Přejít na obsah

pavlikVB

Uživatel
  • Počet příspěvků

    60
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Návštěvy profilu

1 471 zobrazení profilu

Oznámení pavlikVB

  1. U nové Octavie IV mám zcela stejný problém. Někdy funguje jak má, jindy se při rozjezdu zhoupnu jak nějaký školák, který zapoměl povolit ruční brzdu. Zatím jsem nevypozoroval, kdy se tak stane. Pásy připnuté, dveře zavřené... Asi reklamace nebo nevím...
  2. Aha, jasně, neuvědomil jsem si, že i O3 měla možnost mít ACC. Já měl jen ten tempomat co hlídá minimální rychlost...
  3. Ohledně ACC; z O3 jsem čerstvě přesedlal na O4. Musím říct starý dobrý hloupý tempomat! Nemohu si pomoci, ale ten adaptivní tempomat raději nepoužívám. Přidávám se k negativním pocitům Ivoše k ACC ke všemu co uvedl. Já bych přidal další případ, kdy mne zásah ACC (oproti hloupému) docela vytáčí: Mám nastavenu určitou rychlost, dojedu na úsek, kde jedu z mírného kopečka, auto přestane přidávat (vidím na aktuální spotřebě) a pomalinku začne zrychlovat, při překročení tempovatových pouhých 1-2km/hod auto začne přibrďovat. Takže řidič jedoucí za mnou si asi myslí, že jsem se pomátl, nebo že se bojím pokuty, nebo toho že auto neukočíruji. Mám vyzkoušené, že pod tímto asi 1km dlouhým "klesáním" bych dosáhl rychlosti max. o 5km/hod více. Nejen, že to nepřispívá k EKO provozu, ale ještě nasírám řidiče za mnou. Auto je nadupané elektronikou, ale místo toho aby tam dali nějakou nastavitelnou toleranci, tak to velmi striktně udržuje nastavenou rychlost. No, kdybych toto věděl, už bych to popravdě nechtěl a ohlídnul bych se po takovém vozu nebo výbavě, kde ACC není, resp. kde je i starý dobrý hloupý tempomat, kde nastavím pouze minimální rychlost. Každopádně díky přispěvovatelům za tipy, jak lze eleminovat toto "vybržďování" řidičů za mnou. Doufám, že se dočkám nějakého řešení, kde by se toto vyřešilo...
  4. Zdravím, také jsem zjistil, že mi uniká kapalina někde u vodního čerpadla. Myslíte, zda lze vyměnit svépomocí, event. v neautorizovaném servisu Škoda? V dílenské příručce se totiž píše, že při zpětné montáži čerpadla se musí nastavit 1.válec do horní úvratě a zde si již nejsem jistý, zda k tomu nepotřebuji nějaký speciální přípravek... Díky za příp. info
  5. V 80.000km na 4,5 roku staré Octavii totálně vyrezlý zoxidovaný krycí plech kotouče vpředu - včera se při jízdě ohlásil hlučným kraválem. Do druhého krytu jsem přes disk poklepal a drží taky už jen silou vůle, takže to vezmu rovnou na obou stranách.
  6. Je ještě někde v jižním Česku možné donést k výměně vlastní olej do autorizovaného servisu Škoda? Příp. za kolik je výpalné? Dík
  7. Domnívám se, že přesně totožný zvuk mám nyní také => klima nechladí. Prosím, dej mi vědět, co bylo příčinou? Musím to také vyřešit a nevím, zda nechat doplnit "jen" médium nebo je to něco horšího. Dík
  8. Nakonec jsem vše řešil přes "Péče o zákazníka", kde jsme se asi po 14-ti dnech, než si vše prověřili od problémového servisu (Český Krumlov - CB AUTO), dopracovali k tomu, že vše poškozené vymění na účet Škoda Auto. Včera jsem si dovezl opravený vůz (z jiného servisu), kde vyměnili oba kotouče, destičky, vodící čepy s držákem třmenů. Takže s přístupem z Ml.Boleslavy jsem spokojen a jsem rád, že jsem se nenechal odbýt verdiktem ze servisu v Českém Krumlově, který to ani na mou žádost do Ml.Boleslavy nechtěl poslat k vyjádření! Příčina závady nebyla stanovena, resp. nechtěli přiznat mou jedinou domněnku, že chyba nastala již ve výrobě. Tvrdili, že by se zatuhnutí vodícího čepu projevilo dřív, nikoliv po 2,5letech provozu, což je možná pravda, ale já mám čisté svědomí, že ve stažení manžety prsty nemám, takže asi spadla sama :-)
  9. Hehe, tak mám další negativum na servis; už týden žádám a bylo mi i slíbeno přijímacím technikem, že mi na email pošlou fotodokumentaci, kterou pořídili při "opravě". Když jsem je včera potřetí žádal, tak dnes přišla odpověď od vedoucího servisu: "Bohužel jsme fotky neuložili do archivu a už je nemáme. Doporučím Vám se s reklamací obrátit na jiný autorizovaný servis Škoda. Tuto možnost ze zákona máte. Děkuji za pochopení." Že by snad něco tajili???
  10. Děkuji všem za různé názory na věc. Přiznávám, že při výměně kol zimní/letní dělám jen letmou prohlídku - prostě bych neočekával, že u "nového" auta bych měl přijít na podobnou závadu. Na druhou stránku musím říct, že manžety bych si ani při důkladnější prohlídce asi nevšiml - koukněte, že to téměř nejde vidět - pěkná kamufláž. Na výměnu oleje jezdím v předepsaných 15.000km intervalech, takže poslední prohlídka byla letos 22.1. ve 45.000km - pokud mají při prohlídce dělat kontrolu brzd, to nevím a docela by mě to překvapilo, protože, pak by na to "odborníci" měli přijít. Ale nikde mi do správy tuto informaci nenapsali. Bohužel jsem si nikdy většího zašpinění kola nevšiml, podobně ani nikdy nešel cítit žádný zápach (ani v garáži), ani žádné teplo od brzdy. Vše asi vygradovalo v posledních cca 100km kilometrech, kdy čep nadobro zatuhnul / zareznul a zbrousil zbytek destičky. Až při poslední jízdě asi 5km před domem jsem zastavil, abych se podíval co to je za zvuky - kolo bylo špinavé a vyřící. Dojel jsem domu a teprve po demontáži kola jsem si všiml nejprve sjeté destičky a za další chvíli i té sesazené manžety. Ještě malá perlička o kvalitě servisáků ve Škodovce. Ikdyž jsem při předání vozu technikovi říkal, že je jedna manžeta stažená a nejde s čepem pohybovat, tak si představte, že mi asi za 2hod co to tam měli přistavené volá, že manžeta i čep jsou v pořádku a funkční. Ptal jsem se, jestli mají demontované správné kolo atd. Ano měli... Takže jsem je po talefonu instruoval, kde mají hledat a skutečně se mi to podařilo - našli tu správnou manžetu. Oni totiž celou dobu zkoumali píst a jeho manžetu - vůbec je nenapadlo to, že jsou tam ještě jiné manžety - takže vidíte co je v servisech za laiky a musí jim zákazník říct, kde hledat. Nicméně nyní je to v řešení v zákaznickém centru, tak uvidím, jak se k tomu postaví.
  11. Mám čerstvou zkušenost se servisem Škoda Auto. Už delší dobu (možná přes rok) pozoruji, že brzdový kotouč na zadním kole není stejnoměrně zbroušen. Vinu jsem dával tomu, že asi málo brzdím a neřešil jsem to. Bohužel se mi to vymstilo! Před týdnem se vratím domů do garáže a nemohl jsem si nevšimnout mírného zápachu a zcela zavařených brzd na zmiňovaném zadním kole. Demontuji tedy kolo a zjišťuji, že vnější destička je sjetá na kov, destička z druhé strany má asi 90%. Z kotouče se téměř samovolně odlupuje "vrchní vrstva". Příčinou tohoto stavu je nefungující vodící čep na třmenu - zcela zatuhlý. Při detailním pohledu zjišťuji, že není na jedné straně natažená manžeta (viz. foto). Ani se nesnažím opravovat a domlouvám servisní prohlídku autorizovaném servisu Škoda. Mé jediné vysvětlení je, že tuto manžetu nenatáhnuli již ve výrobě. Jsem první majitel a nikdo nikdy nedemontoval kola - pouze já při výměně zimních kol. Manžeta má dostatečně velké sedlo na uchycení a nepřipadá v úvahu, že by mohla samovolně přeskočit. Proto jsem takto hájil svou verzi i v servisu. V servisu se zmohli pouze na to, že jsem si manžetu musel přesunout sám, což je nemyslitelné. Když už bych toto udělal, tak bych nejel do servisu 3/4 roku po 2-leté záruční době, že? Nehledě na to, že by mi to stejně nepomohlo, protože mě tvrdili, že záruka je na kotouče a destičky 6 měsíců nebo 10.000km. Já mám najeto 50.000km a staří vozu necelé 3 roky. Nicméně výsledkem je to, že mi tuto "reklamaci" zamítli z důvodu, že auto již není v záruce, aniž by toto své tvrzení podstoupili Škoda Auto k prošetření, což byla má naděje v úspěšnou a bezplatnou výměnu všeho poškozeného - odhadem s prací ve Škoda servisu by se to mohlo pohybovat okolo 10.000,-Kč - nevím. Takže až budete měnit kola neváhejte se podívat, zda máte všechny manžety nasazené, abyste nedopadli jako já. Servis tedy alespoň nouzově rozchodil vodící čep, aby se vracel a stále nebrzdil. Smůlu jsem měl v tom, že v celém servisu nenašli v koši žádnou použitou destičku s aspoň 1mm obložením, aby mi brzdy nepískali. Na kompletní výměnu se totiž mohu objednat cca za 1/2 měsíce, kdy mají volný termín. Takže to ještě soukromě zkouším řešit přes zákaznické centrum. Máte stejný názor na věc jako servis a já měl jen smůlu? Ani nechci domýšlet, kdyby mi podobně kvůli nějakému pochybení z výroby odešel třeba motor a třeba týden po záruce. ŠKODA u mě tímto podstatně ztratila body a myslel jsem, že se k tomu postaví čelem a bez keců vše vymění...
  12. Mám už druhýho G-TECa. Statistiku si poctivě vedu na zmiňovaném německém webu - nemám proč bych tam podváděl, je to přeci statistika pro mě, abych věděl jak hodně se mi vůz vyplatí. Dokonce při každém tankování odečítám 2km z nájezdu na nádrž, aby nedocházelo ke zkreslení. Když už náhodou jedu na benzín víc km, tak opět tyto km odečtu. Možná by se moje aktuální statistika měla kopírovat jako podpis pod příspěvkem. Spotřeba je skutečně taková jakou vidíte. Co dojedu tak taky předjedu, žádné courání za dojetým autem - brzda v provozu určitě nejsem. Je fakt, že do města zavítám 1x/měsíc a taky je fakt, že nejezdím plyn-brzda a po naučené cestě už taky člověk ví, kam asi tak dojede, a kde už nemá smysl přidávat. Jezdím cca 40km trasy do práce (vždy ve dvou 100kg lidech, občas tří). Tak asi tak... Nedávno se tu probíralo při mrazech, že se někomu při sešlápnutí plynu na podlahu přepne vůz na benzín. Několikrát jsem to zkusil a ani jednou se vůz nepřepnul... Domnívám se, že těm co to přeplo, tak už měli méně jak 1/5 plynu v nádrži.
  13. Vlastním už druhý vůz G-TEC a pískání jsem nikdy za 80.000km nezaregistroval. A v servisu na to tedy zatím nepřišli?
  14. Pokud klesna teplota chladící kapaliny na -10°C, potom se startuje na benzín. Takže teplota vzduchu nebude hrát takovou roli...
  15. Musíš rozlišit, zda máš už nádrž zcela prázdnou a ujel jsi už min. cca 2km, pak po naplnění plynem odjízdíš z plničky rovnou na CNG. Pokud jsi přijel na plničku ještě na plyn, tak po naplnění nádrží proběhne cca 2km jízda na benzín. Mám ale zkušenost, že jsem naplnil asi jen 5kg a na benzín jsem jel mnohem kratší vzdálenost (500m).
×
×
  • Vytvořit nový...