Přejít na obsah

wehrwolf

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení wehrwolf

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Na repasi hřebenového servořízení celkem nic není,ale je tady zásadní problém: Pokud teče olej okolo tyče řízení,oprava je možná v případě,že pístnici je možné zalapovat v soustruhu,lapuje se jemným smirkem 800,1000,2000 ,pístnice nesmí mít hluboké rýhy,v opačném případě se musí vyměnit. Na vině bývá většinou speciální vysokotlaké gufero-není možné použít běžné /nevydrží tlaky/ - gufero má z přední strany zalisovaný teflonový kroužek,regulující hydraulický tlak a současně vymezující v závislosti na tlaku vůle,které musí být minimální. Dále se mění na každé straně speciální teflonové kluzné uložení pístnice /v nouzi lze vytočit na soustruhu ze silonu,ideálně však z teflonové tyče. V rozdělovači tlaku - to je ta stopka,že které vychází hřídel řízení se mění speciální teflonové kroužky, O kroužky a ve většině případů je nutné vyměnit i ložiska uložení hřídele /vřetene,matice řízení/ a v návaznosti a to příslušná gufero kroužky,tyto kroužky jsou už bez zalisované teflonové vložky,ale musí se použít gufera vysokotlaká,běžná vydrží jen chvíli=zbytečná práce-nevydrží tlak. Hlavní problém je ten,že se velmi těžko zjišťují rozměry gufer,futer pístnice a atypických jehlových ložisek řady F /BMW e 39,X5 např. F-208801.4 , F-222253 /v tomhle pseudostátě ani žádná z tuzemských firem není ochotná nápomoci,jediné,co jsem při shánění slyšel ,...je to speciální rozměr pouze pro servisní střediska,nemáme ,nejde,nemáme,nejde............ Říkám,hlavní problém je tyto rozměry zjistit,mohu doporučit Ruská fóra a diskusní skupiny(nutné azbukou nebo i google překladač,ale komunikovat s prodejcem azbukou),tam není vcelku problém a následně není problém v tom zlém Rusku nebo Ukrajině tato ložiska objednat,po předchozí platbě za cca 14 dnů dorazí,také na alibaba.com ,pokud zadáte poptávku,ozve se Vám ninimálně zaručeně někdo s nabídkou.Něco se dá poshánět na amazonu,ale v kolonii čechii neseženete absolutně nic. V Čajně tyto jehlová ložiska prodávají také pod alternativním označením HK např. 20x30x7,5 /v orig ložisko INA F-208801.4 , /,ložiska jsou dostatečně kvalitní,z chromové ložiskové oceli. Je to docela běh na dlouhou trať,...mě trvalo poshánění všech komponentů na kompletní repasi řízení ZF v BMW cca 2 měsíce a chystám se to dělat,jakmile se oteplí. Potom je tady další zádrhel,a to je lisování vysokotlakých gufer-lisují se totiž do dutiny těla řízení ze strany těsnícího břitu,k nalisování se musí použít narážení přípravek,vytočený na soustruhu /všechny už mám ;-)/,gufero musí být naraženo souose,nesmí se křížit a poškodit těsnící břit,jinak řízení teče,pak je tu problém s vnitřním guferem pístnice,je "utopené" 300-400 mm v hliníkovém těle řízení a drží tam fakt jako prase-vypáčením se riskuje nenávratné poškození celé skříně řízení -k vytažení je nejlépe použít zvláštní rozpěrný přípravek,který už taky mám,kdyby měl někdo zájem,nafotím a vložím. Jinak tady vkládám z ruského fóra zhruba odkaz na postup v obrázcích. http://bmwpost.ru/forum/57883-post4.html ta Gufera vysokotlaká Corteco se dají použít v kombinaci s teflonovými kroužky dle vyobrazení,ale orig tlakové gufero do servořízení vypadá takto: https://gelzer.ru/catalog/remkomplekty/remkomplekt_rulevoy_reyki_bmw_5_e39_1995_2004_1/#details-2
×
×
  • Vytvořit nový...