Jump to content

tgfh

Uživatel
  • Content Count

    115
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

4 Neutral

1 Follower

About tgfh

  • Rank
    Uživatel

Contact Methods

  • ICQ
    314045659

Recent Profile Visitors

574 profile views
  1. tgfh

    Rapid táhne doprava

    Známý má laserovou geometrii, dávám tam všechny auta v rodině, vždycky max. spokojenost už několik let, když má být celková sbíhavost +1,1mm, tak tam dá přesně +1,1mm, i když je to třeba ještě v toleranci. Často jsem u toho. Byli jsme u něho s Rapidem, na volat má speciální vodováhu, aby byl přesně rovně, geometrie nebyla špatná, ale dal to zase na 100% přesně a přesto to tahalo stále. Nechali jsme udělat servis brzd a je to pořád stejné. Je to bráchové auto, lítá často 150km/h a říká, že se to musí řešit dále, že je to v těch 150km/h nebezpečné, že nemůže pustit volant prakticky ani na sekundu. Auto je v super stavu a já podezřívám stále ty brzdy, protože když člověk brzdí, tak se třepe volant, jsou to ještě původní, najeto je těch 120 000 km a samotné destičky ještě mají okolo 5mm. Jsme na auta oba celkem šetrní a nejezdíme jako prasata, spojka nám vydrží prakticky po celou dobu co auto máme, zimní gumy měníme po 5ti letech díky tomu, že jsou už ztvrdlé, přesto mají třeba ještě 5mm vzorek, v pneuservisech jsou vždycky rádi, beztak to ještě někomu střelí na dojetí 😀 Jezdíme oba +/- 22 000 km / rok.
  2. Ahoj borci přes čtyři kola, nebyl jsem tu nějaký ten rok, ale mám nyní záludnou otázku. Rapid 2012, 1.2 TSI, 120 000km najeto - táhne doprava, na okrsce to nepoznáte, ale na dálnici při dálniční rychlosti, když pustím volant, za 3-4 sekundy jsem prakticky v příkopě. Táhne mi doprava. - Je jedno jaká kola mám na autě, letní elektrony 215 nebo zimní (nyní nové Savy) 185 to samé - Volant se netřepe - Geometrie je dělaná, všechny hodnoty jsou v zelené, zadní i přední náprava. Típek mi nastavil sbíhavost přesně na střed. Má ta být +1,00 mm celková sbíhavost a dal mi tam přesně +1,00 mm - Auto jsem kupoval jako nové, žádná nehoda, žádná jízda přes obrubník, dělá to asi od jara, spotřeba je super okolo 5,8l - Gumy jsou nafoukané podle předpisu Když jsem měnil olej u mechanika, točil jsem rukou s kolama a vše se zdá normální. Přední kotouče i destičky jsou ještě původní a trošku se třepe volant při brždění, kotouče nejsou úplně rovné, ale to by snad nemělo mít vliv. Nesetkali jste se někdo s tímto také? Netušíte, čím by to mohlo být?
  3. tgfh

    Chladič

    Máme shozenou hlavu, šla na kompletní repas, když už byla dole, dneska ji montujem zpět. Těsnění Temac nevypadalo vůbec špatně, ale lehce načaté už bylo, dáváme nyní Reinze, se kterým máme velice dobré zkušenosti. Jsem druhý majitel, koupil jsem auto s 50 000 km, nyní mám 110 000 km a nevím, zda se těsnění někdy dělalo, tak už nyní budu mít aspoň klid, potřebuju spolehlivé auto. Vyjde mě to kompletně na +/- 5000kč, tzn. nic strašného. Dále se pouštíme do toho chladiče...
  4. tgfh

    Chladič

    Voda je čistá, v nádobce není bordel, první prasknul původní chladič loni v řinu, pak jsem koupil Nissens (Dánsko), ten vydržel 7 týdnů, pak reklamace - opět instalace Nissens + nová nádobka s víčkem (originál) a nyní v srpnu zase teče, naštěstí jen kape, každopádně zase jezdím s povoleným víčkem nádobky, tak je to v pořádku a můžu jezdit dále, nesmím jej zašroubovat úplně. Zajedu k mechanikovi a chtěl bych být přímo při montáži nového chladiče, abych viděl jak píšete, zda tam není nějaké pnutí. Nemůže to dělat nějaká roztažnost teplotní? Možná v kombinaci s nesprávně uchyceným chladičem, těžko říct, je to ale divné, ale tak víte co, všechno se dá řešit...
  5. tgfh

    Chladič

    Tak Tvé otázce nyní nerozumím, ne, nepřibývá. Nevím zda jde o rýpavou otázku, ale když máš vedle u fotky napsané Profesionál, tak to by si profík určitě odpustil. Vážně si myslíte, že může jít o náhodu? 3. rozervaný chladič za 10 měsíců vždy na stejném místě? Když se dávám na auto zepředu, tak levý horní rožek chladiče. EDIT: Dlouhodobá, celoroční spotřeba 5,6l (ověřeno x-krát přepočtem natankovaných litrů a ujeté vzdálenost). Moc to nehoním, nemám problém dát skoro 200 tis. km na jedny přední brzdové destičky.
  6. tgfh

    Chladič

    Kluci, nový chladič opět teče, za 10 měsíců 3. rozervaný chladič. V pondělím dávám auto na výměnu těsnění pod hlavou, je tam ještě původní. Podle mě vidím jediné možné východisko v tom, že to občas foukne skrz těsnění pod hlavou vzduch do vody a tlaková vlna chladič časem rozerve a přetlakové víčko na to na zareaguje se zpožděním, až ta tlaková vlnka dojde až k němu. Jinak se ale případně vadné těsnění nijak neprojevuje, vyměním ho ale, je tam 14 let. Mám ještě doma Fildu 1.3, starám se o ni pěkně a tam je chladič čína za 600kč od roku 2008 a pořád OK... Mám ve Fabce klimu, nemůže to nějak souviset třeba můj problém s klimou? Vůbec nevím, co se děje. Co jsem si všiml, že tak když jedu na servis klimy jednou za dva roky, tak mašina napíše, že tam mám 650g chladiva místo 550g, tak mi tam mašina vždycky 100g ubere, nevím jak je to možné, buď to špatně vyhodnocuje a nebo že by mi chladivo vážně odněkud přibývalo?
  7. tgfh

    Chladič

    Jasně, chladič je opět vyměněn a tento je poslán na reklamaci, začal téct v jednom horním rohu. Vyměnili jsme i víčko přetlakové, tak snad to už bude Ok..
  8. tgfh

    Chladič

    Byl jsem u mechanika na diagnostice závady a je to prasklý chladič. Otestovali jsme víčko, pouští při 1,7 bar. V chytré knížce píšou 1,2-1,5 bar. Tak ho dáme taky nové. Chladič vydržel od 25.10. do 14.12., tedy 7 týdnů ... Nevíte, jaká značka chladiče je dobrá? Moc na výběr co jsem slyšel nemáme. Buď drahý origoš a nebo nielsena, valeo atd. což údajně všechno vyjíždí na linkách v Číně.
  9. tgfh

    Chladič

    Kluci, v říjnu mi střelil chladič, začal chcát, ujel jsem tak tak 50km domů, kdy utekl asi litránek vody. Chladič se vyměnil - značka NIELSEN. 2 měsíce a chladič zase teče. Když nechám povolené víčko na expanzní nádobce, tak to jen kape a dá se jezdit. Nevím, co to znamená: - náhoda na vadný chladič - problém ještě někde jinde - napadlo mě těsnění pod hlavou, že to tlačí spaliny do okruhu, ten tlakuje a rve to chladiče. Jenže jsem si nic takového nevšiml, nejdou bublinky v expanzce a když jsem to různě povoloval, vždycky to jen trošku psyklo, nikdy nic hrozného. Mechanik říká, že to víčko je přece přetlakový ventil nastavený na nějakých 1-1,5 bar. Co si o tom myslíte? Jsem tím trošku zaskočen.
  10. Auto mám opravené, vše je v pořádku. Ještě bych se rád zeptal: Když má chladič vývody na jedné straně, musí být mezi nima určitě přepážka, jako je u radiátoru topení, jinak by voda proudila cestou nejmenšího odporu jen přes tu plastovou přírubu, je to tak? Ptám se na to proto, že jsem v zimě používal zimní clonu na masku, která na dálnici snižuje o 0,5l spotřebu díky lepší aerodynamice. Pokud by chladič takto fungoval, stačilo by jej opravdu ofukovat ledovým vzduchem jen z půlky (pod SPZ) bez obavy horšího chlazení. Díky za odpovědi, tgfh Ilustrační foto:
  11. Kluci, tak je to chladičem, celá ta příruba mezi plastovým dílem a kovovým tak nějak "pukla". Dáváme tam Nielsena za 1600kč, doufám, že bude sloužit dobře a taky nový termospínač za 390kč údajně nějaký prémiový. Saharu jsem u svého auta snad ještě neslyšel, podle mě ten spínač měl už taky dost.
  12. Sakra a já měl za to, že je to čidlo sahary na druhé straně (jako u Feldy se kterou jsem jezdíval roky). No tak to bude možná ono, protože už to bylo opravované, mechanik tam při předchozím drobném úniku přidal těsnění, že tam od výroby žádné těsnění nebývá a že s tím bývá problém. Po přidání těsnění už to bylo vždycky údajně v pohodě. Bude to už určitě rok, co to opravoval. Což by mě nyní potěšilo, oprava by byla rychlá a levná. Nechtělo se mi věřit, že by se chladič tak rychle a silně rozčůral. Štve mě to, auto mám ve skvělém, čistém stavu, dlouhodobku mám přes celé léto 5,5l, tak doufám, že tam nebude žádná větší škoda.
  13. Ano, to mě už potkalo taky, čidlo bylo úplně volné a projevovalo se to jen občasným dolíváním nějaké decky vody. Mechanik říkal, že je zajímavé, že jsem tak málo dolíval když to čidlo bylo tak volné. Pořešil to a od té doby byl s tímto klid.
  14. Kluci, chci se zeptat zda máte nějaké zkušenosti s únikem chladící kapaliny a následném přehřátí tohoto typu motoru, co se týče možných oprav apod. Asi to bude u mě všechno v pohodě (doufám), ale včera se mi na dálnici rozblikal "stromeček" - málo vody. Dělá mi to tak 2x za rok a vždycky zajedu vyčistit nádobku k mechanikovi a je na pár měsíců klid, však víte, častá závada u těchto motorů - bliká, že je vody málo, ale vody je tam dost. Jelikož nad tím ale nikdy nemávnu rukou, zastavil jsem na odpočívadle a podíval jsem se pro jistotu. Voda ještě v nádobce byla, byla ale už tma a tak nevím kolik přesně, ale muselo to být ještě v normě, závadu jsem hodil na vrub opět zanesené nádobce. Poté jsem ujel přesně ještě 100km. Nic nenaznačovalo problém, ručička byla pořád na 90°C, auto normálně topilo, jelo, spotřeba normální, jak jsem z auta v garáži vystoupil, žádný smrad, nic. Ráno jsem se podíval a pod autem v garáži louže, mám ale betonovou podlahu a beton saje, tak taky nevím, kolik vody vykapalo přes noc, zda půl litru, litr ... Dolil jsem asi 2 litry a 2 deci, které tam chyběly a odvezl auto k mechanikovi. Jenže za ty 3 km co to mám k mechanikovi ubylo vody opravdu hodně, jak byl motor chladný, to už skoro ani nekapalo, ale spíše teklo. Mechanik nechal auto stát ještě venku a tak jsem ho upozornil, že to může být za hodinu prázdné. Únik je někde u chladiče, jak je ten výpustný ventil, ale tím to není. Někde u mlhovky na řidičové straně. Asi jebnul chladič, jen si říkám, zda jsem včera nechladil motor spíše olejem než vodou. Co si o tom myslíte? Díky za info.
  15. Jsi skvělý, díky. Jo, fakt jsem se o tu desetinku sekl (opraveno) Celková sbíhavost byla 2,5mm, stáhli jsme ji na 0,7mm, takže vlastně jsme ji ještě trošku zhoršili :-D 2,5-1,65=0,85mm 0,7-1,65=-0,95mm Je nyní od ideálního středu trošku dále, než byla, ale myslím, že je možná lepší těch 0,7mm než 2,5mm, příště už budem konečně vědět :-) Díky všem.
×
×
  • Create New...