Dovolim si zalozit tema na ruzne zvukove projevy motoru 2.0TDI 110kW (v mem pripade kod DFFA s DSG, 4x4, najeto 17tkm).
Od zacatku motor posloucham a mam k nemu nektere vyhrady (diesel jsem mel i predtim, jako clovek v technickem oboru muzu byt na neco citlivejsi). Mozna ma nekdo podobne zkusenosti a budu klidnejsi (technici v servisu se povetsinou odvolavaji na zabeh atd), uvidime:
1.) prvnich 10tkm se za studena pri polechtani plynu nad volnobeh objevovalo kovove drnceni, a to i behem pomaleho popojizdeni, viz video https://youtu.be/W_YEZKrDMUs ... nyni uz se neobjevuje
2.) Studeny start je porad doprovazen lehkym rachtanim u praveho predniho podbehu, u jinych modelu koncernu mluvi o olejovem cerpadlu a pry je to normalni (? 1.9TDI PD z oktavky 2005 mi to teda nikdy nedelala)
3.) Vibrace volantu pri otackach 1000-1250. Muze za to asi DSG, nicmene ve starsich vozech bylo jen slyset duneni, tady je obcas az neprijemne drzet se volantu pri jizde mestem.
4.) Nektere jizdy je motor kultivovany a nekdy hlucny (casto kolem ot. 2000+) Nemam to jak overit, ale skoro bych si tipnul ze regenerace filtru tomu pomaha, taky se mi zda ze zavisi na venkovni teplote a parkrat jsem zastavil na kafe a po opetovnem nahozeni se to treba o dost zlepsi, jindy zase zhorsi.
5.) DSG za studena v ostrych pomalych zatackach radi divne, obcas mi motor pri vyjezdu z krizovatky vytoci na D2 zbytecne vysoko a pritom motor vyrazne min tahne. Narovnani volantu pomuze s prerazenim, zvlastni.