Přejít na obsah

folvarcny

Uživatel
  • Počet příspěvků

    52
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli folvarcny

  • Narozeniny 25.1.1978

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://www.folvarcny.com
  • ICQ
    336521579

Návštěvy profilu

1 145 zobrazení profilu

Oznámení folvarcny

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. No mě by to taky zajímalo, taky mám 1.8 TSI a 215 koní je hodně lákavých. Na kolik to přišlo? Na těch cca 25tisíc, za co to nabízí bsrczech?
  2. Ahoj

    Chtěl bych se zeptat jak to dopadlo se světly jestli jste to nějak vyřešily ja se chystam na přestavbu předface na face rs

  3. Ahoj, já jsem to řešil tak, že jsem protáhl kablík do schránky. Nabíječku mám dole u zásuvky položenou v té přihrádce (té na nápoje) a kabel je tak akorát, aby se dala lehce zasunout do zásuvky. Až budu mít čas, tak si přidělám ještě jednu zásuvku s vypínačem. Zásuvku schovám pod plasty u staré zásuvky a vypínač tam někde vytáhnu ven. Držák navigace mám napevno přidělaný k víku schránky, takže je to nenápadné a praktické jak z hlediska zlodějů, tak i kvůli výhledu z auta.
  4. Já nevím, jak přesně se to má kreslit, ale právě dnes jsem to konečně podle toho schématu zapojil a funguje to. Zkusím to ještě překreslit, aby tam byla ta cívka. Zapojil jsem nekonec dvě relátka, protože jedno relátko se dvěma kontakty neměli. Odkódovat jsem to nechtěl, když budu chtít, tak si ty denní můžu normálně vypnout v maxidotu, teď to funguje dobře. Když chci, tak si ty denní přes maxidot vypnu, když nastartuju motor, rozscítí se denní, když rozsvítí normální světla, tak denní sníží intenzitu, když nastartuju se zapnutými světly, tak denní svítí se sníženou intenzitou, a hlavně mi maxidot nehlásí chybu. Navíc při tomto zapojení se nehřeje ten odpor. Posílám fotku, jak to vypadá v praxi. Je tam ještě jeden malinký problém a to je ten, že v režimu parkovaček (jen při nastartovaném motoru) ty denní světla svítí správně slaběji, ale jakoby to světlo mihotalo. Už nevím kdo, ale někdo mi poradil, že tam mám přidat kondenzátor, že ten odstraní nějakou frekvenci (nějak to ustálí, nevím, ten správný název). Kondenzátor mi poradil 2200uF/16V. V prodejně součástek neměli 16V, tak jsem koupil 25V. Ale vůbec netuším, co ty hodnoty znamenají a jestli jde použít ten, který jsem koupil. Myslím, že se to má zapojit do série, ale nevím, který kontakt na plus a který na mínus (na kondezátoru je jeden kontakt označen bílým pruhem). Druhá možnost prý je dotáhnout tam + kablík přímo z baterky. Ale napojit to na + přímo na baterce se mi zdá nehezké řešení, asi by se to mělo zapojit někam jinam (na nějakou jednotku, na něco volného). Raději bych ale použil ten kondezátor, bylo by to snadnější. Jsem v elektrice laik, ale jinak jsem kutil, co si troufne na ledacos. Poradíte mi někdo, kdo se v tom orientujete?
  5. Protože mi to pořád vrtá hlavou a ještě to nemám na svém autě dořešené, vymyslel jsem jedno schéma, podle kterého by to mohlo jít zapojit, tak aby vše svítilo jako origo a nikde mi to nehlásilo, že mám zkontrolovat světla. Kdo tomu rozumí, zkuste mi to zkontrolovat, jestli je to reálné. Kreslil jsem to se základními znalostmi elektroschémat, ani nevím, jestli jsem nakreslil relátko správně, ale snad to pochopíte. Prostě když se zapnou normální světla, tak se relé přepne.
  6. Pokud nevadí, že se převážně vyskytuju na konkurenčním fóru, tak bych se rád stavil.
  7. Opravdu je nutné přehodit póly, ale nemusíš nic řezat, stačí vycvaknout ven piny a prohodit je. S hlídáním funkčnosti žárovek to je otázka, když jsem dal do parkovaček jedny ledky, tak chybu hlásily, ale jedny výkonnější jsou ok. Možná i v těch denních nějaké silnější nebudou hlásit chybu. V případě, že budou hlásit chybu, musíš přidat odpor.
  8. Každý má jinou hranici omezování se kvůli penězům. Peníze nejsou všechno, já je mám hlavně proto, abych si za ně něco koupil, co mi ulehčí a zpříjemní život, co mi dá nové zážitky atd. Samozřejmě při koupi předpokládám, že se o tu věc musím trochu starat, ale nechci se starat moc, proto si kupuju nové auto. Nechci uvažovat, že bych neměl tak prudce brzdit, že ojezdím rychleji pneu, že budu muset kupovat nové kotouče a destičky, nebo třeba spotřebuju o dva litry více benzínu, chci si normálně žít, neomezovat se (už i tak je těch omezení všude dost), a rád si za to připlatím. Nechci přemýšlet, že bych měl vypnout světla, když chci startovat, protože je to zbytečná práce, já musím natáhnout ruku a otočit vypínačem, to raději nechám baterku, ať se potrápí, ta je k tomu dělaná.
  9. Pokud jedu večer, vypnu motor a vypínač světel nevypínám, nechám ho ve stavu rozsvícených světel, světla sama zhasnou. Když pak třeba ještě ten den večer znovu nastartuju auto, tak se o světla nemusím starat, svítí rovnou. Když to tak Škodovka umožnila, tak nevím, proč bych tak nestaroval. Xeny nemám a normální žárovku případně vyměním, když se jí něco stane, no a baterka to určitě taky vydrží, nějakých 100-150W při startu navíc snad nehraje takovou roli. Já mám takovou teorii, kdy nechápu, proč bych já omezoval svůj komfort, abych tím ulehčil nějakému stroji, který je dělaný proto, aby mi sloužil a ne abych se mu já podřizoval.
  10. Tak to denní svícení není úplně ok. Pokud je den a normálně startuju s vypínačem světel ve stavu vypnuto, tak MaxiDOT nic nehlásí a světla fungují jako denní. Pokud následně rozsvítím potkávačky, tak zase všechno svítí jak má a MaxiDOT nic nehlásí. Pokud ale startuju s vypínačem světel v pozici zapnutých potkávaček (nebo parkovaček), tak MaxiDOT nahlásí, že mám zkontrolovat ty denní, přitom ty v tom okamžiku svítí jako parkovačky (jak mají). Tak teď přemýšlím, jak to vyřešit. Napadlo mě, že by pomohlo zpožděné (cca 5s) zapínaní spodních parkovaček v těch denních. Nejraději bych vše ale zapojil tak, jak to má být, tedy bez diod a bez zpoždění, ale to asi nezvládnu..
  11. Taky to nechápu, že si tak přidělávají práci. Ale asi to bude opravdu v nějakém SW nastavení, ale to já nastavovat neumím, tak jsem to vyřešil takto a myslím, že to bude fungovat. Navíc mi svítí i ty horní, což jsem chtěl.
  12. Schottkyho diody Oproti diodám s PN přechodem se Schottkyho dioda vykazuje menším napětím v propustném směru, při kterém se výrazně zvyšuje proud (Schottkyho dioda 0,3 V, křemíková dioda s PN přechodem 0,6 V) a vyšším závěrným proudem (až stovky nA) Výhodou proti hrotovým diodám je také vyšší mechanická odolnost a kratší tzv. zotavovací doba. Schottkyho diody mohou být přepnuty z vodivého do nevodivého stavu za dobu menší než 1 ns. Jednoduchost výroby umožňuje vyrábět diody s velmi malou plochou přechodu. Pokud se ty současné nějak poserou, tak je nahradím těmato lepšíma. Dík za tip.
  13. Možná s těma diodama to není úplně elegantní, ale bez nich jde prakticky jen o to propojení pinu 1 a 3 a pak to funguje jako denní u FL ne RS, ty taky svítily jen naplno a nefungovaly jako parkovačky. Taky doufám, že to takto vydrží, snažil jsem se všechno udělat co nejvodotěsnější. Jen dolní parkovačky jsem nechat nechtěl, protože se mi fakt líbí ty moje dodělané horní parkovačky, no a hlavně to tak nikdo jiný zatím nemá a já jsem rád výjimečný.
  14. Díky za radu, včera jsem si to taky tak vymyslel a opravdu to funguje, aspoň jsi mě ujistil, že je to tak ok. Zrovna v době, kdy jsi to tady psal, tak jsem byl v garáži a zapojoval to. Co to jsou Schottkyho diody? To jsou nějaké speciální? Šel jsem do elektra a řekl jsem, že chci diody, tak mi nějaké dali. Já se v tom vyznám minimálně, jen vlastně vím, co dioda má dělat, ale jaké má mít parametry, tak to netuším. Zapojil jsem to podle schématu, viz příloha (prakticky stejný jako od tebe). Pokud by někomu stačilo jen to denní svícení, tak může ty diody vynechat a nepřitahovat kabel od parkovaček (přicvaknuto před konektory na šedočerný (vlevo) a šedočervený (vpravo)). Stačí pak propojit PIN1 s PIN3 (původní žlutý kabel zapojit na 1 a 3, hnědý pak na 2). A ještě jedno příjemné zjištění: MaxiDOT nehlásí chybu! (i při pouhém propojení 1 a 3) Na celkovou výměnu nárazníku i se světly jsem potřeboval: nárazník - 3240,- (už s tou prostřední mřížkou) všechny mřížky do nárazníku - cca 600,- denní světla a mlhovky - 2500,- konektory - 600,- (7H0941165, 1J0973723) 3m kabelu - 12,- 4 diody 3A - 20,- 4 spojky - 20,- 2 piny - 6,-
  15. tak jsem ještě upravil to schéma, tak to asi bude když jde na 1 + a na 2 -, tak to svítí jako parkovačka když jde na 3 a 1 + a na 2 -, tak to svítí naplno
×
×
  • Vytvořit nový...