Jump to content

rayx

Uživatel
    • Content Count

      1,012
    • Joined

    • Last visited

    • Days Won

      2

    Seller statistics

    • 0
    • 0
    • 0

    rayx last won the day on June 21

    rayx had the most liked content!

    Community Reputation

    223 Excellent

    About rayx

    • Rank
      Profesional

    Recent Profile Visitors

    2,077 profile views
    1. rayx

      Bouračky

      Dobrý nápad, ale publicitu tomu na svým webu moc nedávaj ... 11.9.2015 17.10.2016 15.11.2018
    2. rayx

      Front Assistant

      Tohle místní dealer nevyřeší, tohle by měl vidět někdo z Bolky ... Auto vzít i s technikem a místo si opakovaně několikrát projet za sebou, ta reakce na běžný stav přejezdu kolejí v ČR je šílená a naprosto nečekaná. Jinak Pandořina skřínka plná asistentů je otevřena, lidi jsou sice nevyzpytatelní stále a čím dál tím více, ale začíná se množit počet případů bezdůvodnýho úplnýho zastavení s čekáním na rozjezd, myslím si, že technika v tom nebude uplně nevinně ... viz, třeba ta Blanka ... Jak došlo k hromadné nehodě v tunelu Blanka.mp4
    3. rayx

      Autobatéria

      Ať si každý rozhodne, pro co je Sice starší materiál, ale je to AUDI s náskokem Models with energy management system: The alternator on a model with an energy management system comes fitted with a LIN regulator. These alternators have two terminals: the bolted B+ terminal, as well as a double connector in which only pin 1 is assigned to the LIN line, and pin 2 remains unassigned. The data bus diagnostic interface J533 sends LIN messages to the LIN regulator. Depending on the status of the onboard power supply, these LIN messages specify voltage values of between 12.2 volts and 15 volts, which the regulator then sets. If these voltage values are not set, e.g. because of a broken LIN line, the regulator detects this and sets a constant alternator voltage of 14.3 volts on expiration of a pre-defined interval. Energy management.pdf
    4. rayx

      Clintův pirátský klub II

      To by mě zajímalo, čím jsi tímhle naprosto správným postem nakrknul @PavkaKorčagin, že Ti musel dál mínus, že by nějaké propojení? ... Taková trubka, která zapomene že bude chtít sjíždět a po probuzení zastaví v levým, ta si zaslouží oprávněnou pozornost od stejně hloupé trubky, která jede za ní ... @ka_r_los Složení je jistě OK, Readiness stále prováděno a ukončeno v nulách, na SME jsou taky spokojení, kouřivost na opacimetru tomu zatím neměří . Jo, dneska neplatí to co včera, tak už aspoň i ty benzínový sazomety vybavují filtrem ...
    5. rayx

      Karoq MR2020

      Hodnoty emisí a spotřeb u nových vozů jsou zjištěny dle nového homologačního standardu WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure) a v souladu s platnými právními předpisy jsou v tomto ceníku uvedeny dle standardu NEDC (New European Driving Cycle) do kterého jsou přepočítány. Hodnoty dle standardu WLTP Vám na přání poskytne Váš prodejce vozů ŠKODA. Seit dem 1. September 2018 ersetzt das neue Testverfahren WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) den bisherigen Fahrzyklus (NEFZ=NEDC). Wegen der realistischeren Prüfbedingungen sind die nach dem WLTP gemessenen Kraftstoffverbrauchs- und CO2-Emissionswerte in vielen Fällen höher als die nach dem NEFZ gemessenen. Weitere Informationen zu den Unterschieden zwischen WLTP und NEFZ finden Sie unter www.skoda-auto.de/wltp Aktuell sind noch die NEFZ-Werte verpflichtend zu kommunizieren. Soweit es sich um Neuwagen handelt, die nach WLTP typgenehmigt sind, werden die NEFZ-Werte von den WLTP-Werten abgeleitet. Die zusätzliche Angabe der WLTP-Werte kann bis zu deren verpflichtender Verwendung freiwillig erfolgen. Soweit die NEFZ-Werte als Spannen angegeben werden, beziehen sie sich nicht auf ein einzelnes, individuelles Fahrzeug und sind nicht Bestandteil des Angebotes. Sie dienen allein Vergleichszwecken zwischen den verschiedenen Fahrzeugtypen. Tak je snad jasné, že se jedná o srovnatelné NEDC hodnoty získané přepočtem, ty s rozpětím pak právě slouží k porovnání mezi typy a ne konkrétními jednotlivými vozidly Jsou to ceníky stejných motorizací Karoq MY2020, český platný od 24. 6. 2019 do odvolání, německý Stand: 05.06.2019 ... Irrtümer vorbehalten Ty benzíny jsou prostě ve srovnání s dieslem velký oříšek ...
    6. rayx

      Karoq MR2020

      V době, kdy hrají o každý gram je to voľajaké čudné, třeba ten litr ...
    7. rayx

      Karoq MR2020

      Tak to opět vypadá jen na chaos, česká strana škodovky nemá pro Karoq 1.5 TSI v ceníku ale konfigurátor ho v klidu nabízí dál, německá strana sice má 1.5 TSI v ceníku Karoqa, ale zas ho nenabízí konfigurátor ...
    8. rayx

      Karoq MR2020

      Já v tom čuju velký problém s homologacema, od 8.7.2019 měli u škodovky na linkách končit pro 1.5 TSI všechny motorový ECU a softy s emisní normou EU6 AG a EU6 BG, a měly být nasazené jednotky pro emisní normu EU6 DG ... Linky se zastavit nesmí, dostat produkt k prodejcům chvíli trvá, ale možná se opět budou plnit odstavné plochy, snad to "staronový" homologátor pořeší ... Že maj němcí nějaký cenník z 6.6. neznamená nic, německý konfigurátor nyní u Karoqa také nemá 1.5 k nabídnutí ... A držte se, není tam ani 2.0 TSI, jediný benzín co si kluci a holky německý můžou nyní u Karoqa objednat je 1.0 TSI ... Že by byl diesel mrtvý to nevypadá ani trochu, ba právě naopak http://cc-cloud.skoda-auto.com/deu/deu/de-de/nu7/65000 1,6l TDI 85 kW 6-Gang jako jediná verze s Effizienzklasse A, ostatní všechny za B ... Tyhle Effizienzklasse nemám rád pro velké zjednodušování, ale i tak to něco říká
    9. rayx

      Rapid Spaceback 1.0 TSI 81 kW - 100 000 km

      Odpovědi k otázkám Karbon na pístu - A co ty černé písty?, ty stojí za to si přečíst několikrát za sebou. Zamlčuje zásadní fakta, ale není v tom sám, stejný problémy řeší všichni s benzínovým přímovstřikem ... Mechanismus vzniku tvorby karbonu na ventilech a pístech je obdobný, exponované díly při nízké zátěži motoru nedosahují takzvané samočistící teploty ... První věc je uživatel, který je k tomu veden samotným výrobcem vozidla - buď s manuální převodovkou dostává od rádce řazení pokyny přeřadit na vyšší stupeň a "drtit" tak podtočený motor, a nebo s DSG, kde to podtáčení řídí inteligentní převodovka sama ... No a pak přichází k řeči samotné řízení motoru, i kdyby člověk chtěl motor výrazně zatížit a docílit samočistící teploty na inkriminovaných dílech po delší dobu, nelze takto jezdit stále (přitom ani vysoké otáčky motoru nedávají záruku, že dokonalá tvorba směsi a její spalování nebude ničím narušováno), takže ten hlavní strůjce problému - recirkulace spalin - se opět pomalu a postupně postará o to, že i sebevíc proháněný sériový benzínový přímovstřik bude mít s karbonem na sacích ventilech, pístech, svíčkách i v oleji s přibývajícími kilometry velký problém ... Bohužel výrobci GDI/ TSI a všech dalších podobných s chudou směsí asi nemaj k omezení NOx jiný "mocnější" nástroj než to EGR ... Kdyby u toho litru nepoužili na pístech skládané stírací kroužky rovnou na lince, možná by se vyjadřovali nyní jinak a v testu byly k vidění zajímavé fotky. Posuzovat detergenci zmíněných olejů tak, že jsou si podobné, to je opravdu diplomaticky řečené.
    10. rayx

      Clintův pirátský klub II

      Tohle jste viděli? Já tu čekal diskusi a ono nic ... https://www.novinky.cz/ekonomika/509689-protest-proti-elektrarne-v-chvaleticich-aktiviste-blokuji-vstup-do-budovy.html
    11. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      Já to chápu, s ohledem na stále tužší emisní normy se ukazuje, že je problém vyrobit spalovák, který by je uměl plnit i v reálným provozu ... Dělá se vše proto to, aby aspoň něco prošlo a mohlo se vyrábět, jinak je to domeček z karet ...
    12. rayx

      Chrastivý zvuk motoru

      No, tak ten zvýšený volnoběh OK, to bylo zahřívání katu, OK ale nebyl opravdu ten hlasitý cvakot. Jinak sis ušetřil spoustu starostí a zklamání, pokud ten motor neprodělal zásadní servis a opravu, vyšlo by to na Tebe ... To byl import nebo kupovaný v CZ? Na všechny CDAA a sourozence bacha, ale jejich ročníky cca 5/2009 až 5/2011 jsou jasný všechny ...
    13. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      Tak dalece do toho nevidím ... Ale když se třeba mrkneš na můj příspěvek z 23.5., kde jsem se pozastavil nad tím, že v době, kdy byl u Škoda a Seat uvolněn update 7421 pro 05E906018R, tak u VW ještě nebyl k dispozici, dnes již je ... Je to vidět na přiloženém pdf, což byl seznam všech vydaných updatů k tomu 23.5. https://forum.skodahome.cz/topic/145119-15-tsi-opf-dsg-škubání-při-rozjezdu/?do=findComment&comment=2395965 To samý nyní s verzí 9622 pro 05E906018 BH, škodovka je první uvolněná, audi a vw zatím čekaj a maj jen starší 6231, nevím jestli je použito i u seat ... Podle mě bude obsah softu stejný, ale je možný, že tam bude nějaká ochrana, aby se soft nemohli použít napříč značkama. K tomu by musel říci někdo znalejší
    14. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      Poslední updaty se objevily včera, balík datovaný jako Flashdaten_Skoda_20190702_SzABf.zip No není tam kromě toho nového pro ECU BH, verze softu již čísla 9622 v OIII nic nového ... MY2018 bez OPF je asi mimo zájem, pro ECU P v Karoqu ani ECU A v OIII dosud nic. Je s podivem, že ani pro ECU AL v OIII s OPF nic, jako jediná z čtverky, od vydání updatů 74xx dosud od března nic, jako kdyby byla bez problémů. Přitom ECU C v SIII update dostala, a na tu si alespoň tady nikdo nestěžoval ... https://vag-flashinfo.de/index.php?partno=05E906018&as=
    15. rayx

      1.5 TSI OPF DSG - škubání při rozjezdu

      Tak s ohledem na nové emisní normy od září tu budeme mít nové ECU a softíky pro normu EU6 DG (PR kod výbavy 4BF), podle katalogu nástup od 8.7.2019 nejen u Karoqa ... Jestlipak byl čas je dostatečně otestovat, jistě z toho maj všichni hlavy v pejru ... EU6 DG má pro RDE testování conformity faktor/násobek limitu WLTP/ u NOx 1,43, pro PM částice pak 1,5; k tomu pak ještě pro samotný chod motoru snad nepodstatné EVAP emise způsobené vypařováním paliva, kde původní limit ≤2g uhlovodíků musí nově plnit v rámci 48 hodin a ne původních 24 ... Ale jak tak koukám, ono je to hlavně s NOx složitější ... The implementation of RDE is a two-step process: RDE (I): From September 2019: mandatory for all newly registered passenger car models NOX emissions may exceed by max. 2.1 times (conformity factor (CF)) the measured value according to NEDC respectively WLTP. RDE (II): From 1 January 2020, mandatory for all newly type-approved passenger car models NOX emissions may equally amount to the NOX value measured on a dynamometer (taking into account a measuring tolerance of 0.5 = maximum amount 1.5) Starting in 1 January 2021 it is getting mandatory for all newly registered vehicles. For all newly registered vehicles from 1 September 2018, the num­ber of particles measured on the real driving test may not exceed the value quantified under the dynamometer test (taking into account a measuring tolerance of 0.5 = maximum amount 1.5). Pro Karoqa přichází od 8.7.2019 ECU 05E906018 AT s kody výbav DS9+G0K, G1C+TJ7+4BF+7L6 (7L6 je pro Start/Stop "default off" s rekuperací nebo také Start/Stop zařízení s rekuperací) Jen pro zajímavost, v posledním balíku updatů z 2.7. se nově objevil update pro ECU 05E906018 BH, použitá např. v OIII od 1.10.2018 ale jen pro EU6 ZD, a tedy bez OPF a proto mimo EU trhy. Proč až nyní a co ten update řeší nevím ... No a u Superba, kde 1.5 TSI k 8.7.2019 končí, nakonec alespoň doplnili použití ECU 05E906018 C i pro verze s DSG, PR kod G1C ... Holt na nic není čas a šije se to narychlo A k tomuto co dodat, až se pohnou ledy i v ČR, jsme v labelingu vozidel a danění fleetu dosud jako ostrov uprostřed moře ... https://www.volkswagenag.com/presence/konzern/group-fleet/dokumente/wltp/GFI_WTLP_Broschuere_EN_WLTP_for_fleet_WEB.pdf https://www.volkswagenag.com/en/group/fleet-customer/WLTP.html
    ×