Přejít na obsah

albicz073

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení albicz073

Nováček

Nováček (1/14)

  • Reacting Well Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

8

Popularita

  1. Tak konečně se mi podařilo sehnat nový díl a provést výměnu. Pokud by někdo potřeboval, tak návod jsem umístil sem: Výměna zadního výdechu topení Superb 3
  2. U zadního výdechu topení se mi odlomily/urazily oba ovládací prvky tak, že již nešly opětovně použít. Tím pádem se nedaly roletky ovládat (směrovat proud vzduchu). Navíc jedna strana roletek se rozpojila tak nešťastně, že každá lamela směřovala jiným směrem. K opravě už to opravdu nebylo a tak jsem objednal nový díl. Výměna výdechu není vůbec složitá, ale některé věci je lépe vědět, aby nedošlo při výměně k ještě dalšímu poškození. Snad tedy bude stručný návod někomu k užitku. Krok 1. Vyjmutí původního dílu: Předem připravené 4 proužky plastové karty (ideální nastříhaná slabá věrnostní karta) je potřeba trochu silou zastrčit mezi černý lesklý rám a chromovaný rámeček do hloubky cca 4 cm v místech jak je uvedeno na obrázku. Při zatlačování proužků je cítit nejdříve odpor (po cca 2 cm) a pak dojde k cvaknutí (odjištění) západky a proužek jde zasunout o něco hlouběji (stačí o 1 cm). Doporučuji odjistit nejdříve 2 horní západky a pak 2 spodní. Po odjištění západek, výdech sám vyskočí cca 0,5 cm nad rámeček. V tu chvíli je dobré si výdech na místě podržet rukou a vytáhnout 4 proužky ven, aby nezapadly dovnitř. Tímto postupem lze výdech vyjmout zcela bez poškození okolního plastu i západek. Krok 2. Rozpojení el. konektoru: Po odjištění výdechu je potřeba si ho lehce (opravdu lehce - kabeláž není dlouhá) vysunout tak, aby se na pravém boku dal odjistit z držáku el. konektor. Konektor je lepší z držáku vyjmout, získáte tím trochu kabelu navíc a bude se vám s konektorem lépe manipulovat. Konektor je zajištěn pojistkou (bod 1. na obrázku), kterou je potřeba lehce zmáčknout a pak konektor rozpojit (směrem dle šipky 2.). Vypadá to jednoduše, ale mě to dalo chvilku zkoušení, než se mi podařilo konektor rozpojit. Poté již lze celý původní výdech vyjmout. Krok 3. Osazení nového dílu: Dál už je to velmi jednoduché. Propojte znovu konektor, konektor pak umístěte do držáku na pravé straně výdechu. Srovnejte si trochu kabeláž tak, aby nepřekážela vkládání výdechu a výdech lehce a souměrně zasuňte do otvoru. Lehce na něj zatlačte tak, aby lícoval s okolním plastem. Je slyšet zaklapnutí pojistek a tím je osazení zpět hotovo. K závěru jen přikládám pár fotek originálního nového dílu tak, jak přišel z Číny z Aliexpressu (za cca 750 Kč). Sedí kupodivu přesně a samozřejmě i funguje :-). Mimochodem v Čechách jsem nebyl schopen sehnat nový díl pod 2400 Kč anebo použitý na vrakovištích pod 500 Kč (většinou odřený nebo poškozený).
  3. Díky moc. Úplný detail tam sice není, ale je jasně vidět jak je to poskládané. S tím bych to už měl dát. Pokud se mi to povede, tak sem dám fotky s detaily.
  4. Nevěděl by prosím někdo jak demontovat zadní výdech ventilace (viz. foto)? Mám dovnitř zaražené ovládací patky, takže se roletky nedají jednoduše ovládat. Zkoušel jsem vsunout plastovou špachtli mezi chromovaný rámeček a černý korpus, ale nepodařilo se mi odjistit žádné "packy", tak aby to šlo vytáhnout. Možná bude postup demontáže popsán někde v servisním manuálu, ale ten bohužel nemám. Předem děkuji za pomoc.
  5. Přestože to můžou mít jedničkový Oktávky z roku 2000 ok, tak doporučuji u Superba III větší starostlivost. Já jednou za půl roku otevřené okno pořádně vysaju (přeci jenom tam bývají drobné zbytky listů apod.) a otřu všechny pryžové části vodou se saponátem, rovněž textilní clonku vpředu. Po oschnutí zase všechny pryžové části namažu přípravkem na gumu (používám to samé co na kola - prostředek Tyres z Lidlu ;-) ). Určitě se dá promazat i mechanismus posunu, ale já nevím přesně co, tak se do toho nese.. . A proč to dělám? Protože mi bez toho už dvakrát velmi lehce zateklo do stropního polstrování (parkoval jsem při dešti čumákem dolů z kopce). To je asi trochu bolest střešních oken u S III. Normálně se i při stání z kopce kapičky které "projdou skrz" odvedou hadičkami pryč mimo interiér, ale jak je tam bordel ,tak se to může dostat i do interieru. Takže doporučuji se o okno trochu postarat, práce to moc nedá.
×
×
  • Vytvořit nový...