Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

rayx

Uživatel
    • Počet příspěvků

      916
    • Registrace

    • Poslední návštěva

    • Dny vítězství

      1

    Statistiky prodejce

    • 0
    • 0
    • 0

    rayx naposledy zvítězil 27. Únor

    rayx nejvíce like obsah!

    Popularita

    174 Výborná

    O uživateli rayx

    • Hodnost
      Veterán

    Návštěvy profilu

    1 756 zobrazení profilu
    1. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      No, já bych z konfigurátorů nevycházel, zohledňují více faktorů ... Jedinej model z nabídky VAGu, kde vidím na CZ i DE stránkách vyřazení 1.5 110kW DADA je nyní T-Roc, němcí si stále DADA můžou do Golfa i Tourana objednat ... Ateca i Karoq jedou v CZ s DADA také furt pryč ... CZ stránky VW i Seat konfigurátoru maj nyní navíc nějaký problém ... Vážení zákazníci, z technických důvodů nezobrazuje konfigurátor kompletní nabídku modelů naší značky. Za vzniklý problém se omlouváme, s konfigurací a objednáním Vámi požadovaného vozu Vám rád pomůže náš autorizovaný dealer. Děkujeme za pochopení. To že není 96kW DACA verze v nabídce pro CZ trh s cukáním naprosto nesouvisí @Michal B. povedlo se něco natočit, nebo se motor zázračně uzdravil? @milda 1 Nikdo nechtěl, abys jezdil na S trvale, šlo jen o to vyzkoušet, jak si s tím motor poradí. Info, že motor ale není schopen udržet zvýšené otáčky při vytáčení na místě je pro mě ale jasné, že to nesvede ani při 3000 je špatné a jasně to pro mě ukazuje na možné velké využití recirkulace výfukových plynů, tady dosažené překrýváním ventilů díky variabilnímu superpřesnému časování ventilů. Jestli s tím má něco do činění i rozdělený a násobný vstřik na jeden zdvih už je nepodstatný. Jak už jsem napsal, jak se pak motor asi má poprat se zatížením při rozjezdu a jízdě, když neběží hladce ani při točení na místě bez zátěže ... edit: konfigurátor nějak blbnul, i T-Roc v DE má DADA stále v nabídce ...
    2. rayx

      cuká motor

      Nestraším, ale ten šroub je to jediný, co drží vstřik na místě proti kompresnímu a expanznímu tlaku ve válci. Proto mě dostalo to, když jsi napsala, že jste ho dotáhli JEN momentovým klíčem (zatím stále bez odpovědi kolika Nm) a navíc nechali ten původní šroub. Ten šroub se sice má na začátku dotáhnout momeňťákem na nějakou hodnotu, ale pak nastupuje to podstatný, a to dotažení o 270 stupňů, tedy 3/4 otáčky. Asi je jasný, že to ten šroub natáhne, proto se nemá znovu použít Ostatní věci tu neřeš, koukni na foru, jestli už to někdo neřeší (to zamykání zcela jistě ano, bude to zámek či nalomené kabely v přechodce) a pokud ne, založ si na ně příslušné vlákno, jako jsi to udělala tady s motorem. Jinak nechápu, proč bys měla chtít proplachovat motor při výměně oleje naftou, v motoru vždy něco zůstane, a tam kde má být olej, tam nafta nemá co dělat. Však jestli při těch najetých km to má na ostatních vstřicích původní gumičky, ona si nafta najde cestu do oleje sama, a pak se budeš divit, že olej ani trochu neubývá, či dokonce přibývá ... Radost u PD techniky ...
    3. rayx

      cuká motor

      Tak to je fajn, snad ten šroub ten vstřik udrží na místě, když to s funkční váhou dostane tolik nafty co má jak při klidné jízdě, tak v zátěži.
    4. rayx

      cuká motor

      No je hezký, že ses s tím postupem vypsala, bohužel problém to jak je vidět, nevyřešilo. K té výměně vstřiku mám několik otázek. Upevňovací šroub na vstřik, zůstal původní nebo jste dali nový? A když píšeš, že se dotáhne momentovým klíčem, napíšeš, kolika Nm jste to dotáhli? Nechávám stranou, že jste neposoudili stav sedla v šachtě kam přijde ta měděná podložka na vstřiku, nejnižší polohy vahadla vzali asi jen odhadem, a na otřepy v šachtě bych vzal šmirgl jemnější jak 200. K tomu testu s odpojeným čidlem tlaku vzduchu, nebo s odpojenou váhou. Pokud ECU motoru nemá info, kolik vzduchu motor saje/jaký je tlak v sacím potrubí za turbem, nedávkuje takové množství nafty jako když to info má, to z důvodu omezení kouřivosti (spalovalo by se mnoho nafty při nedostatku vzduchu), tak je jasné, že v tomhle režimu se cukání projeví jen při velkém problému a motor pochopitelně netáhne. K tomu stačí starší VAG-COM/VCDS a nechat si to za jízdy načíst, viděla bys hned, bez toho je to hádání naslepo. Když se tedy na začátku řešil problém s původním vstřikem, ten se projevoval jak? Cukalo stejně, míň, víc, nebo jelo na 3, případně vůbec?
    5. rayx

      cuká motor

      OK, tak z toho cos nyní napsala můžeme EGR vyřadit také. No, ona to vždy byla a stále je džungle, si nechat někde opravit autí, tvrdit, že pro výměnu svazku ke vstřikům musí motor ven, to je hodně dobrý tvrzení pana mechanika ... A být si na 90% jistý, že cukání v lehkým zatížení dělá váha, to chce taky kuráž ... Tak, ale co je podstatný, Ty sis sehnale někde nějaký vstřik a kamarád ho vyměnil během hodiny na dvorku??? Tento vstřik se tedy nechal testovat? Odpovídá typu, co má v motoru být? Jestlipak věděl, jak ten vstřik při montáži na motor nastavit, na co si dát bacha, jak dotáhnout šrouby, atd.? To fakt není svíčka, kterou zvládne vyměnit kde kdo.
    6. rayx

      cuká motor

      Koukni, když se kontrolovaly vstřiky a jeden se měl dokonce měnit, tak nebyl žádný problém ty konektory / piny zkontrolovat i na zbylých vstřikovačích. Napružují se jen 2 piny, které jsou vloženy do otvíracího plastového konektoru. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038906231-svorkovnice-skoda-19593.html Jinak 350tkm je poměrně hodně na gumičky na vstřicích, tam by mohl tlak utíkat. Když tedy kontroloval hodnoty dorovnání volnoběhu na vstřicích, v jakých hodnotách se to pohybovalo, do +/- 0,5, nebo více? Nejhorší je, když servisman něco opravuje, oprava problém nevyřeší a servisman začne krčit rameny, že neví ... Ten naftový filtr, kdyby naftu nepouštěl, tak by se to projevilo naopak v zatížení, tedy akceleraci a to by cukalo hodně, pokud to nedělá a nenajeli jste za rok limit na výměnu, tak zatím neměnit. Ještě jsi psala, že EGR ventil je vyčištěný, ale nic o tom, jestli funguje. Ono kdyby netěsnil či otvíral při malém zatížení při jízdě, to by také mohlo způsobovat to pocukávání. Jen pro celkový info, na těch emisích jsi byla Ty nebo kdo to zařizoval? Měřili to skutečně, tedy vytáčeli do omezovače? Kolikrát, nebylo na motoru slyšet něco nenormálního? Takže hned po odjezdu z SME pryč bylo to pocukávání znát? No, mrknul tedy servisman i na ten rozvod, alespoň tu synchronizaci v diagnostice?
    7. rayx

      SIII Combi 1.5 TSI ACT 110 kW vs 2.0 TDI CR 110 kW

      Je to opravdu zajímavé, jak se ten samý motor může projevovat zcela jinak, díky jiné ECU a softu. Pokud je rozjezd bez váhání a auto začíná zrychlovat plynule a okamžitě po sešlápnutí, tak není co namítat. Já si už delší dobu říkal, proč v ETKA nevidím pod Superbem pro tu 1.5 s DSG žádnou ECU podle PR-kodu, no ona tam není přiřazena ani převodovka, nechápu, že by nestačili krmit katalog ... Jestli tedy můžeš, pošli mi prosím VIN do SZ, podívám se, co to ukáže. Díky.
    8. rayx

      cuká motor

      Projev jen za ustálených otáček za jízdy, při zatížení nebo na volnoběh nic, to se špatně hledá. I testovaný vstřik může být špatný ... Nepravděpodobné, když při zátěži to je OK, ale je to základ, jak dlouho je tam naftový filtr a měřil servis tlak nafty od tandemového čerpadla i toho v nádrži? To vytočení do omezovače na emisích (pokud to skutečně měřili) ale jistě sehrálo svý, když to před tím nedělalo, je třeba se zaměřit jak na vše kolem vstřiků, tak pro jistotu zkontrolovat i ty rozvody, mělo by stačit na diagu synchronizaci vačkového hřídele ke klikovému. Jen pro info, kod motoru je AWX nebo AVF? A poznámka k odpovědím, nepoužívej pro odpověď na předchozí příspěvek volbu "citovat" ale pole pod posledním příspěkvem a odešli volbou "Odeslat odpověď". Citace je možná jen pro ne přímo poslední příspěvek. Jestli to zvládneš, smaž prosím ty citace ve svých odpovědích
    9. rayx

      cuká motor

      Tak ta oprava se pravděpodobně nepovedla, buď i nový vstřik vadný, případně vymletá šachta vstřiku/špatné gumičky na vstřiku, nebo špatný kontakt na elektrické liště ke vstřikům. Tohle by měl pořešit ten servis, co to servisoval, může to být čímkoliv z uvedeného, víc se poradit nedá.
    10. rayx

      cuká motor

      Hm, tak se tomu asi nelíbilo to vytáčení do maxima ... Jak je na tom rozvod, kdy byl dělaný? Ty vstřiky byly kontrolovány jak, demontovaly se a nebo jen diagnostikou? Bylo to na diagnostice, kromě chybové paměti někdo zkontroloval měřené hodnoty za chodu motoru? DMF = dvojhmotnostní setrvačník, zařízení s pružinami, pokud se unaví či dokonce prasnou, může to mít podobný projev. Ale to bych s ohledem na to, že se děje po vytáčení do omezovače asi vyloučil.
    11. rayx

      cuká motor

      Kolik to má km a jak jen na tom DMF, dvojhmotnostní setrvačník? Je něco pozorovatelnýho na volnoběh, když se vyšlápne spojka?
    12. rayx

      SIII Combi 1.5 TSI ACT 110 kW vs 2.0 TDI CR 110 kW

      Buď rád, že s tím ve svém autí nemáš problém. Nejsem si vědom žádných posměšků ani strašení z mé strany, dávám sem jen fakta, technické informace výrobce, a nezávislý test se zvláštním projevem při rozjezdu s DSG převodovkou v Dynamic modu, kde řidič může něco ovlivnit maximálně sešlápnutím plynu. Pokud na ten možný problém u SIII narazil i novinář z auto.cz viz příspěvek od Martab výše, tak bych před tím oči nezavíral. A pokud se tedy stejný motor používá v různých vozech koncernu, přestože s jiným softem i ECU, tak je snad pochopitelné, že to spolu souvisí. Protože i test SM říká, že s rozjezdy se 1.5 TSI v SIII pere pochopitelně více jak s tím 2.0 TDI a ty rozjezdy tím mají proto být méně "intuitivnější", vyžadující citlivou práci se spojkou, jak ses s tím popral Ty s DSG? Mohl bys tu nějak shrnout svoje dojmy, jak se s tím nechá rozjíždět, jak moc musíš šlapat na plyn a jak auto reaguje? Díky za reakci PS - bylo by moc zajímavé zjistit, jakou ECU motoru a soft v tom SIII 1.5 TSI s DSG použili, podle ETKA nemaj pro verzi s DSG žádnou ...
    13. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      Jsem nějak přehlídl včera Tvůj příspěvek a soustředil se až na Mildovo. No já si myslím, že natočit otáčkoměr při rozjezdu řekne hodně, kdyby to mělo i část záběru z auta ven, musí to být vidět. Minimálně by to ukázalo, při jakých otáčkách se vlastně rozjíždíte, ono bez videa nebo logu s daty je to opravdu vše hodně "abstraktní". Když si vemete, že dnes je to vše postavený na tom motor při provozu točit co nejméně pro malou spotřebu a emise (viz info v manuálech pro uživatele, naladění DSG, rádce u manuálu, ECO driving mody atd.) tak ani rozjezd by neměl být nijak vytočený, ale zase po tom nikdo nemůže chtít, aby se auto velikosti Karoq nebo Kodiaq rozjelo na "volnoběh". Tak se klidně pochlub, cos natočil, ať si k tomu pak říká každý co chce, lidi nezměníš
    14. rayx

      SIII Combi 1.5 TSI ACT 110 kW vs 2.0 TDI CR 110 kW

      Krížem krážem věším to, co si myslím, že je na videu zřejmé, jasně jsem to popsal a upozornil, pokud to nevidíš a neslyšíš na tom načasovaném videu, tedy od 15:07 do 15:10, co víc Ti mohu ukázat? S takovým projevem při plném sešlápnutí plynu jsem se dosud v autě s DSG nesetkal, pokud bych měl tu čest, nikdy bych v tom nechtěl jezdit. Motoru trvá více jak 2 vteřiny, než na to plný sešlápnutí plynu začne nějak reagovat. To, že se otáčky při sešlápnutí zvednou cca na 1000 a tam setrvaj, neberu jako reakci ... Že ten projev řidič na videu přisuzuje DSG je jen jeho neznalost ...
    15. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      K tomu vyššímu volnoběhu před prvním rozjezdem, jak klidně/hlasitě běží motor? No, tohle bude zahřívání katu, a to bych se docela divil, že by v tom režimu byl rozjed klidný, to je dávno známý, že se zpožděným zapalováním a násobným vstřikem paliva (tady až 5 vstřiků, starší motory měly 2 ...) zahřívaj katalyzátory a hladkost chodu je tomu obětovaná ... Abys to tím režimem zahřívání katu neměl zkreslený, nech otáčky po startu spadnout, nemělo by to trvat dýl jak minutu, myslím, že do 30vteřin se to vleze. A motoru tím neuškodíš, ale naopak pomůžeš To vytočení a udržení otáček na místě zkus, to je podstatný znát, pokud by to neběželo hladce a mělo problémy udržet otáčky, tak jak by se potom asi mohl motor chovat v zatížení při rozjezdu ... 500km už by mohlo na základní adaptaci po flashnutí stačit, zkoušels to i provětrat ve vyších otáčkách na ruční řazení nebo v S-modu? Ta prodleva na plyn, jak se to chová pokud by ses rozjížděl v S-modu na DSG? Pokud při nastartovaném motoru zvolíte jízdní režim Sport » strana 239, Volba jízdních režimů (Driving Mode Selection), automaticky se nastaví režim převodovky S. E - Režim pro ekonomickou jízdu Pokud zvolíte jízdní režim Eco, resp. Individual (Pohon - Eco) » strana 239 a volicí páka je v poloze D/S, automaticky se nastaví režim převodovky E. Tento režim není možné nastavit volicí pákou. Rychlostní stupně se v režimu E automaticky řadí nahoru nebo dolů při nižších otáčkách než v režimu D.
    ×