Přejít na obsah

OpelInsi

Uživatel
  • Počet příspěvků

    358
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení OpelInsi

  1. Páni, okrem toho, že vám po aktualizácii na 1941 infotainment prestal samovoľne reštartovať: - zmenila sa možnosť nastavenia ohrevu volanttu? tzn. je možné ho vypnúť alebo predvoliť na inú intenzitu? - zmenilo sa niečo viditeľne na palubovke, ako napríklad že sa dajú navoliť mapy do stredu medzi "budíky"? predpokladám, že na zhasínaní matrixov pri míňaní vozidiel sa nezmenilo nič - to nie je infotainment.
  2. O4 nie je určite prémiové auto takže aj MATRIX čo do počtu segmentov a teda vykrývania plôch zodpovedá tejto kategórii. Na druhej strane je mnoho prémiovejších áut, u ktorýcch MATRIX ani nie je možné objednať, takže v tomto určite chvála. Homogenita svetla je možno horšia než DIAĽKOVÝCH a to podčiarkujem DIAĽKOVÝCH u O3. (O3 som nemal a tak nemôžem posúdiť ale verím že to tak máte.) Otázkou však je, koľkokrát za jazdu po tme povedzme do 22:00hod môžete prepnúť na diaľkové svetlá? Premávka je väčšinou taká hustá že to nejde. Naopak s MATRIXAMI máme osvetlenie všade tam kde sa dá. Takže nemá ani zmysel porovnávať aj keď low-cost MATRIXY s bežnými svetlami v bezpečnosti premávky. Moje auto malo minulý štvrtok 21.6. sviatok - rok od prevzatia u dealera. Má teraz najazdené 70500 km, z toho tisíce kilometrov po tme. Presne vo štvrtok som prebiehal na dlhej rovinke 10 minút jazdy domov iné auto. Predbieham tak, že najprv vyjdem vľavo od auta predo mnou aby ľavý svetlomet osvietil krajnicu či tam nie je cyklista bez svetla alebo nespí opilec. Matrix ľavý svetlomet svietil do diaľky po ľavej krajnici a videl som, že z kríkov vylieza na cestu srna. Vďaka tomu, že som ju videl, stačil som pribrzdiť a vyhnúť sa jej. V prípade, že by som mal obyčajné svetlá, tak v tomto momente mám stretávacie svetlá, pretože inak by som oslňoval auto, ktoré som mienil predbiehať. Namiesto 100m by som videl len 50 t.j. 2 sekundy na nejakú reakciu a odniesla by to srna, predok auta, možno predné sklo. Nech teda sú tieto MATRIXY nehomogénne, diaľkové zhasínajú pri míňaní vozidiel či už v protismere alebo pri míňaní predchádzaných áut stále je to neskutočne dobrý prvok k zvýšenej bezpečnosti na ceste.
  3. OK, tak super. Zrovna si natrafil na kus cesty z roku 22. dobre vedieť, že aktualizácie bežia. Minulý týždeň som sledoval dopravné info v Columbuse podľa skutočného stavu na A4 a A22 vo Viedni. Kolona v protismere končila presne v mieste kde to ukazovala mapa v O4. U mňa je len problém, že pred každou cestou, kde je dôležité aby dopravné správy boli aktuálne je dobre skontrolovať či navigácia je naozaj on-line. robím to zobrazením známych uzávierok (napr. križovatka D1xD4 pred BA) alebo miesta, kde sú kolóny vždy - ideálne Brno ako píšem v návode. Inak sa môže stať, že Columbus ukazuje voľnú cestu a nie je to pravda.
  4. @NemesiSK hlavne preklady do Slovenčiny sú občas také, že tomu nemôže rozumieť ani Jazykovedný ústav Ľudovíta Štúra SAV. Objavujú sa tam občas v nastaveniach slová, ktoré netuším čo znamenajú. Na odskúšanie funkčnosti aplikácie nepotrebuješ mať najnovšie mapy - zásadných rozdielov medzi mapou 2020 a 2023 nie je až tak veľa aby si nemohol odskúšať navigovanie a opcie ktoré navigácia ponúka. Nové mapy sa natiahnú samy, treba auto chvíľu používať. u mňa to po kúpe auta trvalo asi týždeň. Neskúšaj update cez USB kľúč - nemá to význam, nefunguje to.
  5. mám dva. Možno záleží akú máš konfiguráciu auta. u mňa Style + s opciou navyše už neviem ako sa to volalo - ktorá zahŕňala nejaké upevňovacie body v kufri navyše (mám ich 6), 2 výklopné háky a 2 pevné háky a závesný odkladací priestor
  6. Ano, volant posr....li všetkým aktualizáciou niekedy vo februári. Dovtedy to fungovalo rovnako ako sedačky. teraz volant zapína vždy automaticky pri teplote nižšej 11°C (predajca tvrdí že 9°C) vždy na strednú hodnotu.
  7. nejaké čakajúce updaty vidno po stlačení políčka na infotainmente v spodnom riadku tam kde je zemeguľa. Mne sa tam zobrazujú 2 updaty ktoré sú k dispozícii na stiahnutie. Vyzerá že ich budem odmietať koľko sa bude dať - u mňa infotainment zostáva neustále zapnutý, je len v nejakom sleep mode. Po nasadnutí do auta je okamžite dostupný. Ja naopak musím z času načas urobiť ručný reštart držaním vypínacieho tlačítka keď nie sú načítané dopravné správy. Zrejme patrím medzi pár málo šťastlivcov čo nemajú problémy s infotainmentom. Kolega napríklad hovorí, že pol roka všetko fungovalo bez problémov - teraz má tiež reštarty a naviac sa mu stáva že auto vypisuje po pár minútach jazdy poruchy mnohých asistentov, airbagov. Trvá to síce len pár sekúnd ale otázka je čo by sa stalo keby v tomto momente mal byť onen asistent nedajbože airbag aktívny...
  8. Napriek tomu že väčšinou máme rovnaký SW tak každá "sada" áut sa chová po svojom, navyše každé auto má svoju unikátnu výbavu - a tak sa často stáva, že niekomu aktualizácia pomôže a inému naopak zhorší funkčnosť. KeĎže zrejme od začiatku tento soft je "skonštruovaný" úplne nešťastným spôsobom všetky vylepšenia plátajú chyby, ale nie sú odskúšané pre všetky verzie príslušenstva - na to nie je čas a zrejme ani sily. Moje auto je 02/22 s opciami side assist, kamera vzadu, style+, Columbus a reštart infotianmentu som za rok a 65tkm nemal ani raz. Zato Laura funguje tak, že keď ju človek naozaj potrebuje väčšinou sa človek s ňou nedohodne. Kolega má v podstate identické auto ako Nemesi, výroba 06/22 (zrejme MY2023, pretože má v obchode napr. opciu na dokúpenie čítania značiek) - zamknuté kľúče v aute s full kessy systémom, húkanie alarmu počas jazdy ktoré sa nedalo nijako zastaviť, reštarty infotainmentu. Nečakajte že niekto promptne vyrieši problém, ktorý priamo neohrozuje používanie auta. Pod používaním auta ale zrejme je myslené že sa dá naštartovať motor, točiť volantom, brzdiť a vyraziť na cestu. Nejaké rádio, navigácia, klíma sú síce potrebné ale nie nevyhnutné doplnky... Ja musím naopak občas manuálne zreštartovať systém keď vidím, že nenačítal dopravné správy - viď manuál Columbus - pritom inak všetko funguje dobre. updaty až teraz na nejakú drobnosť čo tam svieti som urobil nakoniec všetky
  9. výborne tak už len zostáva aby si nám prezradil dátum výroby (nie predaja) a možno SW tvojho zázraku. Zrejme si nečítal toto vlákno od začiatku a tak úplne netušíš o čom tu diskutujeme - nie o vyrezávaní protiidúcich áut ani o vyrezávaní áut pred nami pretože toto funguje bezchybne ale o prebliknutí segmentov diaľkových svetlometov v určitých situáciách. Nemá s tým čo robiť ani acc ani predbiehanie na nárazník ani iný štýl jazdy, zákruty už vôbec nie - dôležitý je len moment kedy kamera stratí vo výhľade protiidúce alebo predbiehané auto.
  10. @patrikcevela takže tebe nebliká pravá strana keď prejde auto v protismere? Výborne - aký rok výroby? čítaj čo píšem: Dtto pri predbiehaní - na predošlom aute hneď ako som prešiel pri predbiehaní na normálnej ceste na ľavú stranu vozovky ľavý svetlomet napálil plné diaľkové aby som videl prípadného chodca na krajnici alebo cyklistu v protismere. O4 urobí čo? Rozsvieti ľavý svetlomet a pri míňaní predbiehaného vozidla zhasne ľavú stranu - v diaľke chvíľa tmy - a zase rozsvieti. tam ti to svietti ako? Máš rozsvietený ľavý svetlomet na ľavú krajniccu po ccelý čas predbiehania?
  11. ale sú aj modely O4 so 45L nádržami. 70L (natankované 72) som mal na jendnom z predošlých áut. To ukazovalo v jednom momente dojazd asi 1350km. Takže na Gargáno bez tankovania. Realita po nočných diaľniciach bola dve tankovania, či lepšie povedané doplnenie paliva. to nebolo samozrejme do prázdna.
  12. Keďže mám TSI a nie TDI tak by som to nikdy neskúšal, ale podarilo sa mi so stiahnutým konečníkovým svalom asi 8÷10km. Mne sa vojde natankovať ca 52L, už viackrát a nebol som na nule.
  13. Nie som profík z branže ale meniť svetlomet, kameru, jednotku volantu "si myslím si" (ako hovorí starý Hossa) sú absolútne blbosti. Svetlomet svieti tam, kam mu dá informáciu RJ. Svietia všetky segmenty? svietia. tak chyba nemôže byť v svetlomete Kamera "číta" obraz. Nemôže čítať napoly. Buď funguje alebo nefunguje. Stlmujú svetlá a vyrezávajú segmenty? áno. Tak kamera za to nemôže. Kalibrácia kamery - to je vlastne zosúladenie toho, čo vidí kamera a kam svietia segmenty. Vyrezáva matrix protiidúce autá? Vyrezáva. Takže kalibrácia je OK. jednotka pod volantom číta natočenie volantu a podľa toho rozsvecuje segmenty do zákruty. Keď v garáži pri pomalej jazde točíš volantom vidno, že segmenty sa posúvajú vpravo-vľavo? posúvajú. tak jednotka je OK takže čo je vlastne nohovno? software, ktorý riadi segmenty - systém robí to, že vedie vo výreze auto ktoré by svetlá mohli oslniť. V momente, keď sa auto stratí z kamery (A POZOR!!! Je to jedno či sa jedná o protidúcce auto alebo auto, ktoré predbiehate) tak SW príde do polohy, kedy nemá zrazu čo vystrihovať. Programátor urobí skok na začiatok programu, ktorý začína vždy zo stretávacích svetiel takže "blikne/zhasne" diaľkové a to nielen pravého svetlometu a potom sa to rozsvieti nazad podľa novo načítanej informácie z kamery. Možno toto riadenie nie je v sľučke ako priemyselné automaty ale takto nejak sa to správa. Dobre si všimnite pri predbiehaní na diaľnici že svetlomet bliká rovnako ako pri oprotiidúcom aute. On vyrezáva auto pred vami, potom ste pri ňom a v tomto momente svetlá bliknú stretávačky-matrix. Dtto pri predbiehaní - na predošlom aute hneď ako som prešiel pri predbiehaní na normálnej ceste na ľavú stranu vozovky ľavý svetlomet napálil plné diaľkové aby som videl prípadného chodca na krajnici alebo cyklistu v protismere. O4 urobí čo? Rozsvieti ľavý svetlomet a pri míňaní predbiehaného vozidla zhasne ľavú stranu - v diaľke chvíľa tmy - a zase rozsvieti. S týmto žiadny servis nič nenarobí okrem toho, že rozdrbe čo fungovalo. Podľa mňa je to jasná chyba vývojára SW. Nevenujem sa tomu. ďalšie auto bude určite iné tak ako mi v inom vlákne doporučil kolega :) No, ale na druhej strane - s bežnými svetlami by som nemal blikanie vpravo, ale ani by som nemal osvetlenú časť mimo cesty a jelene alebo medvede by som videl až na kapote, však? Dtto pri predbiehaní s klasickými svetlami si diaľkové môžem dať až som na úrovni predbiehaného auta. Ak tam bol chodec v čiernom alebo cyklista bez svetla tak je to ťažký problém. Takže na druhej strane vďaka za Matrixy, stále majú 1000 výhod než klasické svetlomety. Toť môj laický pohľad na vec za 11 mesiacov a 65000km používania O4 vo veľkej miere a veľmi často v noci.
  14. @NemesiSK tak presne tento priestor som fotil asi 2 týždne dozadu. Kolega má presne rovnaké auto ako ty - výbava, farba, dátum výroby - a od volantového stĺpika mu vypadla taká biela čudná hmota, ako keby kus handry (ale je taká jemná plastiková) a visí mu to dole k pedálom. Smrad nehovoril, ale zistím ti a pošlem.
×
×
  • Vytvořit nový...