Mám podobný problém. Každý den jezdím 3+3km na autobus + nějaký pojížďky po městě a okolí, občas jedu 20+20km až do práce a trochu "delší" trasy do 30km spíše o víkendech. Cesty nad 100-200km párkrát do roka. Dálnice už nejezdím a roční nájezd je do 10000km. Rád bych se vešel do 150tis. a rozhoduji se mezi htp, 1.4 a 1.6. Zatím jsem nejel ani s jedním akorát s htp 40kW v FI, což mi přišlo jako utrpení, kdy i s 1.4 44kW se mi jezdilo výrazné lépe. V současnosti mám v autě 1.6 55kW jako se dával do felicie akorát v autě, které má 1100kg, na motoru se mi líbí, že jede od nízkých otáček. To určitě od 1.4/1.6 nemohu čekat ale ani od htp - mně nevyhovoval v FI ani ve městě. Spíše jsem ho do výběru zařadil z důvodu výrazně nižší ceny u ojetin v porovnání s 4-válci při podobné výbavě a sehnatelnosti FL verze ale tím jeho výhody končí. Spotřebu moc neřeším, když se vejdu v kombinaci do 7-8l/100 budu spokojen - teď jezdím za 8 a v zimě přes 9...
Další možnost je plácnout se přes kapsu a jít do funglovky ale to bylo za jen htp s nic moc výbavou, za tu cenu by šlo koupit i TSI ale kupovat ho z druhé ruky je docela hazard s vysokou pravděpodobností, že to klekne. Podobnou smůlu jsem měl i s touhle 1.6, kdy mě potkally skoro všechny problémy typické pro tento motor