Přejít na obsah

mikt

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení mikt

Nováček

Nováček (1/14)

  • Dedicated Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. S tím cenovým rozdílem beru zpět, mrk jsem na ceník a moc nezkoumal. K tomu zrychlení na 100, nešlo mi o ten čas samotnej, ale jeho prostřednictvím jsem chtěl říct, že ten motor se musí do těch vysokých otáček dostat a kdyby to mělo jet proti starším ročníkům o tolik hůř tak by se to na tom muselo projevit. A když vezmu jak udává výrobce toč. moment 148Nm/3800ot (což je nějak jako starší ročníky) a při zrychlování není pocítit žádné nakopnutí pak motor museli přemapovat a zaoblit křivku nárustu krouťáku (aby se to dostalo na stejnou hodnotu ve stejných otáčkách). Proto se to třeba nezdá tak žívé jako starší vůz přestože to jede stejně. Předtím jsem měl 1.9 TDi 74kW a to táhlo jako ďas asi od 1,5 do 2,5, ale pak nad 3 tis. to sice zrychlovalo, ale už to taky žádnej zázrak nebyl. A že každé auto jede trochu jinak tak s tím určitě souhlasím. Když jsem auto objednával svezl jsem se s Tourkou sedanem. Byl jsem z toho fakt špatnej jak se tomu nechtělo (tak nějak jsem si představoval 1.4 MPI) a jen věřil prodejci, že to je syrovej motor a že se to rozjede. Když jsem si pak odvážel tu moji tak přestože měla 2km tak jela jako víno a jestli se po pár tisících ještě rozjede tak si snad budu muset přitáhnout ručku alespoň o 3 zoubky:)
  2. S turbomotory jsem ho srovnávat nechtěl (něco jsem na nich také najel) to je něco úplně jiného. Ale pokud člověk nechce koupit ojetinu, kde si už může vybrat a má nějaké finanční omezení, tak moc na výběr nemá. Teď jsem se díval a rozdíl Tour combi (284 tis) a Prima combi 1.2 TSI (364 tis) je pořád 80 tis (možná méně pokud je nějaká akce) - stojí to za to? A když už se někdo rozhodne pro 1.2 TSI není pak lepší "trochu" přidat a vzít alespoň 1.4 TSI, nebo 1.6 TDI? Rozdíl v pružnosti může být právě tím plynulejším nárustem točivého momentu. Kde není díra, není ani žádnej "turboefekt". Kdyby to bylo opravdu o tolik horší než před Euro 5 muselo by být i horší zrychlení na 100 km (jak to je jsem popravdě nikde nehledal - jen spekuluji). Jedině zajet na brzdu a nechat si křivku vykreslit, protože nikde ještě asi není. Ale to asi nebude tak nutné, jak jsem psal jsem vcelku spokojen. Nezbývá než čekat a už třeba v 10 tis. budou vůle v motoru již tak veliké, že se to pořádně rozjede:)
  3. Zdravím čtenáře, prokousal jsem se přes tu hromadu stránek a dovolím si něco připsat. Třeba to někomu pomůže při rozhodování. Od 13.7.2011 jsem majitelem nové Octavie II Tour combi. Již najeto něco přes 3,5 tisíce s prům. spotřebou dle PP okolo 7l což pro mě není tak špatné proti předešlému autu (Octavia I, 1.9 TDi, 4x4, 2002) kde jsem měl průměr 6,4 (pravdou je, že o moc eko jízdu s lehkou nohou jsem se nesnažil, ale ani jsem z každé křižovatky nemusel odjet jako první). Výkonosti motoru jsem se docela obával, hlavně díky četbě různých příspěvků, ale nyní klidně řeknu, že jsem spokojen. 50% jezdím sám, 25% ve třech a 25% ve čtyřech s plným kufrem a ani tehdy to není taková tragédie. Je pravda, že se pak spotřeba o trochu zvedne (cca do litru, v zimě to bude asi horší). Akorát ta 6ka chybí, víc než výkon motoru a nemělo by to chybu. Od 1.6 bez turba nelze očekávat, že vás bude mačkat do sedaček. Lehce (bohužel ne divoce) se vytáčí a pohodově jede a to ticho uvnitř - dokonce slyšíte i rádio bez toho aby bylo slyšet i zvenku:). Prostě kdo jezdí hodně, nebo pořád naloženej, ten si tohle nekoupí. Proč jsem vybral já? Na cesty do práce, na výlety s rodinou - ideální. Hlavně pokud zvážíte cenu nového vozu, prostornost a že máte vůz s jasným původem do kterého nějaký čas "snad" nebudete muset investovat. Konečně proč píšu. Zajímalo by mě zda někdo z vás jel se starší OII a OII tour s Euro 5. Nepozoruji, žádný turboefekt okolo 2500 ot ani příšernou zdechlost okolo 2000 ot. I na jedničku se auto rozjíždí v pohodě bez poskakování, bez klouzání spojky. Normálně plynule rostou otáčky od spodu, okolo 3 tis. ochotněji, ale nepociťuji žádné popisované tragické díry v krouťáku. Tak kdyby někdo měl křivky k tomuto "novému" motoru s Euro 5 budu vděčný. Nevím zda mám vyjímečný motor s chipem od výroby:), nebo se teď tak standartně projevuje. Takže je to teď zdechlejší kvůli emisím a není tam žádnej pořádnej nárust, nebo se jim to ve Škodovce podařilo líp naladit? Ví to někdo?
  4. Škodovka do man. píše výměnu spodem, protože to je pro techniky pohodlnější. Auto mají na zvedáku tak to tam v poho. natlačí, pokud ale máš auto jen na nájezdech (v rovině) kartuše se ti tam nevejde a musíš to tam dát kontrol. otvorem. V DP se to nepíše, protože na vše existuje více způsobů a kdyby to tam mělo být všechno jen by technikům mot. hlavy a měla jednou tolik listů. Že do haldexu natlačil dvě tuby? Nebylo mu divný už když tam dal jednu, že se mu olej teč ven? Protože on teče - už jsem to tak měnil několikrát. I když tam natlačíš olej spodem měl bys zkontrolovat (pokud jsi moc nevybryndal) zda ho tam není moc. Olej totiž nikdy nevypustíš všechen a v kartuši je komplet náplň. Olej z motoru se také dá vysát vrchem přesto v DP o tom nic není.
×
×
  • Vytvořit nový...