Přejít na obsah

Tomáš28

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Tomáš28

  1. Zdravím, Možná se to tu někde už řešilo, ale co jsem hledal, tak jsem k tomu moc nenašel. Zhruba poslední dva měsíce mi při jízdě kolem 60 km/h a míň něco píská od předního levého kola. Jsem poměrně laik co se aut týče, nicméně brzdové kotouče mám nové z autorizáku, měněny zhruba 7k km zpět. Na brzdové destičky jsem se taky díval a byly v pohodě. Ještě mě napadlo, že by tam mohl být třeba nějaký kamínek nebo něco, tak mám v plánu v nejbližší době kolo sundat a třeba tam něco najdu. Spíše mi jde o to, jestli se tu s tím náhodou někdo nesetkal a nevěděl by nějak z fleku, co by to mohlo být. Je to zároveň takové specifické, že to začne dělat až třeba po půl hodině jízdy, do té doby ticho, tak jestli se tam něco zahřeje a začne to dělat, netuším. Zároveň jakmile točím doprava nebo začnu brzdit, tak to také přestane. Napadlo mě ještě možná ložisko? Nevím, jestli teda to může pískat :D Ještě vím, že tu občas v palubovce píská ventilátor, nicméně tohle jde z levé strany z venku (ten mi mimochodem píská taky a předpokládám, že by to stačilo jen vyměnit a byl by klid? :D teď v létě to nedělá, když netopím, takže se mi to úplně nechce řešit).
  2. Měl bych teda taky dotaz ohledně preventivní výměny svíček. Mám najeto 122k km. Onehdá jsem něco řešil v autorizáku a řekli mi, že u mě to vychází na 129k km, ta výměna. Akorát teď v létě jedu na dovolenou, takže cca 2500k km. Spíš mi jde o to, jestli by někdo dokázal říct, jaká je reálná šance, že by se nějaká pokazila ještě před tím intervalem? Taky motor bude stále v zátěži přes 2k otáček při dálničních 130 km/h. Možná to řeším úplně zbytečně, ale pro jistotu a nějakej můj duševní klid se ptám :D
  3. Právě v to tak nějak doufám no, snažím se k tomu chovat dobře, protože potřebuju, aby to vydrželo co nejdýl, takže klidné jízdy, spotřebu mám do té školy něco pod 6l, když není provoz, tak se mi to podaří přes tempomat dát i na něco málo nad 5l. Motor zbytečně nevytáčím ani nepodtáčím. Samozřejmě občas to protáhnu nějakou svižnou jízdou, ale nic extra. Celkově k té zimě mi připadá, že se ozývaj nějaké jiné zvuky, ale připadá mi, jak píšeš, že když je auto zahřáté, tak vše jde tak nějak klidněji, takže to asi může být normální. Po tom roce je to furt stejné, ani lepší, ani horší, tak uvidím.
  4. Po nějaké době dávám update. Přede mnou od roku 2016 to měla nějaká firma, předpokládám, že s tím nikdo nejezdil jak prase, servis do minulého roku touto dobou, když jsem to kupoval byl dělanej jen v autorizáku, samozřejmě mohli to dělat i jinde, ale proč, když to firma brala přímo od Škodovky.. servisní knížka a vše kolem toho bylo právě evidováno jen z autorizáků. Od té doby, co jsem to koupil, tankuji jen Vervu 100, samozřejmě je na to x odlišných názorů jestli to není zbytečné atd.. každopádně tím jen odpovídám na vaše zprávy. Předtím jezdilo auto prý hlavně po dálnicích, já s tím teda jezdil kratší trasy s tím, že právě cca jednou týdně jsem jel nějakých 100km+ cca v jednom zátahu, takže jsem doufal v to, že se vše při průběhu jízdy nějak tak prohřeje, dekarbonizuje atd.. Teď dojíždím 2x týdně do školy, cca 65km tam a zpět, jinak se právě snažím ty krátké trasy přes týden dost limitovat. Ten zvuk to stále dělá, ale všimnul jsem si, že je to při větší zátěži. Třeba do prudkého kopce to dělá i mírně pod 2 000 otáček, ale třeba když jedu a tak nějak soustavně přidávám nad 2 000, tak je ten zvuk buď o dost lepší a nebo někdy není slyšet vůbec. Tudíž stále je to jen ten zvuk, žádné vibrace nikde jinde, nic takového, jen čistě ten zvuk. Mám teď nějakých 110k km, takže bych chtěl preventivně nechat dělat rozvody a třeba to na to bude mít nějaký vliv? :D Nevím. A třeba je to úplně normální, jen jsem si toho začal tak všímat, takže zatím s tím jezdím a neřeším to a uvidím, jestli ještě časem se to bude nějak zhoršovat nebo něco, každopádně kdyby vás cokoliv napadlo, sem s tím. Díky.
  5. Zdravím, Dopředu píši, že jsem v tomto dost laik, tak "problém" zkusím vyjádřit jak nejlépe dovedu.. Možná není třeba vytvářet další vlákno, nicméně když jsem tu pročítal ta ostatní, tak jsem nenašel to pravé ořechové. Každopádně k věci. Motor má najetých necelých 102k km. Jestli je potřeba, rok výroby auta 2016. Auto jsem kupoval na začátku října minulého roku. V průběhu zimy jsem si začal všímat, že když motor vytočím nad 2 000 otáček, tak v něm začne jakoby mírně chrastit nebo tak nějak klepat možná, špatně se to vysvětluje :D Jakoby ten motor z ničeho nic jel 2x hlasitěji (zkoušel jsem to natáčet, nicméně takto zevnitř na záznamu to nešlo poznat). Je jedno, jestli ho zkusím vytočit za studena nebo tepla, i když za studena jsem to dělal asi jen 2x a mírně, abych to právě otestoval. Připadá mi, že to dělá při větší zátěži a řekl bych, že tak v 90 % času, jen párkrát se mi stalo, že to nedělalo. Jen je divné, že to vždycky dělá nad tou hranicí 2 000 otáček. Jinak jede motor zcela "v pořádku". Nic v něm jinak neklepe, nevynechává a chová se normálně, jak při jízdě, tak na neutrál. Jen jsem se teda pozastavil nad touto věcí a třeba se s tím někdo z vás už taky setkal. Ještě teda jedna věc, nedal bych za to ruku do ohně, ale když jsem jel teď pár dní zpět v tom teple auto projet cca 80km, tak bych řekl, že to nedělalo nebo alespoň ne tak moc, tak jestli na to třeba mohou mít vliv vyšší venkovní teploty.. Asi se to může zdát jako blbost, každopádně ten rozdíl zvuku od 2 000 otáček je opravdu znatelný.. kdyby to dělalo jen občas nebo skoro vůbec, tak to nezmiňuji, ale tím, že je to skoro pravidelné, tak o tom třeba někdo něco vědět bude, díky.
×
×
  • Vytvořit nový...