Přejít na obsah

Wheel

Uživatel
  • Počet příspěvků

    64
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://
  • ICQ
    0

Návštěvy profilu

1 174 zobrazení profilu

Oznámení Wheel

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Máš nejaké foto toho krytu a tesnenia? Jedná sa o spodný kryt (pod motorom), alebo kryt na samotnom motore, kedy sú chránené aj zapaľovacie káble a pod? Predpokladám, že to je self made... Tesnenie si doobjednával u dealera?
  2. Ahoj, mal by som otázku na všetkých majiteľov motora TSI, predovšetkým 1,2, príp. 1,4. Máte už niekto skúsenosti s jeho čistením a umývaním tlakovou vodou? Všimol som si, že pri takmer každom novinárskom teste pri fotografiách tohto motora je už trošku znečistený, príp. dosť zaprášený, pritom sa jedná v podstate o nové vozidlá alebo s minimálnym počtom najazdených kilometrov. Preto by ma zaujímalo, či a ako umývate tento motor, nakoľko nie je vôbec zakrytovaný a všetky jeho komponenty sú odhalené. U môjho motora mám vedené kompletné tesnenie okolo celého motorového priestoru (rv 2005), takže zavretá kapota naň tesne dolieha a usadzuje sa na ňom len zvírený prach z ciest, nie je však vôbec vystavený priamym „útokom“ vody, blata atď. Keďže u nových áut toto tesnenie chýba, dochádza aj k väčšiemu znečisteniu motora. http://www.auto.cz/t...d=4bcbfd22585f1 http://www.auto.cz/t...d=4bcbfd227feb7 Aké sú vaše skúsenosti?
  3. Moja úvaha bola v kontexte toho, že zákazník nedostáva od automobiliek (a predpisov EU) na výber. Je určite stále veľa tých, ktorý by si radi kúpili poctivú atmosféru o objeme 1,6/ekvivalent 1,2 TSI alebo mnou spomínanú 1,8/ekvivalent 1,4TSI. Žiaľ, doba sa mení a z môjho pohľadu stále viac konzumným smerom. A opakujem, nie každý má na to, aby auto menil každé 3 roky. V tom je ten problém. Keď pozriem do cenníku Fabie, Octavie, tak len turbomotory, v Tour je ešte 1,6MPI a u Fabie Magic viackrát spomínaný atmo 16V. To obmedzovanie zákazníkovho výberu je to, čo ma štve. A samozrejme neustále sa znižujúca životnosť áut. Na druhej strane chápem výrobcov, niekde tie rastúce objemy vyrobených áut musia alokovať, ako aj čoraz nižšie ceny áut. Kde sú tie časy, keď Fabia 1 so strednou výbavou práve s 1,4 16V a mechanickou klimatizáciou atakovala 400 000 Kč. Ten pokles cien sa musí zákonite niekde prejaviť, alebo, na druhej strane, pri danej cene Fabie 1 mala automobilka krásnu ziskovú prirážku (oproti dnešku). To je však menej pravdepodobné, nakoľko ceny všetkých vstupov vo výrobe neustále rastú. Tu ma napadá otázka, či by si dnes niekto z vás kúpil Fabiu TSI 63 Kw v Ambiente za 400 000 Kč? (cena za Fabiu 1 Ambiente v roku 2005 s 1,4 16V 55 Kw s výbavou aktuálnej Ambiente vo FII s klimatizáciou)
  4. Pawouk: Díky za komentár. Ako sa poznajú podpálené ventily či zlé zapaľovacie cievky? Motor u mňa na voľnobeh aj po zahriatí klepe tiež približne od 105 000 km, ale už som si zvykol a nemá to cenu podľa mňa riešiť, pokiaľ to nemá vplyv na výkon či celkovú funkčnosť. Pamätám si, že ako nový na voľnobeh len tak jemne cvrlikal, takže pravdepodobne sa opotreboval piest v motore a jeho teflónová vrstva (ako je to na fóre v téme 1,4 16V klepe). Auto inak naozaj jazdí bez problémov, motor rovnako, takže dúfam, že prípadný opotrebovaný piest nebude mať na životnosť vplyv a napríklad pri 160 000 km nebude celý motor K.O. Olej mením pravidelne každých 15 000 km a zaobchádzam s ním opatrne. Je jasné, že TSI má úplne iný priebeh točivého momentu a z toho aj iné prevádzkové vlastnosti v bežných otáčkach. 16V chce "mechanické otáčky". TSI (aspoň 1,2) mi ale stále príde riziková kúpa, aj keď má človek dajme tomu predĺženú záruku. Výrobca ti môže ale aj nemusí danú závadu uznať. To, že sú napr. odhalené káble zapaľovania (bez krytu) naservírované hlodavcom na zlatom podnose, je už len pomyselná čerešnička na torte. Nie vždy je šetrenie za každú cenu to správne.
  5. Ďakujem za odpoveď, tak predsa je to s tým Poľskom pravda. To si ma teda moc nepotešil. Súhlasím s tvrdením, že autá sa stále viac podobajú na spotrebný tovar. Preto si moju Fabiu budem opatrovať tak dlho ako to len bude možné. S tou "spotrebou" automobilov je to ale dvojsečná zbraň. Na jednej strane projektuje automobilka životnosť svojich produktov na určitý (čoraz menší počet kilometrov), aby sa kolotoč výroba, predaj, zisk, servis, ND točil čoraz rýchlejšie, no na druhej strane si koleduje o svoju povesť. Ak mi auto danej značky nevydrží mnou očakávanú životnosť, ale výrazne menej, pôjdem inde, k inej značke (ak je v dnešnej dobe vôbec kam). Tie milióny áut (aj rastúce predaje ŠA, o ktorých čítame každý mesiac) sa niekde musia alokovať, a je to predovšetkým Ázia. Všetkého sa ale raz trhy nasýtia a potom to len bude zaujímavé. Nie je možné donekonečna politiku a stratégiu akejkoľvek firmy stavať na kvantitatívnej politike a expanzívnej stratégii. To je cesta do pekla. A ďalší problém je ten, že nie každý má na to, aby auto menil každých 3-5 rokov, predovšetkým privátni zákazníci. Je mi ľúto, že nastal takýto stav, ale asi sa nedá proti tomu nič robiť. Zlaté dobré 80. a 90. roky, kedy autá boli ešte autami a nie "papierovými modelmi."
  6. Ahoj, ak niekto uvažuje o kúpe Fabie v najbližších mesiacoch a po prečítaní vyššie uvedených riadkov je na pochybách, pre aký motor sa rozhodnúť, pokúsim sa mu v jeho rozhodovaní pomôcť. V mojej Fabii (2005) mám 1,4 16V 55Kw. Do dnešného dňa najazdených 149 000 Km. Motor doteraz nemal jedinú závadu, štartuje bez problémov aj v tých najkrutejších mrazoch, menený pravidelne olej, olejový filter, vzduchový filter každých 20 000 Km a pri 110 000 Km vymenené rozvody. Motor je v rámci svojich možností na kategóriu Fabie dostatočne výkonný, tichý, kultivovaný, bez vibrácií, na diaľnici plynule zrýchľuje aj v miernych stúpaniach a aj za 120 Km/h ide krásne za plynom (tu sa naplno prejavuje 16V rozvod). Spotreba je dlhodobá 5,5-6l, pri tach. 90/120/160 km/h je to 4,9/6,2/8,9l. Motor ma nikdy nenechal "ve štychu" a myslím si, že pri pravidelnej údržbe mi zvládne ďalších min. 100 000 Km. Rozhodne najideálnejší motor pre Fabiu (spoľahlivosť, prevádzkové náklady, kultivovanosť). Ako už kolegovia nado mnou poznamenali, v súčasnosti je ho možné získať len v rámci akčného modelu Magic, prípadne v "srdci" koncernových modelov Polo a Ibiza, kde je súčasťou štandardného cenníka. Sám som už viackrát vážne uvažoval nad TSI, no vnútorne si stále hovorím, že ešte nie je ten správny čas. Podľa môjho názoru (nie som konštruktér) už len z princípu malý objem 1,2 nemôže dosahovať parametre 1,8 litrového atmosférického motora bez toho, aby sa na ňom neprejavila zvýšená mechanická záťaž jednotlivých komponetov a následne znížená spoľahlivosť. A pri všetkej úcte k československým šoférom, tí, doteraz zvyknutí na prevažne HTP vo svojich "starých" Fabiách I (aj keď ja ju považujem za oveľa hodnotnejšiu a prepracovanejšiu než aktuálnu FII) jednoducho nevedia s turbomotormi zaobchádzať. A nič na tom nezmení ani prípadné vychytanie múch... Čaro klasickej, poctivej a jednoduchej atmosféry v tomto období opäť získava na popularite, aspoň z môjho pohľadu. Ja mám ešte motor nepoznačený cost cuttingom, tzn. s úplným krytom, takže hlodavce si na káble zapaľovania neprídu. Takže ak dnes Fabiu, 16V a model Magic pre racionálne zmýšľajúceho človeka v cieľovej skupine tohto auta je dobrá voľba. Aj keď, vraj sa tento motor už vyrába v Poľsku, a už to nie je čo to bývalo. Ak niekto máte FII so 16V, je to pravda? Krajina výroby je vyrazená na bloku motora pri kryte rozvodového remena na ľavej strane. Ja mám DE. Díky za prípadnú odpoveď. Všetkým majiteľom TSI prajem mnoho km bez poruchy.
  7. Ahoj, predpokladám, že máš farbu červenú Corridu. Táto farba je tzv. pastelová, bez metalízy. Problém je v tom, že pastelové UNI laky sú pomerne mäkké a aj jemný prach a piesok, ktorý je na cestách prípadne usadený na karosérií sa obtekajúcim vzduchom do karosérie pri rýchlejšej jazde nezmazateľne zarezáva, doslova ju obrusuje... Je mi veľmi ľúto, že už po 500 Km máš také poškodenie laku... Bohužiaľ, pri stave (a predovšetkým čistote) našich ciest, kedy sú na krajniciach niekoľkoročné nánosy kameňov z posypovej soli, je tento stav nevyhnutný... Ale k tvojmu problému... Závisí, aký rozsah poškodenia máš, predpokladám, že je sú to len malé "bodky" odleteného krycieho laku na lak základný... Doporučujem ti to teraz nechať tak, po 500 km ešte lak nie je vyzretý a dostatočne vytvrdnutý. Existujú špecializované autolakovne, kde si s tým dokážu poradiť rozleštením (špeciálnou renovačnou pastou). Príde mi to ale na nové auto ako zbytočné, aj keď esteticky to zamrzí, poznám ten pocit. Odporúčam pravidelné voskovanie karosérie kvalitným voskom, vtedy sa agresívny prach a miniatúrny piesok nedostáva priamo na karosériu, ale je zachytený práve vrstvou vosku. Stačí tak vždy len auto opláchnuť wap a lak je ako nový, v prípade odolnejšej špiny potom takmer netreba používať šampón, stačí teplá voda a mycia rukavica (pozor nie špongia, tá svojou štruktúrou nečistoty a piesok pri umývaní do seba neabsorbuje, ale len drží na povrchu a krúživými pohybmi tak dochádza ku škrábaniu laku). Kamienkom a stopám po nich dokážu zabrániť len špeciálne transparentné fólie, ktorými sa poťahujú exponované miesta na karosérii. Otázne je, či sa to vzhľadom na ich finančnú náročnosť naozaj vyplatí...
  8. Ahoj, toto téma zakladám pre všetkých, ktorý majú Škodu Yeti už dlhší čas a počas svojho užívania už prišli na určité chyby, nedostatky, ktorým sa výrobca mohol vyvarovať (podvozok, ergonomické prehrešky v interiéri, elektrika a pod...) Prosím všetkých, aby sa o svoje dojmy v tejto oblasti podelili a uľahčili tak rozhodovanie potencionálnym budúcim majiteľom (a nie len im). Rovnako zozbieranie týchto cenných postrehov môže prispieť k riešeniu Vašich záručných opráv u servisov prípadne byť stimulom priamo pre Škoda Auto, aby Vami zozbierané skúsenosti napr. pri facelifte odstránila, resp. uznala ako záručné opravy. Nakoľko sa jedná o pokrokový model Škody Auto pre ňu v novom segmente SUV, je možné predpokladať, že sa tak ako u Fabie 1. generácie vyskytnú typické prvé "dětské nemoci" - spomeň si na ložiská, stabilizátory, poruchy servoriadení, vrzání palubných dosiek, praskanie žiaroviek a pod. Ešte raz ďakujem všetkým za postrehy. Dúfam, že sa rozvinie zaujímavá a informačne prínosná diskusia... S prianím veľa šťastných kilometrov všetkým majiteľom Škody Yeti zostáva Wheel
  9. Ahoj Peťo, som veľmi rád, že si spokojný a tak moja snaha nevyšla nazmar. Želám tebe aj favoviwrx veľa radosti s vašimi novými žihadlami. S pozdravom a prianím veľa spokojných km Wheel
  10. Ahoj Milanino: Ako som už písal, to, že kvôli chipu musíš cestovať do Zlína, nie je tvoja chyba, takže cena by mala byť O.K. Ale, ja nie som p. Švarc , takže radšej si to u neho over, ostatne, na zoznam, ktorý som mu zasielal, som napísal s kontaktnými údajmi a popisom problému aj teba, takže tento týždeň by sa ti mal ozvať. Verím, že to dopadne k tvojej spokojnosti. Hodne zdaru želá Wheel
  11. Ahoj chlapci, pre úplnosť a jasnosť informácií citujem mail od p. Švarca: "Úpravy RJ môžme previesť v štvrtok 4.9. alebo 11.9. Spravidla každý štvrtok cestujem po dealeroch na Slovensku. Pravidelná cesta je po trase Levoča - Žilina - Bratislava - Banska Bytrica - Levoča. takže nevidím problém stretnúť sa s každým záujemcom. Pánovi s Levíc môžem urobiť úpravu niekde v Tlmačoch, je to polceste medzi Levicami a R1. Záujemcom s HN a KE v Prešove. Keďže mám zoznam všetkých tak ich obvolám v polovici týždňa a dohodnem si miesto a čas. Pánovi s Fabiou 2007 zariadím úpravu v Zlíne. Som zástupca Cimbu Autosport na Slovensku, ale jednotlivé softy kupujem individuálne. Na Fabie 2007 a novšie budem ich mať niekedy na jar budúceho roka. Dôvodom je pomerne malý záujem , ktorý stúpne keď na tých autách skončí dojročná záruka. Podobne to bolo pri Fabii I. Je ideálne , pokiaľ zákazník má PIN kód imobilizéra. V tom prípade nahrávam do RJ poslednú možnú verziu programu. Niekedy sa to ale tvári ako keby bola výmenená RJ a vtedy je potrebné použiť PIN kód. S pozdravom Peter Švarc - Cimbu Autosport SK" Myslím si, že to nepotrebuje komentár. Ja len pre úplnosť si dovolím pridať zoznam konečných záujemcov: Semko Stenly Peto105L a jeho kamarát Rado22 Miso19 a jeho kamarát Milanino- v prípade jeho súhlasu s vyššie uvedeným a moja maličkosť. Prajem vám, aby všetko dopadlo tak ako má a tiež veľa šťastných a spokojných km bez nehody s vašimi(našimi) novými žihadlami. Bolo mi cťou s vami spolupracovať, vážim si, že ste to nevzdali a dúfam, že každý z vás sa pochváli a podelí s ostatnými o dojmy, postrehy a názory na úpravu a prvé kilometre po. Krásne chipovanie želá všetkým Wheel
  12. Aj napriek existencii vyveseného fóra to skúsim, predsa len, k môjmu problému som tu nenašiel uspokojivú odpoveď. Poprosil by som vás všetkých o radu. Mám Fabiu 1. generácie hatch, kupovaná nová 6/05 vo farbe červená Corrida. Autu som sa snažil od začiatku venovať maximálnu starostlivosť (nikdy nevidelo kartáče) a všetko na aute ex/in si robím pekne ručne, autokozmetika výhradne Sonax. No všimol som si, že sa mi postupne objavujú na laku tzv. hologramy (nie príliš estetické kruhové pavučiny, ktoré krásne vidieť pod určitým uhlom dopadu napr. slnečného svetla, určite viete, čo mám na mysli). Časom sa samozrejme pridali aj bežné škrábance v oblasti kľučiek, od zipsov bundy a pod. Preto som sa rozhodol pre kompletnú renováciu laku. Problém je však v tom, že neviem, kam sa mám obrátiť. Sám si na to netrúfam, a tiež nechcem využiť služby pri všetkej úcte "amatérskych" autoumyvární v rôznych nákupných centrách a pod, ktoré využívajú "no name" abrazívne pasty. Som ochotný do renovácie investovať do 5000 Sk, keď si budem istý, že práca bude odvedená profesionálne. Myslím si, že 3 roky starý, pravidelne ručne voskovaný lak nie je až tak zle na tom, aby sa tie škrábance nedali odstrániť (všetko sú to jemné povrchové, žiadne ryhy a pod.) Počul som, že niečo také robí Sonax v Prahe vo svojej centrálnej autoumyvárni, máte odtiaľ niekto skúsenosť? Prípadne kam sa obrátiť, na servis Škody? Vopred ďakujem za cenné rady a postrehy a ospravedlňujem sa za rozsiahlosť Wheel
  13. Ahoj Rado, posielal som ti ohľadom tohto SZ. Presne tak, miesto a termín závisí od teba (ideálny by bol ten štvrtok), to miesto bude trošku zložitejšie, od D1 si trochu ďalej, ale určite sa nájde nejaký kompromis, p. Švarc je veľmi ochotný človek. Termíny si všetci môžete dohadovať dúfam už od začiatku budúceho týždňa, keď p. Švarcovi zašlem zoznam 100%-ných účastníkov aj s vašimi tel. kontaktmi atď. Čakám len na vyjadrenie peta105L, z jeho strany by mali byť nejakí jeho kamaráti, preto čakám na presný počet a tiež na to, ako dopadne favowrx77 s jeho RJ a možnosťou úpravy. Vďaka všetkým za trpezlivosť.
  14. Obávam sa, že vzhľadom na dátum kúpy budeš mať rovnaký problém ako Milanino o 4 príspevky vyššie...
  15. Ahoj Milanino, tak to je mi veľmi ľúto. Myslím, že zo zoznamu záujemcov si jediný, kto má auto vyrobené po 8/06. Nevadí, každopádne akonáhle by ten soft bol k dispozícii u p. Švarca, skús sa spýtať, či aj tak by si mal nárok na tú zľavu. V podstate, o možnosť chipu si prišiel nie vlastnou vinou, takže tu by nemal byť problém. Držím palce. To stenly: Máš pravdu, p. Švarc hovoril, že ideálne by sa bolo dohodnúť so semkom a spoločne sa stretnúť v Prešove, termín samozrejme závisí od vás dvoch, dojednať si ho môžete hneď, ako zašlem zoznam "účinkujúcich" p. Švarcovi, dúfam, že to bude do konca týždňa, čakám ešte na presný počet kamarátov kolegu peto105l, Misa19 a Rado22 sa mi zatiaľ vôbec neozval...
×
×
  • Vytvořit nový...