Přejít na obsah

Ján Vargovčík

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Ján Vargovčík

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Špatně pochopeno - tak ještě jednou - bavíme se o nabíjení z JEDNOFÁZOVÉ zásuvky - a Mennekes je třífázový přívod do nabíjecího konektoru elektromobilu. Přikládám pro názornost obrázek - jde o druhou redukce zleva; pokud se ta jedna fáze propojí na všechny tři fáze pětikolíkové zásuvky té redukce, lze docílit využití obou jednofázových nabíjecích modulů v Citigo iV. Jsou možné dvě varianty - buď to elektronika zamítne jako chybu, nebo si bude myslet, že má všechny tři fáze OK a řekne elektromobilu, že může nabíjet nastaveným proudem. Pokud se nastaví nabíjecí proud na 6A tak to snese i běžná zásuvka a informační display na nabíjecím kabelu by měl ukazovat nabíjení výkonem cca 2,7kW a z jednofázové zásuvky by mělo téct cca těch 12A (při dvoufázovém nabíjení Citigo). Nemám to vyzkoušeno, až pořídím tuto nebo obdobnou nabíječku pro nabíjení z třífázové sítě, ověřím to a dám vědět.
  2. Řízení nabíjecího proudu Citigo iV. Pamatuji si, když jsem kdysi chtěl zakoupit eUP! v bazaru, tak v infotainmentu byla sekce s nastavením velikosti odebíraného proudu ze zásuvky - pro možnost ho snížit, aby to vydržel jistič zásuvky, ze které eUP! nabíjí. Jsem rád, že jsem vydržel, za cenu bazarového eUP!-u mám Citigo iV s dvojnásobnou kapacitou akumulátoru. Nicméně dlouho nebyl použitelný infotainment (pro mobilní telefon) a současná verze "Move & Fun" (krom toho, že je na mém mobilu nestabilní) tuto možnost nemá. Má někdo informaci, zda je tato funkce vůbec nějak dostupná pro nastavení proudu ze strany vozu?
  3. Re: scypho, denial eUP! v dřívějších verzích měl jednofázové nabíjení (1x modul 3,6kW), ten pravděpodobně více nepobere. Citigo má dva moduly 3,6kW a pokud je zapojen jeden jednofázově, nabíjí 3,6kW, pokud je napojeno třífázově, berou ty dva moduly ze dvou fází 7,2kW, jedna fáze je nevyužitá. Pokud ale propojíte redukci z jednofázové zásuvky tak, že připojíte tuto jednu fázi na všechny fázové kolíky na třífázové straně redukce, ty dva moduly si vezmou každý svých 16A, tedy celkem 32A (otestováno to nemám, moje jednofázové zásuvky jsou max. 20A). Pokud tedy nezafunguje nějaká ochrana nebo detekce (což možná řeší ten update firmware v Citigo). Bastl s propojenými fázovými kolíky je ale nesystémový. Proto je možné (a to by bylo dost "clever"), že update přidá jednoduchou funkčnost - pokud management nabíjení dostane informaci, že je možné nabíjet proudem 32A a vyšším a zjistí, že napětí je jenom na jednom modulu, jednoduše vstupy nabíjecích modulů spojí.
  4. Končí mi zanedlouho roční promo na nabíjení od ČEZ tak jsem vytáhl jednofázový dobíjecí kabel do běžné zásuvky (výbava při zakoupení). Mylně jsem se domníval, že je 16A (3,6kW), na štítku má napsáno 10A a reálně tedy dobíjí výkonem cca 2,3kW. Bohužel i přesto, že kabel má průřezy vodičů 5mm2 - to by zvládlo i 32A nabíjení, nepovedlo se mi i přes rozebrání nalézt jednoduchý způsob, jak proud nastavit. Na PCB není žádná propojka ani popis, který by naznačoval možnost nastavení proudu. Drtivá většina nabíjecích kabelů na webu umí proud nastavit tlačítkem (nebo dotykově, RFID...) a tak nějak jsem doufal, že tento předimenzovaný kabel to bude umět obdobně, jenom někdo šetřil na tlačítku... Hacknul někdo firemní kabel? Umíte poradit?
×
×
  • Vytvořit nový...