Jump to content

Petanecek

Uživatel
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About Petanecek

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Takže jsem zprovoznil to DPFko. Dávám, co jsem dostal a log z nového.
  2. Takže abych si rovnou sám odpověděl, našel jsem přes e-bay tuto společnost: https://www.diesel-technik-biberach.de/ Vstřiky + vysokotlaké čerpadlo 799,99 € Záloha 300€ Transport 25€ Komunikace rychlá. Já platil převodem. Jsou i další možnosti, jakožto paypal a při doručení.
  3. Chci se zeptat, zda-li nemá někdo někde link na nové/repasované vstřiky a vysokotlaké čerpadlo, resp. neví, kde se dají sehnat cenově dostupné zmíněné části? Našel jsem tento link, ale firma nereaguje na emaily a ani na kontaktní formulář a telefon je pořád obsazen. https://www.hsg-international.de/
  4. Rád bych, ale OBD nefunguje, tak musím sehnat nové. Zkusím se domluvit se servisem.
  5. Zaplnění DPF filtru dle servisu 89 mg na 350 000 km. Orig od začátku až do nyní... ;) Najeto v rozmezí 7 let.
  6. Za sebe mohu říci, že používám tento olej, dokonce danou specifikaci a jsem s tím velice spokojený. I z pohledu penízků. Jak jsem psal, dle mého menší vibrace motoru, lepší zahřátí motoru, nepřehřívání. Ale jak psal degren, tak by tam měla probíhat rychlejší degradace oleje vůči 5w-30. Za mě, u toho oleje zůstávám, ono stejně už je to tak auto v háji, že ted už to nemá cenu řešit. :D
  7. Jj mám předepsané a právě jsi mi odpověděl na moji otázku. Děkuji za pomoc. O tomto jsem neměl tušení.
  8. Já mám na zimních typ 205/55 R16 a na letních 215/60 R16. Proto bych to chtěl dát na ten samý rozměr. (Jde také o finanční důvody, když už to auto má 11 let) Ale mě jde spíše o šířku pneu 205 mm vůči 215 mm pneu na disku dané šířky. Tedy disk pak bude větší o 10 mm, když na disku šířky 215 bude pneu šířky 205. Průměr zde nehraje roli. Index 94 a vyšší. Ale to zde také nehraje roli.
  9. Mám otázku, zda-li je možné prohodit pneu 215/60 R16 95H za 205/55 R16 94H. Tedy o 10 mm menší pneumatiku na větší disk? Je možné, že se to roztáhne a přilne k disku? Jenom si to potřebuji ověřit, zda-li je to moc šílené.... Děkuji.
  10. Já vím, ale poslední dva roky bylo již od dubna horko, přes léto se roztékají dálnice a podzim přechází plynule v jaro. Na dálnici volím tempomatovou rychlost 149 km/h (AT,CZ, PL,HU). Německo jedu dle plynulosti proudu, tzn od 80 do 190 km/h, jinak se snažím držet v DE rychlost okolo 160 - 170 km/h kvůli radosti z jízdy, pokud nejedu na spotřebu, potom jedu těch 140 km/h. Toto dělá u mě ca 40 000 km za rok. Okamžitá teplota oleje mi skáče mezi 110 - 120 °C, více nahoru než dolů a z motoru mám rozhodně lepší pocit s tou 40 než s tou 30. Ale to je můj názor, vztáhnutý na moje auto a na moji vibrující zadnici.
  11. A taky, že 5w-40 má být údajně vhodnější na náročnější provoz na dálnicích.
  12. A po těch 100 k by přišlo což? :D Dle mého jsem provedl moudré rozhodnutí v závislosti na informacích v daném období. Zda-li bych to rozhodnutí měnil, či ne... asi bych vypustil používání toho Texaco oleje, neb na něho nemám dobré vzpomínky, a ten mohl zapříčinit něco v motoru, co jsem nechtělk, ale jo... rozhodnutí jsou moudrá, či blbá, sem tam se povede jedno, sem tam druhé. Ale určitě ten nynější Millers Oil EE LongLife 5w-40, s tím jsem spokojen. Kam se olej ztrácí je věcí druhou, ale zkusil jsem vyměnit víčko nálevky oleje, neb tam byly nahoře na ochraném krytu mapy od oleje a smrdělo to po oleji při delší jízdě pod plynem na plný kotel (ale za to asi nemůže to víčko). Jelikož nyní nemůžu nikam jezdit, tak zatím nemůžu říci. Ale vím, že u některých motorů se toto stávalo, tak uvidíme, jinak jak říkáš, rozebrat, podívat a zmontovat.. ;) :D
  13. To se určitě nevrátí a to vím. Já to dělám z pár osobních důvodů: 1. chci to auto dotáhnout do veteránů 2. chci s ním najet 1 mil. km 3. nemá ještě šmírovací zařízení v autě 4. mám ho jakožto první majitel a starám se o něj 5. mám ho rád a dobře se mi s ním jezdí 6. líbí se mi jeho duše Sečteno, podtrženo mám to auto rád a chci se s ním někam dostat, Kolik to bude stát je mi jasné, neb levná záležitost to nebude. Takže pokud nebude totálka, tak si to auto budu i nadále indiviualizovat a šmírovat. Jelikož má od koupě 6+ let a má najeto přes 340k, ale nadále drží pohromadě bez koroze, tak si s ním budu i nadále jezdit. I když bude nutnost koupit další auto kvůli rodině a toto asi půjde našpalky, ale tak co.. dělám to pro radost z auta... K oleji, upřímně to slyším od tebe poprvé, že 5w-40 ničí trošku motory. Zkoušel jsem to někde vyčíst a ptal jsem se lidí, kteří s tím dělají na CZU (Agro (chemie) + technická fakulta (rozbory)) a neslyšeli o tom. Je pravda, že když jsem skočil na jednu změnu na 5w-30, tak to hned žralo olej, takže jsem šel zase nazpět na 5w-40. Jak jsem psal, s tím olejem jsem vcelku spokojený (vibrace, chlazení, teplota oleje, zvuk motoru), je možné, že po generálce se vrátím k 5w-30, ale to zatím nemůžu říci. Musím o tom popřemýšlet.
  14. Trošku jsem si ověřoval informace a zde jsem našel něco od p. Černého z VŠCHT (Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha ): Spotřeba paliva Čím nižší je viskozita oleje, tj. čím je olej řidší, tím kladou pohybující se součásti motoru menší odpor a tím je nižší spotřeba paliva. Nižší zimní viskozitní číslo zabezpečí úsporu paliva se studeným motorem a nižší letní číslo pak úsporu paliva při provozní teplotě motoru. Z těchto důvodů lze jen doporučit používání nízkoviskózních olejů, tzv. lehkoběžných, např. SAE 5W-30 s doporučenou výkonovou specifikací. I když jsou tyto oleje dražší, extrémem jsou třeba longlife oleje SAE 0W-30, úspora paliva většinou vše vynahradí. Nevýhodou lehkoběžných olejů je mírně zvýšená hlučnost motoru a možnost vyšší spotřeby oleje. U automobilů s krátkým ročním proběhem (do 10 tis. km) či pro převažující mimoměstský a dálniční provoz je pak ekonomicky účelné volit oleje např SAE 10W-40 nebo 15W-40. Tyto oleje je dobré také zvolit v případě zvýšené spotřeby motorového oleje, kdy pomohou dotěsnit píst ve válci a mohou tak přispět ke snížení spotřeby oleje. Celý článek dám asi do jiného vlákna, Někdo si asi může pamatovat, že psal do Autoexpert. Online lze také nalézt jeho 12 článků ala: "Mazivářské mýty". A pak ještě toto, přesná citace od kluka z ČZU, který si hraje na TF s oleji: Podle mě degraduje 5w-40 rychleji kvuli oxidaci ale ne kvuli zatizeni, Měl jsem asi 100 vzorků oleju. A u dieslu mi viscosita neklesla... spise naopak jelikoz degradaci vznikaji v oleji tzv. Mekke necistoty.
  15. To by mě zajímalo také, jaké jsou k tomu podklady.
×
×
  • Create New...