Tak se mi EK nakonec podařila. Dal jsem nové těsnicí kroužky mezi sání a blok motoru, čímž se vyřešil problém s různě opálenými svíčkami. Současně se zlepšila stabilita zvýšených volnoběžných otáček na 2500.
Vyměnil jsem i to spodní čidlo teploty chladicí kapaliny dole u chladiče. Nemám pocit, že by to zlepšilo chování motoru v oblasti volnoběžných 2500ot/min. Pozoroval jsem však, že po nastartování se výrazně rychleji, prakticky okamžitě, stabilizují základní volnoběžné otáčky. Takže asi to nějaký vliv na něco mít bude :)
Přesto, že jsem přes EK prošel, tak považuji problém vyřešený tak napůl, neboť jsem ji musel dělat s mlhovkami a dálkovými světly. Problém na pozadí nadále zůstává, jen se díky zatížení motoru světly posunul z 2500 na cca 1700ot./min.