízdy nevěděl jestli se mi nezačal přehřívat motor. Ono pak už je většinou pozdě hledat místo, kde auto odstavit ke schlazení. To asi těm Škodovákům vůbec nedochází a tak montují modely bez budíků teploty a stavu paliva. Jenže chybové hlášení o přehřátí skočí třeba až při 105C. Staré palubní počítače na Favorita měly vše přehledně na jediné obrazovce.
  8. Radio Blues s kulatým displejem HW003 SW2751 (né to co má Citigo s možností DAB+ , které je tedy asi o něco lepší jak v Rapidu) Našel jsem toto. Skryté menu pod EXTRAS nevíte k čemu je dobré. Stačí déle podržet Extras a vybrat z nabídky UART = OFF-Receiver-System. V návodu nic není. Dále se dá nastavit přidržením Sound DIV: O, S, P nebo D (pomocí stláčení číslice 1) a T1 možnosti 1, 2, 1-2,1+2 (pomocí stláčení číslice 2)
  9. Já mám teď nového Rapida 2/19 70kW a bere mi to na cca 3km jízdy cca 6 až 9 litrů. Tam je to mírně z kopce, takže klidně zpáteční jízda dělá i o litr více. Spotřeba však dost roste, když místo 2000 se rozjíždím na 3000 otáček. Pak to klidně skočí i o dva litry. Vzdálenost kolem 14 km jsem jel klidně za 5,4 litru. Vše udáno průměrná na 100km. A jaký teda dáváte benzín? To auto jede i na 1500 otáček a to docela úsporně. Jenže probém je, že se pak může začít usazovat karbon v motoru. Takže by to chtělo více prohánět. Jestli pak není lepší kupovat 100 oktanový benzín místo 95.
  10. Dobry den, jsem tu nový a mám Rapid výroba 2/19. Rádio Blues s jedním USB a MFA. Nevím co kdo zjistil, ale já následující. Rádio Blues je pravděpodobně propojeno přes CAN s MFA. Nastavený čas se přenáší na rádio. Když se na rádiu přidrží tlačítko SETUP tak se objeví verze rádia. Když do toho přidám levou šipku objeví se podrobné informace o naladěné stanici. Pod tlačítkem EXTRAS (jeho dlouhé stisknutí) si můžeme navolit komunikaci UART standartně OFF, ale lze nastavit na Receiver nebo System. Neví někdo k čemu by to mohlo být dobré jestli se dají pak použít programy pro Android na komunikaci s jednotkou jak u vyspělejších rádií. Jaké se dají použít USB bluetooth nebo nějaký DAB či Wifi USB pen. Neví někdo jak se dostanu do menu MFA:
×
×
  • Create New...