Přejít na obsah

Vladimír55

Uživatel
  • Počet příspěvků

    11
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Vladimír55

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

4

Popularita

  1. Mám podobnou zkušenost. Předchozí O2 v TDI byla v přímce ve vyšší rychlosti stabilnější na boční vítr, popřípadě poryvy větru pří míjení těch pojízdných stodol na dálnici. Nyní mám O3 1,4 v benzínu. Lehčí předek se velmi dobře chová při nájezdu do zatáčky. Ta ochota ke změně směru, ve srovnání s TDI těžkým na předek, je ohromná. Hlavně na letních 17". Bohužel stabilita v přímce při bočních poryvech větru je horší. Je to zkrátka něco za něco.
  2. Vystřídal jsem více než 10 vozů (řidičák mám od r. 1970). Na kombíku je zadní stěrač nutnost. Byla to nutnost i na krátkém Favoritu, Ladě Samaře nebo krátké Fabii. Na sedanech nikdy nebyl. Oktávku mám už třetí (jedničku dvojku i trojku, vždy liftback) a nijak jej nepostrádám. Možná bych jej někdy použil ale zpětná zrcátka a couvací senzory mi stačí. Naopak jsem si uvědomil, že údržba dalšího stěrače a ostřikovače je práce navíc. Kromě toho se mi už u některých vozů stalo že se nějak ucpala tryska a při pokusu o ostřik se uvolnila spojka a směs z ostřikovačů jsem si napumpoval pod koberec. Nejdřív to voní lihovou směsí, ale pak to v autě dokáže pěkně zesmrádnout. A vysoušet prostor pod koberci je docela vopruz. Když se k tomu přidá, že to není na liftbacku žádná vzhledová paráda a navíc to mírně zaclání při každém pohledu dozadu, tak raději ne.
  3. Pánové, spotřební elektronikou se žívím už 46 let a už jsem lecjaké změny formátů, systémů a pod. zažil. Něco se uchytilo, něco zapadlo. Ale jeden trend je nezvratný. Říkejte si co chcete, dohadujte se o kvalitě, ale vše spěje do digitalizace. V záznamu obrazu, zvuku a i v jejich přenosu. Můžete to kritizovat, zatracovat ale nic s tím neuděláte. Kdepak skončily cívkové magnetofony, kazetové wolkmeny, fotografické aparáty na celuloidový film, analogový přenos televizního signálu atd. Prostě i rozhlas přechází z analogového přenosu na digitální a to že v současné době je k dispozici obojí je jen pouze přechodný stav. Podobně jako šíření TV signálu začalo v DVBT roku 2008 a po určitou dobu jelo souběžně s analogem, tak nyní máme FM a DAB (DAB+). _ Důvody jsou technické a na ně navazují i ekonomické. Lepší využití frekvencí spolu s kompresními algoritmy umožňuje větší počet stanic a tím pádem i zlevnění přenosové trasy pro držitele licencí. Je zde samozřejmě určitá setrvačnost způsobená amortizací současných zařízení na vysílací straně a nedostatečným nasycením přijimači na přijímací straně. I z toho důvodu je podle směrnic evropské unie DAB v nových vozech od prosince příštího roku povinné. - citace: Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1972 ze dne 11. prosince 2018, kterou se stanoví evropský kodex pro elektronické komunikace (303) Koncoví uživatelé by měli mít zaručenu interoperabilitu u všech zařízení, která se prodávají v Unii a která slouží k příjmu rozhlasového vysílání v nových vozidlech kategorie M a k příjmu digitální televize. Členské státy by měly být schopny stanovit minimum harmonizovaných norem pro taková zařízení. Takové normy by mohly být občas přizpůsobeny podle vývoje technologií a trhu. (304) Rozhodnou-li se členské státy přijmout v souladu se směrnicí (EU) 2015/1535 opatření týkající se interoperability rádiových přijímačů určených pro spotřebitele, tyto přijímače by v zájmu zachování interoperability měly být schopny přijímat a reprodukovat rozhlasové služby poskytované prostřednictvím digitálního pozemního rozhlasového vysílání nebo sítí IP. Tímto způsobem může být rovněž zvýšena veřejná bezpečnost, neboť uživatelé budou moci využívat širší soubor technologií pro přístup k informacím o mimořádných událostech v členských státech a pro jejich získávání. Příloha XI : INTEROPERABILITA AUTOMOBILOVÝCH RÁDIOVÝCH PŘIJÍMAČŮ A ZAŘÍZENÍ DIGITÁLNÍ TELEVIZE URČENÝCH PRO SPOTŘEBITELE PODLE ČLÁNKU 113 3. Interoperabilita pro automobilové rádiové přijímače Jakýkoli automobilový rádiový přijímač zabudovaný do nového vozidla kategorie M, které je uvedeno v Unii na trh za účelem prodeje nebo pronájmu od 21. prosince 2020, obsahuje přijímač, který je schopen přijímat a reprodukovat přinejmenším rozhlasové služby poskytované prostřednictvím digitálního pozemního rozhlasového vysílání. U přijímačů, které jsou v souladu s harmonizovanými normami, na něž byly zveřejněny odkazy v Úředním věstníku Evropské unie, nebo s jejich částmi se má za to, že splňují požadavek, na který se uvedené normy nebo jejich části vztahují. Kompletní znění směrnice zde Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dab-digitalni-radio-povinna-vybava-aut.A190120_183601_automoto_fdv
  4. Třeba proto, že mám na výběr z více rozhlasových stanic? - Pokud nebudu rozporovat žádný z Tvých argumentů.
  5. Mám Bolero s DAB+ z výroby (4/2017) a je to supr. Zde v Chomutově jde bez výpadků. Pokud jedu někam dál, tak se samozřejmě nějaký výpadek objeví, ale to se na FM stává přece také. Zajímavé je jak se ten výpadek projevuje. Z FM příjmu jsme zvyklí, že při zeslábnutí signálu začíná zvuk šumět. DAB jde do poslední chvíle jako by nic nedělo a pak prostě zmlkne, žádné šumění se nekoná. - FM se bude na základě směrnic evropské unie vypínat. Některé severské státy, například Norsko tak již učinily, další se připravují. U nás zatím nebyl stanoven datum. Je to úplně stejné jako s televizním příjmem. Dokud to nepřišlo, tak to mnoho lidí ani netušilo. Výhodou je lepší využití kmitočtového spektra, kdy je možno mít buď více stanic, nebo vyšší kvalitu. - Pokud mohu porovnat nabídku s FM, mám v DABu asi 3x více stanic. Některé FM stanice nejsou v DABu dostupné, stav se ale v průběhu let mění k lepšímu.
  6. Neměl jsi náhodou odpojený akumulátor? http://www.home.karneval.cz/0147732204/63 .jpg
  7. To je přece jasné. V zájmu co nejmenších emisí a spotřeby je motor naladěn tak na hranu, že při určité teplotě, vlhkosti a pod. může mít problém. Takže by stačilo jen trochu povytáhnout knot. No a to je ten kámen úrazu. Celé je to naměřeno podle WLTP, což je mimochodem nejen finančně ale i časově náročná procedura a jakékoliv překročení homologovaných hodnot je nyní nepřijatelné! To si dnes, zvláště po dieselgate nikdo nelajzne. Proto ty tanečky okolo a skutek utek.
  8. To je docela mazec. Co si vzpomínám, tak u nového vozu se doplácelo jen cca 3,500,- Kč. 05/2017.
  9. Tak jsem po výměně pravého předního blatníku v autorizovaném servisu. Při přejímce jsem si ničeho nevšiml - kontroloval jsem zda dobře lícuje, jestli trefili metalízu atd. Teď po 14 dnech koukám pod kapotu (tam jsem se díval také ale nějak mi to asi ušlo) a ta pěnová výplň na pravé straně chybí. Tak nevím, zůstala se válet někde u nich? Nebo ji nepřilepili a vypadla (nepravděpodobné, je to shora sevřené kapotou). Má to tam vůbec nějaký význam? Myslím zda to není z důvodů utěsnění proti nečistotám, nebo proudění vzduchu a pod. Dole je ilustrační obrázek z netu, jak to má být. Já tam mám nyní holý plech.
  10. Doslova tam píší toto: S modernizací však byly na zadní nápravě upraveny i díly, které s rozšířením rozchodu nesouvisejí. Konkrétně opět zadní tlumiče (už poněkolikáté) a silentbloky, v nichž vlečená náprava drží. U liftbacku jsou nyní dokonce hydraulické. Tyto součásti sice také lze vyměnit, ale zatím je nekoupíte. Výrobce nepředpokládá, že by je někdo tak rychle potřeboval. odkaz zde: https://www.auto.cz/rozsireni-rozchodu-zadnich-kol-skody-octavia-iii-lze-rozsirit-i-verzi-pred-modernizaci-105001
  11. Zatím tu nikdo nezmínil (nebo jsem si nevšiml) že ta klika OIII po FL má u liftbacku hydrosilentbloky, kombík stále klasiku.
×
×
  • Vytvořit nový...