Zdravím, pročítal jsem už několik topiců na toto téma, ale přeci jen jsem tam nenašel úplně všechno. Měl jsem na prohlídce před koupí 1.9 TDI 66kw 330tis km a servisák jako na první věc šel sundat hadici sání od turba a prstem vytáhnul z hrdla sání celkem dost oleje. Říkal, že je to hodně špatné a v podstatě začátek konce motoru. Ukázal mi pak celou cestu od turba zespodu a vše bylo dost od oleje.
Protože mám informace o stavu auta, tak vím, že nežere nějak závratně olej (nedolívá se víc než je u Oct běžné), původní turbo měněno při 200tis. Auto táhne normálně, spotřeba cca 5l, turbo si hvízdá tak, jak u všech ostatních Oct, co jsem měl možnost jezdit.
Zajímá mne tedy názor, zda je věc opravdu tak vážná (píše se tady dost, že olej v sání je vcelku běžná věc) a to i v případě, že se nijak moc neztrácí olej. A jestli opravdu olej v sání může mít až takový likvidační vliv na motor (popř. zda se dá nějak určit, kdy už je to fakt hodně).
Díky moc.