Přejít na obsah

Nikita1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    793
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 888 zobrazení profilu

Oznámení Nikita1

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Nikita1

    Letní pneu R17

    Mal som jednu šikovnú brožúrku o pneumatikách a vadách,taktiež hustení, pokiaľ ju nájdem, hodím ju sem. Čo sa týka hustenia, predpokladám, že prehusťuješ. Ja ich "prehusťujem" len keď idem naložený na dovolenku do HR 2x do roka, ale podľa tabulky na viečku nádrže a teraz pri výmene som si všimol, že stredný rad je viac opotrebyný, ako krajné.
  2. Nikita1

    Letní pneu R17

    SportContact 5 sú výborné gumy a vyhrávajú testy, ale majú mäkkú zmes miznú rovno pred očami napr. http://www.pneunet.cz/hodnoceni-pneumatik/22416/continental-sportcontact-5-fr/
  3. Nikita1

    Letní pneu R17

    Tak dúfam, že sa stále bavíme o bežnej prevádzke vozidla, nie IndyCar , Otázka bola W, aleboY, XL, alebo bez XL, FP, alebo bez FP pri "takej istej" pneumatike Takže porovnávame pneumatiku s rovnakým názvom,rovnakým výrobcom,čiže Goodyear,rovnakým rozmerom a rovnakým dezénom. Všetky pneu sa nedajú vyskúšať a pokiaľ výrobca udáva u svojich dvoch "rovnakých" pneumatikách rozdielne hodnoty, keďže jedna je Y a druhá W, myslím si, že nie je dôvod tomu "neveriť".Samozrejme porovnávanie medzi výrobcami podľa štítku by som bral s rezervou, ale taká otázka nebola.
  4. Nikita1

    Letní pneu R17

    Ne ne v TP je W. Zosilnená guma pri tom istom vzorku, to je snáď jasné nie? Snáď nebudeme porovnávať dva rôzne vzory.Netvrdím, že je hlučnejšia, aj keď to mám odskúšané, ale "dá sa očakávať" a to je veľký rozdiel. Že je mäkšia nie je zavádzajúce tvrdenie, je to fakt, naviac má zosilnenú konštrukciu, čo som sem neuvádzal, nakoľko je to pekne rozpísané v priloženom mojom odkaze, ktorý som sem vyššie vložil a pozvrdzuje nám to takmer každá recenzia týchto pneumatík. Citujem: "Športové pneumatiky Hlavným kritériom pre športové pneumatiky je spoľahlivé držanie stopy za všetkých okolností – na suchu, na mokre, pri prudkom zrýchlení či prudkom brzdení a pod.. Ďalšími faktormi je stabilita pneumatiky pri vysokých rýchlostiach a stabilita v zákrutách pri vysokých rýchlostiach. Z toho vyplývajú určité vlastnosti pneumatiky, s ktorými mnohí pri kúpe športovej pneumatiky nerátajú: Športové pneumatiky majú mäkšiu zmes ako štandardné, aby mali lepšiu priľnavosť na vozovke. Mäkká zmes však nevydrží veľa kilometrov. Všeobecne, ak štandardná pneumatika má životnosť napr. 40000km, tak športová pneumatika vydrží cca 20000 až 30000km, alebo aj 10000km. Vo vysokej miere však kilometrová výdrž závisí od štýlu jazdy vodiča. Športové pneumatiky majú väčšinou tvrdšiu bočnicu, ktorá menej tlmí nerovnosti vozovky(tlmiče a čapy trpia viac), ale na oplátku poskytuje vyššiu stabilitu a to hlavne v zákrutách. Typický predstavitelia: Dunlop Sport Maxx , Goodyear Eagle F1 Assymetric2, Michelin Pilot Sport 3, Continantal Sport Contact 5" Čo sa týka štítku na pneu, príp. spotreby vozidla, je to aspoň niečo približné, každopádne vieruhodnejšie ako jbp.
  5. Nikita1

    Letní pneu R17

    Ochranu disku ber v každom prípade. Ochrana disku je to čo som zvýraznil šípkou,viď pravá guma,(chráni disk pred nárazom z boku, napr. obrubník).Ľavá guma je bez ochrany disku. Zosilnené pneu XL nepotrebuješ. W, alebo Y? , Ber tú, ktorá má lepšie parametre(hlučnosť, spotreba, priľnavosť atp.) , je to na priloženom štítku, V tomto prípade Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 FP 225/45 91Y
  6. Nikita1

    Letní pneu R17

    Tak ja myslím, že rýchlostný index "Y" je na vyššiu rýchlosť , ako "W", ide to podľa abecedy. Cena nemusí byť automatický vyššia, keď má guma vyšší rýchlostný index, často to býva presne naopak. Gumy s vyšším rýchlostným indexom sú mäkšie (kôli priľnavosti)a je pravdepodobné, že menej vydržia. Dá sa očakávať, že zosilnená guma "XL" bude hlučnejšia. Hankook nie je prémiová značka. Pozri celkom dobrý článok: http://www.prezuj.sk/aku-pneumatiku-si-kupit/
  7. Nikita1

    Letní pneu R17

    Nic sa nestane, pneu budú vyzerať lepšie ako na 7 palcových, ktoré sú trochu "utopené" . Je tam tolerancia od 7-8,5 pri 45-kách pneumatikách. http://www.racingline.sk/technicke-rady/#TABU_KA_ODPOR__ANEJ___RKY_R_FIKU_POD_A_5._ROZMERU_PNEUMATIKY
  8. Nikita1

    Letní pneu R17

    K dezénom: ja dávam hlbší dezén dopredu z jednoduchého dôvodu, rovnomerné opotrebenie na všetkých pneumatikách. Ak sa na to pozeráme z hľadiska ovládateľnosti, pokiaľ zadok ustrelí, takúto situáciu dokáže zručný vodič celkom slušne skorigovať, dokonca niekedy na snehu pri prejazde ostrejšej zákruty, schválne ručnou brdou dávam kolesá do šmyku a plynom a volantom to ľahko skorigujem. Pokiaľ máme na predných kolách nemší dezén a predok nám "ustrelí" môžeme sa začať modliť, auto je takmer neovládateľné, nemá nás čo z toho šmyku vytiahnúť. K pilke: na II octavke, pokiaľ sú 17" pneumatiky tvrdšie napr. Bridgestone Potenza 050 smerové (myslím zmes pneu.) po cca 10 tis km je pilka veľmi pravdepodobná a môžeme chodiť na geometriu aj každý týždeň, ak použijeme 15", alebo 16" pneu, pilka sa nám nespraví. Odstrániť pilku z pneumatiky sa dá, ale treba na to kus zručností z toho dôvodu to radšej sem písať nebudem, aby si niekto neublížil. Sám som pilku na pneumatikách mal už po 10 tis km, odstánil som ju a dojazdil som ich v maximálnej tichosti do 50tis km. K tlaku: tlak v pneu dávam predpísaný. V zime + 0,2 podľa UP a pneumatiky výborne sedia, oporebenie je rovnomerné, udaj na viečku je zdôvodu dodržania optimálnych jazdných vlastností pneumatiky, nie komfortu,samozrejme je tam nejaká tolerancia, inak by pri nastúpení každého ďaľšieho pasažiera, musel vodič dofukovať pneumatiky , ale prefukovať o 0,6baru v 1, alebo 2 člennej posádke sa mi vidí prehnané.
  9. Paráda , na to by mohli byť vhodné pneu podla kalkulátora 195/40 R17, ale obávam sa, že už to bude kostitras
  10. Aké najväčšie disky sa podľa TP , môžu použiť na Citigo?
  11. Ok ,ale každopádne ich vyskúšam otočiť aj keď majú smerový dezén.Na krátko som to vyskúšal a rozdiel v hluku bol značný,ale potom som išiel do HR,tak som nechcel na dlhšej ceste riskovať a otočil som ich späť.
  12. Tak isto aj mne,ale na zadnej náprave a začínajú hučať,ak sa nedozviem odpoveď,pravdepodobne ich dám nastaviť na hodnoty Octavky so športovým podvozkom.Gumy fúkam na predpísaný tlak.Ale je fakt,že odkedy mám auto znížené zákruty viac "režem".
  13. Mám pružiny H&R -3,5cm,na aké hodnoty by sa mala nastaviť geometria?
  14. Ak máš ty 22kg,tak pri tej istej pneu. podľa toho obrázku by ja som mal mať váhu zenithov 23kg,ale myslím,že majú 21,5kg s novou gumou
  15. Znak by mal mať takú čiernu plastovú podložku,ktorú som poriadne odmastil,taktiež aj miesto na maske kam ide a prilepil s Loctite 401 a drží to ako ďas.Prípadne miesto styku môžeš jemne zdrsniť potom už len zo znaku odstraniť fóliu na samolepke a priložiť na podložku.Už po krátkej chvíli som ho nedokázal utrhnúť,takže pozor aby si to mal presne zamerané.
×
×
  • Vytvořit nový...