Přejít na obsah

kapl

Uživatel
  • Počet příspěvků

    434
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    4

1 Sledující

Návštěvy profilu

2 171 zobrazení profilu

Oznámení kapl

  1. Pokud ještě platí: tak jen nacvakávají...
  2. Osram současný vývoj: Počítá se i s uvedením na náš trh s tím, že do homologace pro ČR opět s upozorněním "jen pro offroad", cena stanovena na 3.300,- Kč. Vzhledem k tomu, že v N. je poptávka enormní nelze zatím stanovit termín dodávek... Pro nedočkavce je možno již objednávat na Amazonu, ale i zde upozornění, že k dodání mezi 6.11 - 10.12 a s poznámkou, že obvyklá dodací hůta je měsíc až dva... https://www.amazon.de/gp/product/B08DNZMC11?ie=UTF8&tag=osramde21-21&camp=1638&linkCode=xm2&creativeASIN=B08DNZMC11
  3. Osram právě oznámil, že na trh přichází s první oficiálně schválenou LED H7 jako náhradou za halogenové žárovky v potkávacích světlech - více viz můj příspěvek ve stejném odd. OIII
  4. Osram právě oznámil, že na trh přichází s první oficiálně schválenou LED H7 jako náhradou za halogenové žárovky v potkávacích světlech. Zatím uvádí, že se jedná o ledky pro vybrané modely 8 značek (mj. i O III) a v tuto chvíli jen pro Německo (což je jen formalita, protože schválení musí odpovídat předpisům EHK pro celou EU, které zatím jen administrativně neproběhlo...). Podle zákulisních informacích by měly v brzku následovat i další provedení (nejdříve zřejmě H4 a H8) a pro další značky a modely aut. Pro toho, kdo vládne němčinou viz následující příspěvek na YT: https://www.youtube.com/watch?v=CJi6sbRHieo&t=9s
  5. kapl

    Pazvuky

    Všechna gumová těsnění všech 5ti dveří a bylo po záhadných zvucích (a doposud je...)
  6. Najdi si na stránkách Škoda "EA189 OPATŘENÍ NA PODPORU DŮVĚRY" a pokud se ti auto vejde do podmínek (24 měsíců od úpravy a do 250.000 km) pak není problém reklamace ve značkovém servisu...
  7. Pokud někoho zajímá, tak německá TV Vox přinesla 2.12. v pořadu AutoMobil srovnávací test tříválců: Fabie 1,0/110PS, Hyundai i20/100PS a Citroën C 3/110 PS v tamních podmínkách provozu (viz první bod pořadu). https://www.tvnow.de/vox/auto-mobil/thema-u-a-kleinwagen-im-vergleichstest/player Ačkoliv je tento pořad vždy spíše nakloněn vozům Škoda (ostatně je to z větší části "německé" auto), tak zde skončila Fabia jako poslední. Největší rozčarování přinesl simulovaný vyhýbací test na dálnici v plném obsazení při 130 km, kde u F. jako jediné museli tento manévr přerušit kvůli obavě z převržení (!!!) v důsledku pozdní a špatné reakce ESP a pak znovu absolvovat sníženou rychlostí...
  8. kapl

    Pazvuky

    Přípravek Škoda, kterým jsem problémy definitivně "vyléčil " u sebe i několika kamarádů, má obj. číslo G 052 172 A1 (snad jsem v tom neudělal chybu, ale značkové servisy to stejně znají přesně) a stojí cca 800,- Kč ...
  9. kapl

    Mlžení oken

    O když toho tady lze nalézt spoustu, tak znovu jen pár základních předpokladů, jak zabránit pocení oken: - minimálně v zimě vyhodit textilní koberce a nahradit je gumovými (ideálně s vyšším okrajem) - při vstupu do auta oklepat si nohy od sněhu, při nejbližší zastávce a zásadně večer při opuštění auta vyklepat z koberečků roztálou vodu - zkontrolovat, zda omylem není přepnuto na vnitřní oběh vzduchu - pokud mám climatronic, tak nechat zapnutý celou zimu, např. na doporučených 22 st. - velice pomůže stáhnout všechna okna o 1 až 2 cm, minimálně na prvních 1 až 2 km - zkontrolovat a 2 x ročně měnit kabinový filtr (a pochopitelně také čistit odtokové otvory prostoru pod oknem, aby tam nestála voda) A pokud nepomůže ani tohle, pak je velice pravděpodobné, že je prasklé velké převodové kolečko zde již zmiňovaného serva rozvodu vzduchu (viz foto), což je "oblíbená" závada O 1 (mj. zda klapka plně otevírá otvor přívodu vzduchu lze vizuálně zkontrolovat zeshora po vyndání kabinového filtru). Motorek serva většinou funguje, ale protáčí se na ose a neotevře plně klapku rozvodu vzduchu. Podle rozsahu praskliny lze kolečko opravit nebo je nutné koupit jiné servo (v případě koupě na vrakovišti, je nutné servo rozšroubovat a zkontrolovat stav převodů). Jinak stačí hledat na fóru, např. https://forum.skodahome.cz/topic/75600-climatronic-klapka-čerstvého-a-recirkulovaného-vzduchu/#comment-1277565
  10. kapl

    Pazvuky

    Ze všech mazání funguje bohužel jediné od Š., některá ostatní stav naopak údajně i zhoršují. Kdysi jsem měl nějaký int. materiál na téma zvuky a klepání všeho druhu v interiéru (díky nízké torzní tuhosti karoserie, zejména liftbacku), kde pro odstranění bylo doporučeno namazání dveřního těsnění spec. přípravkem s uvedením obj. čísla. Nevěřil jsem tomu, hledal všechno možné, mazal vším možným a nic. Pak jsem byl ve značkovém servisu, zeptal jsem se a bylo údajně tímto způsobem vyřešeno a zdarma. Od této doby (cca 2 - 3 roky?) vyřešeno a na těsnění nesahám. Pokud si vzpomínám, tak i SM před nějakým časem na dotaz čtenáře v Poradně doporučoval jediný konkrétní příspěvek s obj. číslem a info, že stojí cca 700,- Kč.
  11. kapl

    Pazvuky

    2HonzaNovis: A není to jen jev známý hlavně u liftbacků, který značkové servisy řeší namazáním dveřního těsnění speciálním přípravkem (možno i koupit za cca 700,- Kč u škodovky)?
  12. Vzhledem k tomu, že vůz není evidentně z ČR, tak bych si to raději ještě minimálně 5 x rozmyslel...
  13. 1. Zhruba před 14 dny kupoval kamarád na vrakovišti: přední levý za 300,- , zadní za 400,- , plně funkční a po vyčištění k nerozeznání od nového. 2. už jsem viděl několik obdobně poškozených, ale vždy byly lamely v pořádku, ale vylomené bylo jejich usazení, které je evidentně poddimenzované... 3. výměna velice jednoduchá: zadní nejdříve vytáhnout zespoda rukou, pak uvolnit nahoře a vyndat. Zpět jen nasunout a zatlačit. Boční nejlépe ze stran lehce zapáčit plastovým klínem (může být i tvrdé dřevo), nadzvednout a vyndat rokou. Zde je důležité podložit klín na přístrojovce něčím proti otlačení. Zpět nasadit a zatlačit...
  14. Pokud někdo chce skutečně kvalitní kameru za slušné peníze, pak mohu doporučit: https://www.isix.cz/autokamery/xiaomi-yi-dashbord-camera-autokamera-od-xiaomi---fullhd-1080p/ Ve srovnání se zde doporučovanou kamerou z alia... má mnohem lepší parametry (mj. ve Full HD dvojnásobnou frekvenci snímků, tj. 60fps oproti 30 fps, karta micro SD může mít kapacitu až 64 Gb, světelnost objektivu 1,8), zkušenosti za necelý rok provozu jsou velice dobré, subjektivně obraz mnohem lepší než u té lepící, bez otřesů a velmi slušný obraz i v noci. V době, kdy jsem kupoval tak menu bylo zcela české, appka také. Navíc za kamerkou je na rozdíl od většiny nabízených no name produktů know-how a zázemí jedné z největších firem na světě... Navíc výhody oproti té jednodušší z alia... je, že lze použít i do aut, které mají dešťový a světelný senzor ...
  15. Tento příspěvek byl publikován ve zdejším fóru O III/ sekce motor/1,0 TSI, možná by mohl pomoci při orientaci: Nevím, zatím jsem s ním nejel a ani po tom moc netoužím. Uznávám, že jsem v tomhle směru ortodoxní, držím se starého konstruktérského hesla, že "objem ničím nehradíš" a dobrovolně bych si nekoupil žádný motor s méně než 4 válci, byť třeba "oturbený". Ani v Německu tento motor právě nechválí. Tak například dnešní "Focus" přináší jízdní dojmy s faceliftovaným Golfem 7 s novým motorem 1,5 TSI, kde ale autor hned v první větě píše: Zatímco základní Golf i nadále se "vzduchovou pumpou 1,0 TSI s 85 PS" (1.doslovný překlad! 2. autor uvádí chybně PS místo kW)) na dálnici drnčí - před tímto agregátem je také potřeba spíše varovat pro jeho v praxi vysokou spotřebu - je 1,5 TSI podstatně suverennější a příjemnější. To, že není tento tříválec 1,0 TSI v N. zrovna oblíben, svědčí i skutečnost, že zatímco faceliftovaná Octavia má v Česku jako základní motor právě 1,0 TSI (a motor 1,2 TSI byl z nabídky vyřazen), tak v N. je sice motor 1,0 TSI pro O. také v nabídce, ale jako základní motorizace zde pro O. i nadále zůstává v nabídce oblíbená 1,2 TSI s 63 kW a to i přes počáteční problémy tohoto motoru...
×
×
  • Vytvořit nový...