Zdravím,
Dopředu píši, že jsem v tomto dost laik, tak "problém" zkusím vyjádřit jak nejlépe dovedu..
Možná není třeba vytvářet další vlákno, nicméně když jsem tu pročítal ta ostatní, tak jsem nenašel to pravé ořechové. Každopádně k věci.
Motor má najetých necelých 102k km. Jestli je potřeba, rok výroby auta 2016. Auto jsem kupoval na začátku října minulého roku. V průběhu zimy jsem si začal všímat, že když motor vytočím nad 2 000 otáček, tak v něm začne jakoby mírně chrastit nebo tak nějak klepat možná, špatně se to vysvětluje :D Jakoby ten motor z ničeho nic jel 2x hlasitěji (zkoušel jsem to natáčet, nicméně takto zevnitř na záznamu to nešlo poznat).
Je jedno, jestli ho zkusím vytočit za studena nebo tepla, i když za studena jsem to dělal asi jen 2x a mírně, abych to právě otestoval. Připadá mi, že to dělá při větší zátěži a řekl bych, že tak v 90 % času, jen párkrát se mi stalo, že to nedělalo. Jen je divné, že to vždycky dělá nad tou hranicí 2 000 otáček. Jinak jede motor zcela "v pořádku". Nic v něm jinak neklepe, nevynechává a chová se normálně, jak při jízdě, tak na neutrál. Jen jsem se teda pozastavil nad touto věcí a třeba se s tím někdo z vás už taky setkal.
Ještě teda jedna věc, nedal bych za to ruku do ohně, ale když jsem jel teď pár dní zpět v tom teple auto projet cca 80km, tak bych řekl, že to nedělalo nebo alespoň ne tak moc, tak jestli na to třeba mohou mít vliv vyšší venkovní teploty..
Asi se to může zdát jako blbost, každopádně ten rozdíl zvuku od 2 000 otáček je opravdu znatelný.. kdyby to dělalo jen občas nebo skoro vůbec, tak to nezmiňuji, ale tím, že je to skoro pravidelné, tak o tom třeba někdo něco vědět bude, díky.