Přejít na obsah

ctiborB

Uživatel
  • Počet příspěvků

    39
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení ctiborB

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

25

Popularita

  1. Uff, paráda, nemal som žgrlošiť...
  2. Jáj, tak na kradnutie som pozabudol. Keď mi ukradli z auta celú lyžiarsku výbavu tak to už bolo pred piatimi rokmi. Kúpil som novú, lepšiu. Stratégiu nemením, pretože skladať nosič a opäť ho nakladať je dosť oštara. Akurát som v recenziách zaregistroval, že z nosiča sa dajú niektoré časti odmontovať, pretože nie všetko sa dá uzamknúť. Dávam však ľuďom šancu, verím že sa po korone nadýchnu a polepšia sa.
  3. Treba si zvoliť inú stratégiu, pretože keby sa to dalo do kufra KAROQ-a, tak sa tam už nič nevojde. Keď sa ide na jednodenný výlet, tak sa ten nosič na parkovisku jednoducho nechá zamknutý na guli. Ak sa ide do hotela, a chcete niekde ísť bez bicyklov, môžete požiadať, či by ste nosič nemohli niekde umiestniť. Nosiť nosič v kufri je kontraproduktívne, aj keby to bol oveľa lepšie skladný UEBLER i31, ktorý som spomínal v úvode vlákna.
  4. Už som s ním jazdil aj s bicyklami asi tri razy. Zatiaľ nestíham spraviť foto a napísať všetky postrehy. Ale aspoň jeden: Keď som bol vyšťavený z bicykla, tak dať dole ten nosič z gule mi zobralo aj tie posledné sily.
  5. Áno, už som si to všimol. Sú dva druhy ľudí. Jedným drôtiky vo vyhrievanom čelnom skle nevadia, tí druhí by boli možno tiež v pohode, ale iba do chvíle, keď ich na drôtiky upozorníte. Od toho momentu sa pre nich stane sklo nepriehľadné. Ako sa rozpoznáte, kde patríte? Ak vám vadí tikot hodín v miestnosti, vyhrievané čelné sklo si neobjednávajte. A fóliu v Karoqu nehľadajte. Karoq má drôtiky. Aký prínos má vyhrievané čelné sklo? Pre mňa obrovský: Pri námraze len chvíľu počkám a zotriem rozpustenú námrazu kefou. Škrabkanie nehrozí. Pri zahmlievaní okien v hmlistom počasí neoceniteľné. Píšu v návode, že sa to má spúšťať aj automaticky, no neviem... Kto nemá, utiera handrou, často s rozporuplným výsledkom. Na starej škodovke využívam ochladenie klímou, ale v zime to nie je nič moc a keď to vypnem, po chvíli sa to zarosí znova. Ak špina z okna nezíde ostrekovačom, vyskúšam ohrev skla. Veľakrát pomôže, lebo sa niekedy nedá rozoznať, že je sklo zahmlené... čiže, čistenie predného skla stláčaním gombíkov. Má to však aj nevýhodu. Keď vyhrievané čelné sklo rozbijete, čiahnete hlbšie do vrecka. Ja som si preto predné sklo pripoistil.
  6. Nosič Škoda pre tri bicykle mi práve prišiel. Takú akciu ako spomína pája66 som nezachytil, ja som vycáloval 530,10 EURO. Uvádzam aj ja pre istotu ešte raz ten štítok, kde sa jasne uvádza ako pôvodca oboch nosičov THULE, aby som to načisto potvrdil. Prvý dojem: Obrovská a ťažká krabica. Až ma zarazilo, čo to bude za ohreblo. Dnes bol krásny, teplý slnečný deň, tak som to pomaly v pohode poskladal. Keď to máte v rukách, cítite, že je to poctivý výrobok. Na všetko sa odporúča použiť väčšia sila, na čo upozorňuje piktogram ruky s vypučeným bicepsom. Keď som to poskladal, pochopil som, že to tak musí byť, aby vám to neodletelo. Trošku to trvalo, kým som to zložil a pochopil čo a ako. Výsledný dojem: Ten nosič nie je enormne ťažký, ale je to také na hrane, takže manipulácia sa dá zvládnuť. Žena by to ale nedala. Dimenzovanie a použité materiály pôsobia spoľahlivým dojmom. Keď je to už raz poskladané, nosič zložíte, alebo naložíte rýchle. Najťažšie mi na začiatku šla zasunúť a vysunúť el. zásuvka. Chce to cvik. Ja som si ho uskladnil na stojáka na strane garáže do pôvodnej krabice, kde nezavadzia a dá sa z krabice rýchle vytiahnuť. Zatiaľ to hodnotím dobre. Ďalej som sa nedostal, bicykle som ešte nenakladal. Popošiel som s autom pár metrov, či nebude KAROQ reptať. Ináč, pozor na virtuálny pedál, keď s tým manipulujete, aby sa neotvoril kufor. Mne sa to stalo, našťastie sa to zaprelo zrovna do plastu, takže žiadny škrabanec. A tu je nosič na mojom liblingu:
  7. Áno, značku mám od kúpy auta, hneď som si priplatil. Aj keď to slúži len pre takýto nosič a pre nič iné. Ten ŠKODA nosič mi príde už zajtra. Keď bude čas, spravím recenziu.
  8. Výrobca UEBLER i31 mi napísal, že nemá vplyv na cenu, ktorú si stanovil dealer. Navyše ma upozornil, že predaj nosiča z Nemecka na Slovensko nie je povolený. Na základe podnetov a skúseností som sa rozhodol pre kúpu autorizovaného nosiča ŠKODA. Áno, v servise mi potvrdili, že nosiče pre ŠKODU vyrába Thule. Pre rozhodovanie rozhodlo: 1. Nosič je autorizovaný od firmy ŠKODA, 2. Cena je o trochu nižšia, ako cena Thule VeloCompact 3, s ktorým je nosič identický, 3. Cena za dopravu je 0,- nakoľko nosič príde do môjho autorizovaného servisu, kde si ho vyzdvihnem. Ďakujem za podnety a skúsenosti.
  9. Dávam k dispozícii, čo som sa dozvedel pri hľadaní dobrého nosiča pre tri bicykle na ťažné zariadenie pre môjho Karoqa. Najprv ma zaujal ADAC 2019 test https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/517730-adac-drahsie-nosice-bicyklov-su-lepsie-ale-najde-sa-aj-kvalita-za-rozumnu-cenu/. Z neho som sa dozvedel, že najlepším nosičom je UEBLER i31. Šporovlivým sa asi zježia všetky chlpy na tele, ale ja musím uznať, že ide o najľahší a veľmi skladný nosič v kvalitnom nemeckom vyhotovení a v teste obstál. Kto má hlboko do vrecka, nech radšej ďalej ani nečíta. Jeho cena na nemeckom trhu je 698 €, výhradný dovozca pre Česko a Slovensko, nejaký neumax.cz si ale povedal, že z nás vytrieska dušu a stanovil cenu na 825 €. resp. 21 299 Kč. Hneď som sa zaradil a posunul som sa k Thule, ktoré skončilo na druhom mieste. Tu je uvedená cena 517 € no u nás 619 € resp cca 16 000 Kč. Stále riadna pálka. Ale pri tom surfovaní som si všimol, že ŠKODA vo svojom e-shope ponúka pre Karoq za 530,10 € resp. 13 166 Kč tento nosič: Keď sa lepšie prizriete, môžete vidieť, že to je v podstate Thule VeloCompact 3. Thule, ako tak pozerám, asi vyrába pre ŠKODU aj nosič pre dva bicykle. Kto má skúsenosť s týmto nosičom od škodovky pre tri bicykle, napíšte. Chcel by som ho kúpiť.
  10. No, ja som toho kolegu zavolal tesne pred kúpou, nech ide so mnou. Sadol si pri skúšobnej jazde na zadné sedadlo a cítil, že to tam zvláštne vibruje, tak ma na to upozornil. Potom som sa na to sústredil aj ja a spolu sme skonštatovali, že tam bude nejaká skrytá závada motora. Tak som z toho rýchle vycúval. Predajca nič nenamietal, aj keď boli papiere už nachystané. (ak to nebola skrytá závada, ale normálny prejav auta, tak som rád, že som to auto nekúpil). Ináč, stredový displej bol zvláštne natočený dohora, nejako sa leskol, takže bol zle viditeľný. A ešte si pamätám, že v zadnej lavici medzi operadlom a sedákom bola medzera široká skoro ako dlaň, pripadalo mi to ako v starom ruskom Moskviči... Ja by som sa ale predsa len radšej dozvedel niečo o názoroch ohľadne spokojnosti s Karoqom...
  11. V tomto vlákne o spokojnosti s Karoqom, pozerám, je od roku 2019 ticho. Že by boli ľudia nespokojní? Alebo, naopak, spokojní? Ja som už prešiel s Karoqom 30000 km. A čo vravím? Spokojnosť. Po dvoch rokoch len spokojnosť. Kvalita. Zatiaľ žiadna závada (ťuk, ťuk, ťuk na drevo). Po 30000 km na starej jednotkovej Octávii som mal vymenený už aj motor. Spokojný som so všetkým. S veľkosťou auta, s posedom, s motorom, s príplatkovou výbavou... Skutočne som to od Škodovky nečakal... Apropo... Keď si tak zaspomínam, pred kúpou Karoqu som skoro kúpil Hondu CRV. Našťastie ma odhovoril kolega. Nedávno som si na to spomenul tak som mu blahorečil, že mi zachránil život.
  12. ctiborB

    Jaké disky

    Ja som sa tiež potrápil, pokiaľ som niečo vybral. Využil som rôzne 3D konfigurátory, použil som aj vlastné koláže, kde som vkladal disky do reálnej fotografie. Vybral som nakoniec DEZENT TZ. Tu je ukážka z môjho výberu. Najprv z konfigurátora DEZENTU: Myslím, že toto je z ALCAR-u: Toto je jedna z mojich koláží, ale s iným typom disku: A toto je reálny stav:
  13. Je tam v KAROQ-u viacej vecí, ktoré sú super, vybral som tri naj. A sú tam aj také, čo by som ja nechcel. Mňa najviac oslovilo DSG v súčinnosti s ACC+autohold. V mojom KAROQ-u je to polahoda, keď som pochopil jeho limity a nechodím do pravouhlej zákruty s aktivovaným ACC. Pamätám sa aký som bol horlivý zástanca manuálu. Môj šéfko, naopak, DSG v súčinnosti s ACC na našich služobných Octáviách výdatne poopľúval. Vraj mu to ide zlomiť krčnú chrbticu. Ty brďo. Pretože on chce predbiehať. Neviem si predstaviť, čo s tým robil. Podotýkam, že ide o majiteľa Hyundai i35 s manuálnym radením, ktoré rachotí ako traktor a na ktorom po 150000 km už zodral hriadeľ spojky, pretože si miesto 4x4 nechal poradiť kúpiť auto so strešným oknom.
  14. Opäť sa vraciam k téme čo dokúpiť/nekúpiť vo výbave. Už som prešiel s Karoqom skoro 30 000 km a tu sú tri prvky výbavy, ktoré mi najviac uľahčili život a cítim sa s nimi bezpečnejšie: Automatická prevodovka s ACC tempomatom. Môžem smelo prehlásiť, že so zapnutým adaptívnym tempomatom prejdem 80 až 90 percent ciest. Chráni ma to v meste ale aj v hmle mimo mesta pred nepozornosťou, keď niekto predo mnou brzdí a ja si to nevšimnem, potom to zase samé plynulo zrýchli. Noha netŕpne od neustáleho stláčania plynu. V pohode prejdem omnoho viac km na jeden záťah. V zápchach je posúvanie k nezaplateniu. Automatická ručná brzda navyše umožňuje dať dole nohu z brzdy. Geniálne. LED svetlomety. No, možno trepem, nepoznám iné svetlá, ale ja slepúch slepý s okuliarmi naraz vidím všetko oveľa lepšie. Cítim sa istejšie. Automatické prepínanie diaľkových svetiel. Niekoho štve, že na diaľnici ich vyblikávajú kamióny. Mne to ale dovoľuje oveľa lepšie sa sústrediť na šoférovanie, pretože prepínanie nechávam na automat, ktorý pokladám po toľkých kilometroch za veľmi slušne zvládnutý. Pre mňa veľké plus pre bezpečnosť. Veľa km bez nehôd a pekné Vianoce.
  15. Ja som prišiel ráno do garáže, a auto s kessy nič. No, povedal som si, nadarmo nenosím tú náhradnú baterku v puzdre pre kľúč. Pozerám, exspirácia 07/2026, všetko v pohode. Vymením baterku, idem k autu a... nič. Skúsim stláčať na kľúči, čo sa dá. Zisťujem, že dvere auta otvorím. Super. Idem naštartovať a... Váš kľúč nebol rozpoznaný, treba ho priložiť na miesto na to určené (Pawouk má aj foto viď. trochu vyššie)... a to je čo? Vrátil som sa domov a hľadal som v elektronickom manuáli. Ohľadne rozpoznania kľúča tam bolo napísané niečo také, že treba pre spárovanie otvoriť auto mechanickým kľúčom a potom na kľúči stlačiť ľubovoľné tlačidlo. Pre tento úkon je samozrejme potrebné vylomiť plast na rukoväti kľučky. Tak som to nechal na servis. Vedúci servisu to vyskúšal a povedal: "To nie je možné, to musí fungovať". Odbehol, o chvíľu sa vrátil a už to šlo. No a kde bola chyba? Baterka s exspiráciou 07/2026 mala napätie len 2,9V, auto šlo otvoriť diaľkovým ovládaním aj na 30 m, ale naštartovať nie. Áno, môžem potvrdiť Nemfisa. Popísal problém jednou vetou, nie ako ja.
×
×
  • Vytvořit nový...