Našel jsem třeba toto,snad to sem mohu dát. Akumulátor
ze všech částí našeho stroje snáší zdaleka nejhůře odstavení mimo provoz právě baterka. Není to věc nikterak levná a proto je velmi žádoucí se o ni po dobu odstavení stroje náležitě postarat. Baterku vyjměte a uložte na teplém a suchém místě. Je bezpodmínečně nutné v době odstavení stroje baterku udržovat v kondici což není z technického hlediska zrovna nejlehčí neboť stejně jako vybitá tak i přebitá baterie přichází podstatným způsobem o životnost. Musíte si též uvědomit, že součastné takzvané "bezúdržbové" baterie (většina z vás si myslí, že má baterii gelovou, ale v drtivé většině to není pravda - přečtěte si štítek na vaší baterii a uvidíte že mám pravdu) mají zcela jiný režim nabíjení a dobíjení nežli ty klasické. !!!Důrazné varování!!! - tyto nové "bezúdržbové" baterie nemají odvětrání a tak je pro jejich nabíjení nutný tzv. pulzní proud. Pokud totiž na takovouto baterii zapojíte klasickou nabíječku může dojít nejen k jejímu totálnímu znehodnocení, ale je zde i velké riziko úrazu a poškození dalšího majetku. Ideální pro naší baterii je pokud nasimulujeme přibližně stejný režim jako má při svém normálním provozu. Na trhu je dnes již dostatek takzvaných inteligentních nabíječek které můžeme k uskladněné baterii připojit na celou zimu. Nabíječka sama po celou tuto dobu vyhodnocuje stav akumulátoru a v případě potřeby automaticky zahájí dobíjení. Tyto nabíječky mají i celou řadu dalších vychytávek jako například : pokud se vám "povede" přehodit plus a mínus - pak to nabíječka pozná a nejen že se nic nestane, ale jste na to automaticky upozorněn atd... Jenže to by byl již zase jiný článek - který si můžete přečíst zde . V rámci tohoto článku tedy pouze dodám, že tyto nabíječky se prodávají v ceně okolo 2.000,- Kč.