Přejít na obsah

MainB

Uživatel
  • Počet příspěvků

    2
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení MainB

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Na základě odpovědi guest100 jsem koupil CTEK MXS 5.0 a k tomu originální koncovku do autozapalovače. Ale z dnešní reakce uživatele bojler jsem zmatený.... Z jakého důvodu je vhodné vypnout nebo potlačit rekuperaci? A mohu, nebo nemohu nabíjet baterii (v mém případě třeba každou noc) připojením nabíječky do cigaretové zásuvky (CL) ? Omlouvám se za laické dotazy, autům moc nerozumím a nerad bych svému autu ubližoval ... :-)
  2. Dobrý den, prosím o váš názor na tuto záležitost. Mám vůz Octavia 3, 4x4, TDI 2.0, 110 kW. V autě mám nezávislé topení (teplovodní), což hodnotím jako naprosto fantastickou věc, protože žiju v oblasti kde jsou dlouhodobé a silné mrazy. Zhruba polovina mých jízd autem jsou bohužel krátké trasy - cca 5 km (odvezu děti do školky a popojedu do práce, kde auto celý den stojí venku na mrazu a odpoledne zase stejným kolečkem zpět domů). Jsem si vědom toho, že v takovémto režimu auto strašně trpí (krátké jízdy + zima). Utěšuji se tím, že když používám nezávislé topení před vlastní jízdou, tak motor už není tolik zmrzlý a škodím mu méně ... Toto bych od vás potřeboval potvrdit, nebo vyvrátit. Pří výše popsaném provozu se ale nestihne dobíjet baterie, takže po několika dnech takovéhoto krátkého ježdění se mi stává, že nezávislé topení se nezapne, protože auto má (vlivem každodenního používání nezávislého topení) nízký stav kapacity baterie a zbývající kapacitu si asi rezervuje pro startování. Takže mne napadlo následující řešení, které bych rád s vámi konzultoval - koupím si nabíječku auto baterii s výstupem do autozapalovače (CL). Když přijedu z práce, tak nabíječku připojím na CL zásuvku v kufru auta a nechám auto celou noc nabíjet. Tím pádem bych měl každý den ráno dostatek el. energie a mohl bych zvýšit délku ranního vytápění nezávislým topením z 30 minut třeba na 60 minut. Kýženým výsledkem by bylo toto: a) nezávislé topení bych mohl používat každý den i v období krátkých jízd b) prodloužením délky vytápění na 60 minut by byl ještě více prohřátý motor, takže bych mu krátkými jízdami neškodil vůbec (nebo jen minimálně). Pokud jsou moje závěry správné, tak zbývá jen koupit nabíječku s výstupem do autozapalovače (CL) - např. http://www.prohifi.cz/nabijecky-autobaterii/keepower-medium Ale připadá mi celkem drahá :-( Nestačilo by koupit levnější nabíječku bez CL výstupu a svépomocí si na ní přibastlit CL hlavici do autozapalovače .... ? Jen pro vysvětlení - nabíječku do autozapalovače chci proto, abych si to celé zjednodušil a hlavně aby to bylo jednoduché i pro manželku (nemůžu po ní chtít, aby otevírala přední kapotu, sundavala kryt baterie a odpojovala/připojovala konektory nabíječky na baterii). Auto parkuji venku před zahradním domkem ve kterém je elektřina, takže bych pouze otevřel kufr auta, do něj bych dal konec el. prodlužky a do něj zapojil nabíječku připojenou do CL zapalovače. Předem děkuji za Vaše názory ;-)
×
×
  • Vytvořit nový...