Zdravím čtenáře, prokousal jsem se přes tu hromadu stránek a dovolím si něco připsat. Třeba to někomu pomůže při rozhodování.
Od 13.7.2011 jsem majitelem nové Octavie II Tour combi. Již najeto něco přes 3,5 tisíce s prům. spotřebou dle PP okolo 7l což pro mě není tak špatné proti předešlému autu (Octavia I, 1.9 TDi, 4x4, 2002) kde jsem měl průměr 6,4 (pravdou je, že o moc eko jízdu s lehkou nohou jsem se nesnažil, ale ani jsem z každé křižovatky nemusel odjet jako první).
Výkonosti motoru jsem se docela obával, hlavně díky četbě různých příspěvků, ale nyní klidně řeknu, že jsem spokojen. 50% jezdím sám, 25% ve třech a 25% ve čtyřech s plným kufrem a ani tehdy to není taková tragédie. Je pravda, že se pak spotřeba o trochu zvedne (cca do litru, v zimě to bude asi horší). Akorát ta 6ka chybí, víc než výkon motoru a nemělo by to chybu.
Od 1.6 bez turba nelze očekávat, že vás bude mačkat do sedaček. Lehce (bohužel ne divoce) se vytáčí a pohodově jede a to ticho uvnitř - dokonce slyšíte i rádio bez toho aby bylo slyšet i zvenku:). Prostě kdo jezdí hodně, nebo pořád naloženej, ten si tohle nekoupí. Proč jsem vybral já? Na cesty do práce, na výlety s rodinou - ideální. Hlavně pokud zvážíte cenu nového vozu, prostornost a že máte vůz s jasným původem do kterého nějaký čas "snad" nebudete muset investovat.
Konečně proč píšu.
Zajímalo by mě zda někdo z vás jel se starší OII a OII tour s Euro 5. Nepozoruji, žádný turboefekt okolo 2500 ot ani příšernou zdechlost okolo 2000 ot. I na jedničku se auto rozjíždí v pohodě bez poskakování, bez klouzání spojky.
Normálně plynule rostou otáčky od spodu, okolo 3 tis. ochotněji, ale nepociťuji žádné popisované tragické díry v krouťáku. Tak kdyby někdo měl křivky k tomuto "novému" motoru s Euro 5 budu vděčný. Nevím zda mám vyjímečný motor s chipem od výroby:), nebo se teď tak standartně projevuje.
Takže je to teď zdechlejší kvůli emisím a není tam žádnej pořádnej nárust, nebo se jim to ve Škodovce podařilo líp naladit? Ví to někdo?