Přejít na obsah

adzi

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení adzi

Nováček

Nováček (1/14)

  • One Year In
  • First Post Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný
  • One Month Later
  • Week One Done

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Děkuji. Tak lambda sondy jsem vyměnil. Pro jistotu obě dvě jak nad, tak i pod katalizátorem, také jsem vyměnil svíčky, koupil zánovní ale funkční zapalovací cívky a pročistil všechny konektory, pro jistotu nová baterie 54Ah... Asi 12 dní to jezdilo, pak jeden špatný odpolední start (asi napotřetí naskočil motor, ale musel jsem ještě chvilku točit ve volnoběhu aby se to udrželo bez plynu na těch 800 ot./m), rozsvítila se asi po 30 sekundách oranžová kontrolka "kuře je pečené" a zase špatné starty. Co je však zvláštní je to, že pokud je -10°C tak to startuje na první dobrou a vše OK, jak je ale ráno zima a odpoledne tepleji (ve stánu +6°C a na sluníčku klidně +18°C) tak to zlobí a nejde to nastartovat, a třeba až na popáté se to o podaří. Jsem z toho bezradný. Těch 5000 Kč za baterku, lambda sondy, cívky a svíčky vem čert, ale kdyby to fungovalo :/
  2. Dobrý večer, je možné, že to tady už několikrát zaznělo ve formě dotazu, ale dle mého každý dotaz je něčím specifickým, a ne každý je tak jasný jako když někdo napíše "Vytéká mi na vozovku voda do ostřikovačů, nevíte kde je problém ?". Můj problém se objevil před měsícem (Škoda Fabia 1.2 HTP 40kW (r.v. 2003). Nastartoval jsem, a po pár sekundách po nastartování místo aby se ustálili otáčky volnoběhu na oněch "standardních" cca. 1000 otáček (podotýkám že studený motor), tak motor jen zabublal, auto se lehce zatřáslo, a motor tiše zhasnul. Vypnul jsem tedy zapalování, po chvilce zase nastartoval a motor opět asi 3 sekundy šel, a zase to samé, jak se dostal na 1000 otáček, tak se s zastavil. Stalo se mi to za těch cca. 30 dní ještě asi 3x a jediné, kdy dokážu nastartovat a po chvilce normálně odjet a týden o tomto problému ani nevědět je to, když už před zapalováním lehounce šlápnu na plyn (jako by funkce sytiče u starého auta), nechám ho chvilku "vrnět" na cca. 2500otáčkách (řekněme... 30 sekund), a pak pustím pedál plynu, a motor jede a jak jsem již psal, klidně více jak týden to neudělá. A je jedno jestli s ním 4 dny nejezdím, mrzne, nemrzne a nebo s ním jezdím celý den (třeba 8 startů za den, a jeden z nich prostě "blbne"). Byl jsem na výměně svíček a všech tří cívek. Říkal jsem si "možná škrtící klapka" tak jsem si v servisu nechal poradit, že u těhle starých aut není radno měnit nebo jakkoliv klapku odpojovat a znovu adaptovat, jen jí prostě "prostříknout" něčím z věnší, aby osička na které se klapka pohybuje byla čistá. Při diagnostice to háže dvě chyby. Jedna je nejspíše vadná lambda sona (ta za výfukem, tedy kyslíková), a druhá je "příliš bohatá směs na 1. válci". Standardně ve volnoběhu není slyšet žádných rušivých zvuků jako klapání, cvakání nebo cokoliv jiného ani při zcela studeném motoru, jen se motor trochu klepe (což u 19 let starého Škoda tříválce, není zase tak vzácný jev). Setkal jste se s tím někdo že takto zlobí volnoběh, zhasíná při startu a pak třeba 10 dní uplně v pohodě a zase se to opakuje ? Je možné že to je tou Lambda sondou, nebo je zanesený prostor pod škrtící klapkou ? Ještě chci podotknout, že auto nemá EGR ventil který podobné chyby s volnoběhem a stabilitou nízkých otáček často způsobuje. Děkuji moc za případné reakce, a pokud existuje totožný problém který tady již byl na fóru zodpovězen, tak se omlouvám, ale nenašel jsem jej, a nebo ne s tímto specifikem :) Richard
  3. Vím že to tu je trochu OT, ale i já si přihřeju polívčičku. Mám Roomster 1.2HTP 51kW a musím říci, že jsem se spotřebou spokojen. 5,5 l / 100km dle pal. počítače a 5,4 l / 100km dle propočtu natankovaného paliva do plné nádrže a ujetých kilometrů. Jezdím denně 35km do práce a 35 z práce +/- občas nějaký "pošust" v Praze. Trasa je z Horních Počernic do Radotína (skoro Lochkov). Tedy 5 km klasické městské silnice, potom 24 km Jižní spojka (ráno rychlostně do cca. 100km/h a odpoledne max. 90 km/h protože tam jsou větší kolony od Spořilovského sjezdu prakticky až na úroveň Černého Mostu), a potom zase cca. 5 - 6 km městskou zástavbou do 55 km/h sem tam práh takže zpomalení takřka na 20km/h apod. Ráno jedu těch 35 km cca. 32 minut, odpoledne okolo 50 - 60 minut kvůli kolonám. I přes takto různorodou jízdu to nevezme více jak 5,4 L v průměru. Dálnici jezdím max. 100 Km/h v pravém pruhu a jen velice zřídka, tam se pak spotřeba samozřejmě zvyšuje, ale i když jsem jel po dálnici třeba vzdálenost 110km rychlostí okolo 100-110 km/h tak se nad 6,7l / 100km spotřeba nevyšplhala a jak byl motor zahřátý, tak pak spotřeba hodně klesla po sjezdu z dálnice podle počítače i na 5,1 l / 100 km. V zimě to je se spotřebou malinko vyšší ale nad 5,7 litrů se nedostávám ani v zimě. Já jsem spokojen. Moje spotřeba je však asi dána tím, že přes 3000 otáček to nikdy netočím, a když tak jen občas na dálnici abych to trošku odkarbonoval jinak ne. Nahoru řadím na rovině okolo 2300 - 2500 ot. do kopce okolo 2800 ot. Co je však tím hlavním co drží spotřebu nízko nevím, ale známý má uplně to samé auto a má spotřebu okolo 7,2 /l / 100 km, takže asi těžká noha :) Hezký den. R.
×
×
  • Vytvořit nový...