Přejít na obsah

koblih69

Uživatel
  • Počet příspěvků

    28
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení koblih69

Nováček

Nováček (1/14)

14

Popularita

  1. Beru zpět, dnes jsem kontroloval nějaké servisy u auta na oper. leasing a mají dohodnuto v autorizáku 5w30 jako standard kvůli šetření. Což mi docela udělalo radost, ještě kdyby zkrátili interval výměny na půl. Ale to se od "lease" firem samozřejmě nedá čekat. Mimochodem nikdy bych nečekal, že jsou to takoví gauneři (neříkám, že všichni), že v případě, že se blíží konec operáku tak neschvalují například výměnu oleje v DSG, protože auto půjde pryč. Naivní nový majitel (který si neprověří historii) si myslí, že auto, které jezdi na výrobcem předepsané prohlídky má tohle všechno za sebou a ... a nic.
  2. Bohužel vás asi zklamu pánové, fotek jsem udělal několik, ale původní škrábance není vidět proti žádnému pozadí (nakonec 2 delší a jeden kratší). Nicméně 2 byly tak hluboké, že to zabralo skoro 1,5 hodiny čistého času (nakonec jsem musel začít diamantovou pastou). Což s ohledem na to, že slušné nové sklo se dá kopit za 900,- není moc dobrý výsledek :D. No majitelka je spokojená a to je hlavní a já se příště napřed podívám na cenu nového skla. Na durhou stranu jsem si aspoň vyzkoušel, že se dají řešit i hodně hluboké škrábance což jsem si dříve netroufal. Docela by mě zajímalo jak se na tom skle vzaly, údajně jsou tam od té doby do v servisu opravovali stahování skla, což by jen potvrzovalo moje zkušenosti s autorizovanými servisy.
  3. Solidní Auto-sklo servis, který to umí, to pochopitelně zaleští, výsledek bude 100%. Tím nemyslím autorizák Škodovky, který v 99% případů není schopen správně rozleštit ani lak. Je to podobné jako s hvězdičkou na skle - tam kde je předpoklad dobrého výsledku bych preferoval opravu před výměnou skla. Důvodem je možné poškození podkladu při vyřezávání. Samozřejmě pokud plánuju auto na 3 roky a pak mě nezajímá co s ním bude, můžu měnit sklad o106. O víkendu bych měl zalešťovat 2 hluboké škrábance na bočním okně O3, pokud to tak bude zkusím to vyfotit před/po.
  4. S prodejcem to řešit můžeš, ale bude to jen ztráta času. Pokud máš připojištění skla tak... pokud nemáš tak nějaký Autosklo-servis, který to zaleští. V domácích podmínkách je to obtížně řešitelné i když pastu na bázi CeO2 prodává třeba Sonax, ale bez zkušeností a alespoň základní výbavy, to dopadne špatně.
  5. Všechno je otázka servisní historie, reálného stavu a taky případné rezervy na servis. Než tenhle automat to bych raději volil manuál. Tedy vlastně bych spíš bych zvolil jinou motorizaci a "velkej" automat a mokrými spojkami. Ale pokud manuál tak v tom motoru nevidím problém. Asi bych ho měl raději než 1.5.
  6. 1,4 TSI, ale automat nebo manuál?
  7. Na té fotce bohužel není nic vidět. Ale asi to bude hlubší, ale ne na kov. Osobně tyhle laky nekupuju, nech si namíchat odstín do spreje a vydrží ti na všechny tyhle malé opravy. Stříkneš si do víčka (po velmi důkladném protřepání) a malým štětečkem to opravíš.
  8. Metalíza nebo plná barva? Pokud metalíza je to jen lak nebo barva? Nebo je to do podkladu...
  9. To záleží na koho narazíš. Známý si nechal v autorizáku (v roce 2010) dodělat klimatizaci do svojí 12 let staré O1. Nepřiznal tenkrát kolik to stálo, ale někde kolem 60 tis. Podle mě je jediné smysluplné řešení nakoupení dílů na vrakovišti a DODO. Teda smysluplné.... smysluplné ne, jen cenově snesitelnější. Osobně bych dávno nechtěl manuální klimu, ale žít se s tím dá. A to je asi jediná smysluplná rada.
  10. Pokud myslíš motory u který se pak hromadně mění vany za upravené protože se pak nedá zbavit kovového otěru... tak ano :D, ale určitě to není většina motorů... zejména pokud budu mluvit o všech značkách... naštěstí. Servis který by mi provedl na soukromém autě výměnu odsávačkou bych už nikdy nenavštívil. Naštěstí na výměnu oleje jezdit nemusím :D. Ale chápu, že pro mechanika je to velmi pohodlné.
  11. Nejhorší je když si člověk uvědomí, že ten long life, za tyhle hrůzostrašný peníze, rozhodně autu neprospívá... Pokud máš podezření, že olej nevyměnili tak už bych tam nikdy nejel. Nicméně řada servisů olej nevypouští, ale odsává. Tím pádem část zakarbonované náplně zůstane. Servis tím ušetří pár deci, ale částečně znehodnotí novou náplň. Některé servisy také naúčtují výměnu olejového filtru, kterou neprovedou. V obou případech bude bezprostředně po výměně olej zakarbonovaný. Dolil bych olej do 1/2 měrky a zajel do jiného servisu. Jinak předejít podobným podfukům se dá jedině označením vypouštěcího šroubu nebo filtru (resp. "domečku" filtru). Ještě mě napadlo, že po jednom autorizovaném servisu mi zapomněli dát víčko oleje. Auto ujelo skoro 200km... Tak třeba jsi byl ve stejném servisu :D.
  12. Spínání není moc přesné, ale z mojí zkušenosti je třeba nalít zhruba 0,5 litru než jsi na spodní hraně rysky. Jestli je to dost nebo málo oleje si může každý přebrat sám... Konec konců to může napsat sám. Přepokládám, že po nalití toho litru nového olej byl po protočení motoru na půlce hladiny...
  13. Přepokládám, že jsi ten 5W30 neměnil v autorizáku, že? Pak ale nechápu proč jsi tam šel pro nový na doplnění, protože jsi jen zaplatil vysokou cenu. Není to žádná tragédie, ale u některých značek se liší přísady i mezi viskozními třídami. Lepší je tedy stejná specifikace od stejného výrobce. Nicméně pokud chceš motoru prospět tak 5W30 je určitě vhodnější než 0W30 a stejně tak interval výměny snížit na max. tis případně 1 rok. Nicméně co motoru škodí víc než popsaná záměna oleje je to, že nekontroluješ úbytek a necháš to dojít do stavu kdy se ti rozsvítí kontrolka.
  14. Asi záleží na konkrétním technikovi/STK, ale s auty s jiným ET jsem byl na STK XYkrát a nikdy jsem neměl problém. Poklice se povinně sundávají kvůli kontrole "geometrie". Do očí bijící věci jako jiný rozměr pneu v TP samozřejmě neprojde, ale u ET se mi to nestalo.
×
×
  • Vytvořit nový...