Jste mě vyštengrovali a vzal jsem multimetr a šel to taky změřit.
f3, 1,0 mpi, 2019, 25000 km - odpojený konektor, od pátku stojí, napětí na baterce 12,32 V. Před měsícem ji na garančce měřili, neštudoval jsem to, výsledek ok. Teď za tepla je v palubí síti při chodu něco pod 14 V, v zimě dle teploty okolo 14,5V.
Toyota corolla, 1998, cca 6 let stará baterka, za tu dobu +/- 70000km - od včera stojí 12,26 V, zatím se nejeví, že by byla horší. Byla to nejlevnější baterka, co tenkrát šla koupit, má ještě dolévací otvory, kdybych mě hustoměr, tak ji změřím.
Dle toho, co jsem tady četl by obě baterky měli být na konci životnosti, což se mi moc nezdá. Přiznávám, že měnim baterku, když má problém se starty. Neměnim preventivně, ale taky neuznávám zachraňování baterek všemožnými metodami.