Jump to content

ctiborB

Uživatel
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

9 Neutral

About ctiborB

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nezatracoval by som ten systém. Správa sa ako bežný účastník dopravy, ktorý sa občas pozabudne, alebo situáciu nevyhodnotí správne. Aj ja blikám na vodičov, ktorí sa pozabudli a oslepujú ma. Systém automatického prepínania svetiel, keď to nevyhodnotil správne, a zablikáte naň diaľkovými svetlami, sa okamžite stlmí. To platí aj pre tie kamióny na diaľnici. Áno, všimol som si to. Ale považujem to za úplne rovnaké správanie, ako keby tam nebol automat, lebo po prebliknutí automat svetlá stlmí rovnako ako normálny účastník dopravy, ktorý si myslí, že vás neoslňuje, lebo ho neoslňujete ani vy, pretože ste schovaný za zvodidlami.
  2. Každý si pri kúpe auta položí otázku, koľko je ochotný investovať do výbavy. Pri Škodovkách je výhoda, že sa dá dokúpiť prakticky všetko. Ja som sa pri kúpe Karoqa rozhodol nežgrlošiť. Vyplatilo sa. Teraz, po 20 000 km, keď to viem zhodnotiť, dal by som si facku za každú vec, ktorú by som vynechal: Automatická prevodovka - Hoci nepatrí do výbavy, dávam ju na prvé miesto. Od toho sa ďalej odvíja: ACC tempomat do 160 km/hod – , ktorý naraz s automatom dostáva úplne inú logiku. Za 20 000 km zatiaľ bez zaváhania. Automatické prepínanie diaľkových svetiel – Pri dlhšej ceste to už nevnímam. Prepína to samé. Super. Automatické stierače – Pri väčšom lejaku dokonca zvýši frekvenciu stierania. Stiera aj vzadu. A automaticky spúšťa aj ostrekovanie predných svetlometov. Super. Sklápanie sedadla spolujazdca – Pre sedenie to má dve polohy, tretia poloha je úplné sklopenie. Nedá sa naklopenie sedadla regulovať plynule koliečkom, to tam nie je. Dve polohy na sedenie bohate postačujú, veľmi výhodné pre prepravu dlhých predmetov. Vyhrievanie predného skla – Malo by sa to automaticky zapnúť aj pri rosení okien. Manuálne to často využívam. Ranné škrabkanie námrazy nehrozí, trošku si počkáte, ale potom to len zotriete kefou. Pozor, tým čo vadí tikot hodín v miestnosti doporučujem neobjednávať, pretože cez tie drôtiky v skle nebudú vidieť na cestu. Vykurovanie zadných sedadiel – Tak z toho sa moje baby vytešujú, keď nasadnú premrznuté. Už zistili, že to tam majú. Elektrické otváranie zadných dverí s podkopávaním – Elektrické otváranie som si vybral, aby som otváranie mohol zastaviť, aby mi to nebuchlo až do otvorených, dohora sklápateľných garážových dverí. Pri mechanickom otváraní by som tomu nevedel zabrániť ak by som to pustil z ruky. Podkopávanie (virtuálny pedál) je geniálny bonus, ktorého sa neviem nabažiť. Kamera snímajúca značky – Ide hlavne o snímanie značiek rýchlosti. No, ono si môžete pozrieť obmedzujúcu rýchlosť aj na navigácii, ale keď ju nemáte zapnutú, a máte tú kameru, tak sa vám to zobrazuje aj na prístrojovom paneli. A ono to sníma a zobrazuje aj skutočné značky, ktoré v navigácii nie sú. Využívam to. DAB rádio – V Bratislave a na západ od Slovenska počúvam len DAB, kde oceňujem príjemný rozdiel v kvalite. Inde zatiaľ na Slovensku nechytíte mimo veľkých miest nič. Audiosystém Canton – Pre poslucháčov s bežnými nárokmi nie je potrebný. Dá to aj 24 bit/96 kHz. Pre mňa je však úplne nepostrádateľný. Kvalita pri vyššej hlasitosti je výborná (ale určite nie s mp3). Vyklápateľné ťažné zariadenie – Geniálne Simply Clever riešenie. Systém Kessy – Jaj, kľúče už nikdy viac. Bočné airbagy pre sedadlá vzadu – No čo by som nekúpil pre moje baby. Navigácia Amundsen – Má aj manuálne koliečka, čo je výhoda oproti drahšej navigácii. Ľavé na hlasitosť, a to nielen rádia, ale aj telefónu a hlasu navigácie. Pravé na zoom navigácie. LED svetlá – Ja s okuliarmi to viem doceniť. Cúvacia kamera - Bez nej je život ťažší. Na služobných Octáviách sme šetrili a veru, chýba mi to. A tu sú veci, ktoré som nechcel a ani po 20 000 km nechcem: Lane assist – Máme to na služobných Octáviách, pre mňa je to strašne otravné, až ma to vie nastrašiť. Kožené sedadlá – Hoci v tej krémovej farbe je interiér nádherný, nepotrebujem ohurovať susedov. A navyše poznám tie štípance do zadku pri rozhorúčenom interiéri. Varioflex – Už som o tom písal inde, zadné sedadlá Varioflex svojou veľkosťou vyhovujú pre deti, nie dospelých. Moje deti sú už dospelé a susedove nevidím dôvod voziť.
  3. ctiborB

    Vaše spotřeba

    Už ma presviedčali viacerí, že s lepšou naftou budem mať podstatne nižšiu spotrebu. No, ja sa skôr prikláňam, že ten vplyv je skutočne skoro k nerozpoznaniu, možno tak 0,1l/100km. Lepšiu naftu tam dávam hlavne v zime, v lete prejdem na normálnu, ale len od renomovaných benziniek: Shell, Slovnaft, OMW.
  4. ctiborB

    Vaše spotřeba

    Verím, že s úpravou motora by som dal nižšiu spotrebu. Tú ja chcem dať ale až po 5 ročnej záruke. Na spotrebu ako takú sa nesťažujem, zaujal ma len ten rozdiel zimnej a letnej prevádzky. Včera som dal tú istú trasu, ale pri chladnejšom počasí okolo 0 C a spotreba zase stúpla asi o 0,3 l/100 km. Je to asi 100 km, 15 km výjazd z mesta a lokálka, potom 75 km diaľnica, 10 km výjazd do 900 m.n.m. Tam 7,8 l/100 km, naspäť 6,2 l/100 km. 3. gumy Nokian WR D4 225/50 R18 99H (XL) #C,B,1 4. Disky Dezent TZ 7x18 ET45 6. Nafta Slovnaft EVO diesel plus, Shell V-power Tu dole uvádzam pre porovnanie spotrebu, ako ju uvádza Škodovka pre diesel 4x4 110 kW manuál a automat. Ja som s kombinovanou spotrebou 6,0-6,9 presne v medziach údajov Škodovky, takže to lepšie určite nikdy nebude. SPOTREBA PALIVA (l/100 km) - podľa normy EÚ 2017/1154 Cyklus podľa zaťaženia motora manuál automat Nízky 6,6-7,3 7,6-8,2 Stredný 5,4-6,3 6,0-6,7 Vysoký 4,9-5,8 5,2-60 Mimoriadne vysoký 6,0-7,3 6,2-7,3 Kombinovaný 5,6-6,6 6,0-6,9
  5. ctiborB

    Vak na lyže

    Ospravedlňujem sa, že som to napísal asi zmetočne. Vak som kúpil na bazoši. Tento vak vyrába MIKRA už od roku 2010, možno aj skôr, už pre Octavia II. Výrobok má kód 1Z0885215A. Predpokladám, že ide o rovnaký výrobok, ako je na e-shope pod kódom 000050515D. Má to rovnaké lemovanie, rovnaký typ bezpečnostného pásu, rovnaké vzorovanie popruhov, či je to ale presne to isté som si nie istý na 100%. Pridávam obrázky výrobku MIKRA toho čo mám ja. alebo pozri https://www.skodaoriginal.cz/Vak-na-lyze-d13539.htm#detail-anchor-description to je ten vak, čo mám ja (Je to obrázok 1/2. Tam, kde je foto vaku zasunutého v otvore v aute, je zase nejaký rozdiel, keďže to nie je fixované o horný priečnik, alebo je to len blbo naaranžované?).
  6. ctiborB

    Vak na lyže

    Myslím, že pre varioflex je uchytenie do bezpečnostných pásov strednej sedačky. Lavica nemá strednú sedačku, čiže ani bezpečnostné pásy pre ňu, preto sa to chytá o priečnik nad otvorom v strede sedačky.
  7. ctiborB

    Vaše spotřeba

    Moja spotreba po 10000 km bola 6,2 l/100km. To bola zrovna letná prevádzka. Podotýkam, že v meste väčšinou nejazdím, spotrebu si sledujem a snažím sa jazdiť čo najekonomickejšie. Na jazdu po meste mám starú benzínovú Octaviu. Po 10000 km sa to vynulovalo a počíta to odznova, zrovna ako som prehodil na zimné pneumatiky. Odvtedy stále zimná prevádzka a 6,8 l/100 km asi po 7000 km. To zvýšenie spotreby v zimnej prevádzke ma zaskočilo a snažil som sa zistiť, kde to väzí. Na zimné pneumatiky som dal 2,5 baru. Najprv som myslel, že aj tam môže byť problém, preto som ich prifúkal po 5000 km na 2,7 bar, čiže na tzv. ECO hodnotu. Spravilo to asi 0,1 l/100 km. Ale ako sa teraz oteplilo nad nulu, všimol som si, že spotreba sa začína znižovať. Prečo sa teda zvýšila spotreba? Asi pre toto: 1. Diesel sa nevie v zime rýchle zahriať (zahreje sa niekedy až po 10 km), čo má výrazný vplyv na počiatočnú spotrebu. 2. Dieslový motor v zime neprodukuje dostatočné množstvo tepla, preto sa kabína dokuruje elektricky, čo má za následok časté pripájanie alternátora, hoci ukazovateľ pripojených spotrebičov pripojenie alternátora zdá sa nesignalizuje. 3. Rozdiel 0,6 l/100 km medzi letnou a zimnou prevádzkou pripisujem hlavne týmto dvom bodom hore, menej už valivému odporu zimných pneumatík (ako som si to najprv myslel).
  8. ctiborB

    Vak na lyže

    Tak mi to nedalo a v piatok som už otestoval nový ŠKODA vak. Originálny výrobok má označenie 1Z0-885-215A. To je ten pre zadnú lavicu. Pozor, nedá sa to použiť na varioflex. Na eshope.skoda stojí 104,83 EURO, čo je dosť uletená cena, preto som to dal na BAZOŠI za 68 EURO. (Na eshope.skoda je zavádzajúci obrázok, ktorý ukazuje vak s varioflexom, čo je blbosť, viď. obr.) Je to riadne veľké, myslím, že na prierez to má skoro toľko, ako otvor v sedadle. Majú sa tam spratať až 4 páry lyží. No, neviem, ale teoreticky aj hej. Má to iba jeden bezpečnostný pás, ktorý sa prehodí cez priečnik nad otvorom. Pás ten vak takto drží aj v skoro vzpriamenej polohe. Dĺžka vaku je tesne od zadného poklopu až po tie výduchy pred zadnými sedadlami. Neprečnieva k šoférovi. Montáž jednoduchá a keď to už je zafixované tým pásom, tak sa tam lyže pchajú zozadu, ako spomínal TWiDY. Ale predsa je to ošemetnejšie oproti normálnemu vaku, ktorý som tam len vsúval a vyberal. Ale.. pre zlepšenie bezpečnosti som si to trochu skomplikoval. Môže byť... nemám k výrobku zásadnejšie pripomienky (okrem tej ceny na eshope).
  9. ctiborB

    Jaké disky

    Ja som zvolil kompromis 18" pre leto aj zimu. Karoq nie je veľmi príťažlivé vozidlo, avšak majitelia sa to pokúšajú oživiť práve diskami. Na Octávii je tých možností podstatne viac, čo sa týka kombinácií farby a diskov. Mňa zaujal na predajni nádherne zladený Kodiaq RS v čiernom prevedení. Snažil som sa niečo odkukať, nechcel som mať podľa tohto vzoru na mojom Karoqu nič chrómové, ale to sa pre vyššie verzie nedá, tak som to vzdal. Uvítal by som nejaké inšpirácie pekných diskov na Karoqu.
  10. ctiborB

    Vak na lyže

    Ak máš nejaké skúsenosti z Rakúska, ako sa k tomu policajti stavajú, tak napíš. Ja iba viem, že kontrolujú, či je batožina bezpečne upevnená. Ak je batožina za zadným sedadlom, tak sa to zjavne pokladá za bezpečné, že sedadlá batožinu udržia. Ak teda zapriem vak s lyžami o zadné sedadlá, aby sa nemohli dostať ďalej do kabíny, tak je to podľa môjho úsudku riešenie.
  11. ctiborB

    Vak na lyže

    Zatiaľ ohľadne pokút som sa nedozvedel nič. Dúfal som, že niekto na fóre má skúsenosť a ozve sa. Ale ako teraz chodím lyžovať a stále pchám ten obyčajný vak s lyžami do otvoru v strede zadných sedadiel, skúšal som vak zafixovať prestrčením rúčky takej dlhej kefy o uši vaku tak, aby sa to vzpriečilo o sedadlá. Verím tomu, že by to tie lyže udržalo, keď už nič lepšie. Ten systém Škoda vaku pre lavicu sa mi zdá prekomplikovaný, pre varioflex trocha lepší, ale oba sa mi zdajú nepraktické. Malo by to byť čo najjednoduchšie. Takže zatiaľ nič nekupujem a keď pôjdem do Rakúska, tak to uchytím takým nejakým mojím spôsobom, že to obviažem pred viazaním a prestrčím tam nejakú palicu, ktorá sa pri náraze zaprie do sedadla. A to ukážem policajtom, ako to mám zafixované. Možné vylepšenie pozostáva z nalepenia loga Škody. To budú otvárať huby.
  12. Ani ja som nebol zástanca telefonovania v aute, ale mám rodinu, tak zdvíham kedykoľvek. Predtým som nemal s BT a hands free skúsenosti, ale dnes vidím, že to je super komfort.
  13. Ten bluetooth funguje asi takto: Mobil so zapnutým bluetooth máš zastrčený niekde vo vrecku. Sadneš do auta, mobil sa automaticky spáruje s autom (ani o tom nevieš), a keď ti náhodou niekto zavolá, mobil nemusíš hľadať vo vrecku a vyťahovať ho, ale hovor prijmeš cez hands free infotaiment auta. Na Slovensku, keby si habkal po mobile a mal ho v ruke pri šoférovaní, dostaneš 100 Euro pokutu. Nemusíš ani telefonovať.
  14. Môj Karoq 2.0 TDI 4x4 110 kW r. máj (květen) 2019 automat stál po urputnom ukecávaní presne 32 268,- Euro pri kurze 25 Kč je to 806 700,- Kč. Pôvodná cena pred ukecaním 34 483,-. Potom išla cena ešte vyššie, podľa konfigurátora až na 35 200,-. Dnes sa mi zdá, že štvorkolku v Čechách a na Slovensku (podľa konfigurátora) dostaneš iba s motorom 2.0 TDI 4x4 140 kW, takže ešte o 2000 Euro viac. V Nemecku je v ponuke aj 110 kW. Na Slovensku a v Čechách je motor 2.0 TDI 4x4 110 kW už iba v Kodiaqu.
  15. ctiborB

    Vak na lyže

    V sobotu som bol na prvej lyžovačke tohto roka a lyže som prevážal vo vaku medzi zadnými sedadlami. Je to najlacnejšie riešenie. Ale tvrdí sa, že to nie je bezpečné. Škrabem sa preto za uchom, či nekúpim originál ŠKODA vak na lyže, ktorý sa dá fixovať bezpečnostnými pásmi, ale len z dôvodu, že by som mohol za to dostať v Rakúsku pokutu. Má s tými pokutami niekto v Rakúsku skúsenosť, či by mi pomohlo, že mám originál ŠKODA vak, ktorý bol odskúšaný aj pri crash testoch? Alebo aj nie? V rakúskych a maďarských policajtoch sa nikto nevyzná.
×
×
  • Create New...