Přejít na obsah

Dadajan

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Dadajan

Nováček

Nováček (1/14)

3

Popularita

  1. Dadajan

    Autobaterie

    Je přece úplně jedno zda je dobíjena v autě alternátorem či externím zdrojem . Záleží na charakteristice "dobíječe" na začátku kabelů a tedy průběhu procesu (např U,I) . Při 15,3-16,5V by baterka intenzivně plynovala= jak tam asi doplníte vodu, když má zelepené zátky? Jak by se tam to napětí 16,5V narodilo? Možná (pochybuji a nezkouším) tak, že ji budu trápit takovým, či vyšším napětím se vším rizikem vč. poškození. A před tím všude varují. Dokonce i ve Vámi uvedeném návodu! Budu-li nabíjet do max 14,4V dostatečně dlouhou dobu (dle baterkou odebíraného proudu), tak baterie bude (je-li O.K.) mít 100%. Orintační stav baterky dle klidového napětí na svorkách :
  2. Dadajan

    Autobaterie

    McMatej: v tvém návodu je na str.3 předposlední odstavec výslovně uvedeno, že nabíjení větším napštím než 14,4V "se projeví značným úbytkem elektrolitu a vede ke zkrácení životnosti aku,poppřípadě jeho zničení." Čti pečlivě. Pleteš hrušky a jabka, v pálenici sice možné, ale zde nevhodné. Z teorie elektrochemické reakce je 14,4V hranice rozkladu=plynování. Srozumitelné informace např. zde: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf
  3. Umřela mi originál USB zásuvka pod entertainmentem. Flešku nevidí, napětí nedává>proto asi nevidí ani tuflešku. Všechno ostatní funguje ( Amundsen,SD karty ,cd,zásuvky, audio vstup) - jako kdyby měla USB vlastní pojistku a ta praskla. Nebo odešel nějaký měnič 12V>5V, ale kde? Nemáte někdo nápad?
  4. Dadajan

    Autobaterie

    Pročetl jsem celé vlákno (děkuji) i jiné podobné články a diskuze. TDI/110kW/leden 2014. Plná výbava,nez.topení,výhř. 4 sedačky. Původní baterka (nevím typ) 4 roky/100tis.km-denní provoz krátké a delší jízdy.SS nevypínán.Tovární nastavení, pravidelný značkoý servis. Náhlá smrt baterky 4 roky ,přechodná nouzová náhrada 1 rok obyč cca 25 tis km, Nyní 1/2 roku Moll EFB 72Ah (autor.servis) a převážně krátké 5-10km cesty město. > po 3 dnech stání hooodně dlouhé startování tlačítkem. Na svorkách po 12h odstavení 12,1-12,2V. Pořád původní nastavení vč.S/S. > Externí nab.(char U-14,4V) na skoro nulový proud. Po staní 12 hod. baterka 12,5(6)V. Jedna Jízda dálnice/tempomat cca 200km, po stání svorky opět 12,2-3V (t.j.cca 60% kapacity). Nabíjení alternátorem s rekuperací (teplota 0.st+spotřebiče) 14,7-14,9-15V !!!. Odpojen konektor na "-" a po startu nabíjení krásných 14,3(4)V. Hláška "velká spotřeba elenergie" a po zmačknutí tlačítka S/S změna na "Systém S/s deaktivován". Závěr: odpojením konektoru "monitoru baterky" se dobíjí trvale "neinteligentně" ideálním napětím 14,3(4)V do 100% nabití baterky místo rekuperačních přebíjecích nezdravých 14,7-15V nebo inteligentního nenabíjení a nižší kapacity baterky (60-70%). Žádný doprovodný problém jsem nezaznamenal. Budu sledovat a měřit. Uvažuji sehnat konektor a patici a natáhnout si dovnitř spínač, kdybych náhodou potřeboval S/S (jako kdysi spínač sahary na š120).
×
×
  • Vytvořit nový...