No to je dobrá otázka.
Jazdim cca 2 roky a v autoškole sme jazdili na 1.4 TSI. To radenie bolo zjednodušene v zmysle 40-4ka, 50-5ka pri rovnej ceste. Teraz si poviete, že som jazdil na spotrebu. nas učili zásady ecodriving, plynula jazda, málo brzdenia ked tak motorom a najvyššie radenie. Avšak dynamika motora a hybnosť pri rovnej ceste a nezaťaženom aute hovorila jasne. To s tými otáčkami to je na forach a všade rád. Jedny jazdia 2000, iní aj 1500 ot/min, niekto pod 2500 nejde. Automaty radia čo najvyšší stupeň takže jasne že každý jazdí určite na režime S , zabudnite maju to v D a pri 55 maju aj 6ku. Každé auto ma ine sprevodovanie a iné možnosti. Ano nízke otáčky=karbon. A tu je článkov milion. Lenže ak necheme karbon vlastne by musel jazdiť na 2ke lebo šak benzín ma ideálne pásmo 2000-3500. Hej ale pri atmosférach nie týchto motoroch. Nehovoriac o tom, ze motory si aj na 1ke sami poradia všetko riadi elektronika.
Samozrejme ked idem do kopca, predbhiehať tam treba podradovať to je jasné.
A ešte k otázke: skušal som viacero režimov jazdy. Ak som šiel podľa toho ako ma naučili čo bolo zhodne s radením podľa indikátora samozrejme aj podmienky umožnovali radiť vyššie mal som spotreby okolo 5,8-6 l/100 pri 40 km trase mestom. Ak som to držal v otáčkach takže maximálne trojka niekedy 4 spotreba na tej istej trase bola 7,2-7,5 l/100. Rozdiely boli aj v tom či chcem dynamicky jazdiť alebo defenzívne. Pri jemnej nohe na plyne ta spotreba sla rapídne dole. Samozrejme nikoho som nebrzdil a šiel predpisovo +5-7 km/h ked sa dalo.
A ešte k tomu aby nebol karbon. Raz za týždeň max dva vytiahnem na dialnicu alebo okresku a pekne vytočím. Rovnako kedy to umožnia možnosti na ceste a samozrejme zohriaty olej v motore.
Možno sa mýlim určite niekto nebude súhlasiť. Ale hovorím za istých podmienok sa radiť vyššie dá ak píšem o svojom 1.5 TSI.
Na spotrebu má vplyv aj režim 2-valce kedy dosť spadne sotreba avšak treba auto držať v danom pásme otčok takže jemný plyn. Ak začnem pridávať režim sa vypne a spotreba rastie. Samozrejme to platí na plynulom useku.