Přejít na obsah

Stormy

Uživatel
  • Počet příspěvků

    10
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 108 zobrazení profilu

Oznámení Stormy

Nováček

Nováček (1/14)

  • Reacting Well Vzácný
  • Dedicated Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

5

Popularita

  1. Výměna žárovky denního svícení dle dílenské příručky. Jestli to jde i bez demontáže světla nevím, zatím jsem nezkoušel.
  2. Ty p13w ale nejsou do denního svícení novější světla - facelift, tam patří PW24W.... Takže se ti asi válí doma zbytečně....
  3. https://skodayeti.net/yeti-customisation/radiator-protector-grille/ kupováno zde: https://strelka11.ru/index.php?route=product/search&search=yeti , taky o tom uvažuji....
  4. Tak jsem to dělal já (viz můj příspěvek ve vlákně kódování) kódoval jsem pomocí HEX+CAN kabelu a VCDS, Comming a leaving home by asi šlo i v Caristě.... - Automatická světla Vyměnit vypínač světel za vypínač s polohou Auto č. dílu 5L0941431E – důležité je označení E na konci. Také musíte mít vnitřní zpětné zrcátko samozatmavovací s čidlem deště a světla. pak: Jednotka 09-Centrální elektrika/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 17, Bit 4 – Assintance řízení světlo (ADL) aktivní. Zkontrolovat Byte 21, Bit 5 – snímač deště a světla (RLS) aktivní. - Coming/Leaving Home/ jednotka 09-Centální elektrika/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 17, povolit Bit 5 a 6, v případě, že to má fungovat přes mlhovky, tak bit 3. - funguje normálně s vypínačem světel na AUTO v závislosti na tom jestli je tma nebo světlo...V menu na maxidotu si můžu funkci vypnout.
  5. Našel jsem možnost zobrazení tempomatu na maxidotu i v caristě. U mé to funguje (MR2017) i když rozlišení zobrazení displeje maxidotu je nižší než v Oct. III, co máme v práci, a kde je toto standard. Navíc jsem si přes caristu aktivoval ESC sport, a ESC Off (delší podržení tlačítka). Tím jsem zjistil že display maxidotu umí i barvy, tedy v horní části oranžovou :-). Taky jsem si zvýšil účinnost posilovače brzd (power brakes strength).... Subjektivně se mi to zdá trochu lepší, připadalo mi, že brzdy zde nebyly tak "jedované" jak by měly být v porovnání s ostatními auty, kterými jezdím.
  6. Stormy

    Chiptuning

    Zopakuji dotaz Pawouka z první strany. Co na to spojka a převodovka (navýšení výkonu a točivého momentu) je stavěná na 200 Nm ne? Jsou s tím nějaké dlouhodobé zkušenosti?
  7. Jelikož mne nebaví čekat (auto jsem koupil nedávno) až mi přijde ten správný (doufám) BT adaptér ELM 327 (ten co mám doma podporuje až moc protokolů což se aplikaci CARISTA nelíbí a proto s ním nekamarádí :-)), půjčil jsem si HEX+CAN kabel, VCDS a začal shánět informace a testovat. Tady toho moc není, tak jsem nastudoval návody a diskuze na Octavia II,III, Fabia III Superb II, stemei.de, briskoda.net atd.... Výsledek je, že jsem si nakódoval některé funkce, tak se podělím o vědomosti, snad tím někomu ušetřím čas. U mne to funguje 1,4 TSI MR 2017, VCDS 18.2.1. Jinde bez záruky :-) - Zobrazení tempomatu na displeji. V levém dolním rohu MFD zobrazte rychlost nastavenou na tempomatu. Tento režim bude zobrazovat skutečnou rychlost, po 1 km / h. Rychlost je viditelná, když je tempomat zapnutý a vozidlo se pohybuje, jinak se zobrazuje celková ujetá vzdálenost. Pokud jsou čísla malá, znamená to, že je nastavena rychlost, ale tempomat není aktivní, pokud jsou čísla velká, je tempomat aktivní. nastavení - Řídicí jednotka 17 - Přístrojová deska, Přizpůsobení – 10, Kanál (1B) - IDE03721-Zobrazení tempomatu High změnit na aktivní. - HillHolder Jednotka 03-ABS brzdy, Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/Bajt 16, povolit Bit 0 Nastavení délky přidržení – Jednotka 03-ABS Brzdy/ Přizpůsobení-10/kanál 09 brzdy asistent/hodnota 0–standard, 1-nízký a 2-vysoký. - Automatická světla Vyměnit vypínač světel za vypínač s polohou Auto č. dílu 5L0941431E – důležité je označení E na konci. Také musíte mít vnitřní zpětné zrcátko samozatmavovací s čidlem deště a světla. pak: Jednotka 09-Centrální elektrika/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 17, Bit 4 – Assintance řízení světlo (ADL) aktivní. Zkontrolovat Byte 21, Bit 5 – snímač deště a světla (RLS) aktivní. Ještě musím poladit citlivost čidla, protože to tlumená světla pouští docela brzo, když je ještě světo. - Coming/Leaving Home/ jednotka 09-Centální elektrika/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 17, povolit Bit 5 a 6, v případě, že to má fungovat přes mlhovky, tak bit 3. - funguje normálně s vypínačem světel na AUTO v závislosti na tom jestli je tma nebo světlo...V menu na maxidotu si můžu funkci vypnout. - Sklopení P zrcátka při zařazené zpátečce Jednotka 52-PP dveře/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/Byte 4/Bit 2 – Sklápění zrcátka při zpátečce aktivní. jednotka 09-Centrální elektrika/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 4, Bit 3 – Sklopení zrcátka při zařazené zpátečce - XDS – elektronická uzávěrka diferenciálu Jednotka 03-ABS/Kódování 07/kalkulačka pro dlouhé kódování/Byte 17, Bit 3 (rozšíření) elektronická závěrka diferenciálu (XDS-PR-UG3/UG4) aktivní/instalovaný - Corner Funkce -přisvětlení mlhovkami do zatáček Jednotka 09-Centrální elektrika/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 14, Bit 7 – rozsvěcuje se při otočení volantu i při puštění blinkru, při couvání svítí obě mlhovky. Start/Stop Našel jsem různé návody na změnu napětí, teploty, nic z toho se mi nepodařilo, nenašel jsem možnost nastavení, nemám bezpečnostní kódy na jednotku 19-Gareway ani 09-Centrální elektrika. Nakonec jsem na to šel přes jednotku 19-Gateway -> Přizpůsobení II-0A zde jít na kanál 13, není nijak popsaný/zde změna kódu 002000 na D02000. Zobrazí hodnotu (50°C místo -50°C). Dost jsem přemýšlel nad vypnutím rekuperace (řízení dobíjení baterie). Zkoušel jsem různé kombinace vypínání jednotlivých položek v Jednotce Centrální elektrika a 61-regulace baterie. Vždy to nějak fungovalo (ta posr.... rekuperace) a vyhazovalo to chybu v jednotce regulace baterie (chybné kódování). Zkusil jsem i rozpojit konektor u - pólu u baterie (do řídící jednotky kontroly akumulátoru), který je zde na různých místech několikrát zmíněn a také to vyhazovalo chybu v jednotce regulace baterie. Zatím jsem neměl odvahu vypnout v řídicích jednotkách úplně vše co se týká systému SS a rekuperace (u několika voleb je SS/rekuperace spojena do jedné položky nastavení), a nevím jestli se někdy v blízké budoucnosti odvážím. Auto je ještě v záruce a bylo dost drahé :-) . Nicméně jsem měřením zjistil, že po rozpojení konektoru u - pólu baterie, je za chodu motoru v palubní síti napětí cca 14.2 - 14,6V - při plně nabité baterii (za normálních okolností při aktivní rekuperaci tak od 12,2 až přes 15 V a baterii to udržuje na cca 12.2V). Jak jsem výše napsal zapíše se chyba v řídící jednotce regulace baterie, to však lze vyřešit kódováním. Stačí v jednotce 61-regulace baterie/Kódování 07/Kalkulačka pro dlouhé kódování/ Byte 0 zrušit zaškrtnutí bit 1 - baterie/proud snímač s LIN-Databus spojení instalovaný . Pak se chyba při rozpojeném konektoru v jednotce neobjeví. Ale pokud konektor zapojíte, je to nutno nakódovat zpět!!!! Mám to vyzkoušeno. Navíc při rozpojení konektoru se nemusí řešit S/S kódováním protože nefunguje. Auto sice nemá informace o stavu baterie, ale to ani ve starších autech, kde baterie vydrží násobně déle. Dlouhodobě mám vyzkoušeno skoro dva roky a vše bylo OK. Teď zkouším toto pořešit kódováním se zapojeným konektorem na - pólu baterie, což jsem vyčetl někde na seat fóru, kde to někdo praktikoval na Alhamabře. Tedy pouze v jednotce baterie, dlouhé kódování v byte 1 deaktivovat bit 3 - rozšířená rekuperace aktivní a v jednotce centrální elektrika, dlouhé kódování v byte 26 deaktivovat bit 2 - aktivní rekuperace instalována. Mám s tím najeto zatím tak 150 km. Nějakým způsobem dobíjení pracuje s aktuálním odběrem. Napětí v palubní síti se pohybuje od 13,5 V do 15V. Nekleslo nikdy pod těch 13,5 V, takže dobíjí pořád i když je motor v plném zátahu. K těm 15 V to stoupá při brždění motorem a při větším odběru, třeba když zapnu vyhřívání sedadel. Určitou "inteligenci" nabíjení to tedy vykazuje, ale dle mého názoru akceptovatelnou :-). Dále jsem zkusil vypnutí signalizace nezapnutí bezp. pásu, jiný způsob upozornění na nezapnutý pás, test ručiček otáčkoměru a tachometru při zapnutí klíčku.... jde to bez problémů, ale já nepoužívám. Teď už jen co bych chtěl aby se sklápěla zrcátka při zamčení auta, abych nemusel držet tlačítko DO delší dobu tak, jak je to teď. Pokud by někdo znal postup, jakým toho docílit, bych bych vděčný za každou radu. VCDS mám v češtině, je to tak nějak podivně přeloženo, takže kdo má EN, DE, tak musí asi dost přemýšlet. :-) Kdo neumí vůbec s VCDS, nedoporučuji se do toho pouštět, CARISTA je asi jistější. Zde na fóru v sekci Fabia III je ke stažení pěkný návod na práci s VCDS, doporučuji nastudovat https://wirer.sk/vcds2-2/ (tímto děkuji autorovi, dost pomohlo při pochopení fungování a základní orientaci). Pak zálohovat původní nastavení, dokumentovat všechny změny. Program vytváří i logy, kam se změny ukládají.
  8. Připojuji se k prosbě o návod na kódování. Vypínač jsem koupil, zrcátko mám s automatickým stmíváním, tedy čidla by tam měla být. Když zapojím vypínač s polohou auto, tak v té poloze auto svítí tlumená světla bez ohledu na denní či noční dobu. V maxidotu mám aktivovánu možnost zapnutí comming a leaving, která ale nefunguje.... Do Strakonic mám daleko, jinak bych tam zajel :-(.... Nebo, dokáže to někdo na Jižní Moravě? PS: již jsem vyřešil.... Jen.dotaz na ty, kteří mají automatická světla z výroby. Lze nějak přes menu v maxidotu nastavovat citlivost snímače světla pro přepínání světel? Např. Fabie III má tuto možnost přes rádio. Mám za to, že mi přepíná z denního svícení na tlumená světla příliš brzy. V diagnostice jsem našel nastavení, ale mám to na normál a tam jde nastavit jen zvýšená citlivost, já bych chtěl snížit....
  9. Řeším stejný problém. Řekl jsem to v servisu, ale prý je to v pořádku podle regloskopu je to ok. Ale dálková svítí vysoko, mezi tlumenými a dálkovými je jakoby tmavší pruh, který nezmizí ani při nejvyšší poloze tlumených světel. Je to nepříjemné. Zatím jsem nepřišel na to, jak to seřídit. Vzadu na světle je jeden šroub (na imbus 6) kterým se světla dají přizvednout, nebo snížit, ale jen obě zároveň (Tlumená i dálková) to tento problém neřeší. Když jsem oddělal vzadu víčko kudy se dá dostat k žárovce, je vidět propojení paraboly dálkového světla s mechanismem seřízení výšky. Toto je přes tyčku se závitem, ale pootočení této tyčky není možné (není kudy se k ní dostat přímo), ani tenkými kleštěmi, kterými na ni dosáhnu jsem s ní nedokázal pootočit.... Řešil někdo tuto situaci a vyřešil??? MR 2017.
×
×
  • Vytvořit nový...