Přejít na obsah

Bery 2

Uživatel
  • Počet příspěvků

    33
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Bery 2

Nováček

Nováček (1/14)

  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Zdravím vespolek, potkala mě zvláštní závada, o které marně hledám jakoukoli informaci. Jde o jedničkovou Oktávku 1,6/75 AVU a nejde provést základní nastavení klapky. Když ve VCDS chci ve skupině 60 spustit její adaptaci, tak namísto, aby klapka různě zabzukala a zacvakala a v příslušných chlívečcích proběhly procenta a ve čtvrtým výsledek ADP. OK, začne jen monotónně bzučet a ve čtvrté kolonce je uvedeno "Locked". Přitom za jízdy normálně funguje, motorek ji ve vyšších otáčkách otevírá i na 100%, jen přechody bez toho nastavení nejsou úplně ono (i když to u tohohle motoru, navíc znásobeno LPG, nejsou nikdy ...). Klapka je čína, najeto s ní mám odhadem 80tkm. Tušil by někdo možnou příčinu ? Díky za případnou radu Bery
  2. Tak jak na případnou opravu jsem se zatím nikde nedozvěděl, ale napadlo mě, že by 75kw sání s vyběhanými klapkami možná šlo nahradit dostupnějším ze 74kw, které má ovladač klapek umístěný zvenku, takže asi případně opravitelný. Nemá někdo zkušenost, jestli to pasuje bez (větších) úprav ? Díky
  3. Ahoj, nezabýval se někdo opravou ovládání klapek proměnného sání u motoru 1,6 /75kw ? Mám najeto 380tkm a přišlo mi, že motor v otáčkách, kdy se sání přepíná z dlouhého na krátké, už nejede, jak by měl, takže jsem sání vyndal kvůli kontrole klapek. Přepínací ventil je v pořádku, membrána taky, podtlak se neztrácí, klapky jsou (navzdory občasnému šlehnuté LPG do sání) celé a hýbou se, ale problém je v převodu z membrány na klapky, který je tak vyběhaný, že už je nezvedne až do horní polohy a skoro půlka průřezu krátkých sacích větví tak zůstává zakryta :-( Bohužel plastové sání je svařené, takže se k ničemu kromě membrány nedá dostat. Neřešil už někdo opravu, nebo nějaký způsob, jak klapkám v klidovým stavu pomoct až do horní polohy (v režimu dlouhého sání je zatím ovladač v pořádku táhne dolů) ? Nechce se mi do dvacetiletýho auta kupovat nový sání :-( Díky za případnou radu
  4. Ahoj, neví někdo, jak nejjednodušeji zkontrolovat funkci (respektive vůbec kompletnost) klapek přepínajících délku sání ? Mám najeto 380tkm na LPG, za ty léta to při rozjezdech párkrát křáplo do sání, až se zpod kapoty začoudilo, takže bych se ani nedivil, kdyby z klapek už moc nezbývalo. Jako podtlaková ovládací část funguje, respektive těsní a přivedení podtlaku "něco" uvnitř dělá, ale jestli opravdu u všech válců plnohodnotně netuším :-( Jak to zkontrolovat ? Asi předpokládám správně, že bez sundání sání zjistím kulový, ale bude tam vidět aspoň po demontáží, abych to nesundaval zbytečně ? Díky, Bery
  5. To podle mě vypadá na spečený relátko. Teď si nejsem úplně jistej, ale myslím, že je v takový černý krabičce jakoby nad posilovačem brzd, aspoň u O1.
  6. Ahoj, nějak nechápu - k čemu je v reálu to spínání zpožďovacím relé ? Ten ventilátor přece spouští ŘJ motoru a když ho zapíná něco jinýho, tak to přece pozná a stejně občas rozsvítí kontrolku. Ten foukací nesmysl přece nemá vliv na nic než na měřený emise, taky se aktivuje jenom v rozsahu teplot, kdy se motor homologuje a naopak třeba v mrazu, kdy jdou do katu bohatý spaliny a vzduch navíc by byl přínosem, to ani nezafouká :-) Já ho po druhý výměně zapalovací cívky už zpátky nevracel, připojil jsem k němu 2 velký krokosvorky a na dovolený ho v kempu používám na foukání matraček a podobnejch blbin :-) Nevím, jestli jednotka pozná odpojení, nebo jenom podle tlaku vyhodnotí, že to nefouká, tak jsem do konektoru místo fukaru připojil aspoň žárovičku parkovačku, aby tam nebylo přerušení obvodu. Každopádně občas se mi zapíše chyba ve smylu malýho objemu sekundárního vzduchu, jindy to zase i v readiness proběhne v pořádku :-) EGR se mi taky bimcá v motoru na jedný trubce a kablíku a nikam nevede a někdy to je jako chyba a někdy zase v pořádku :-) Jinak teda jezdím na LPG a mám na volnoběhu směs bohatou mimo rozsah a jinde naopak do chuda, takže kontrolka mi svítí skoro furt a její zhasínání beru jako rutinu patřící ke každý cestě a přes bluetooth adapter to zvládám telefonem už skoro poslepu :-)
  7. Bery 2

    Předstih

    Něco takového by se mi líbilo taky, ale jde to použít na tenhle motor, když má 2 snímače otáček/polohy ? Stačí posunout signál jednoho z nich ? Nebo jsou třeba ty vaiátory předstihu 2, případně existuje nějakej dvojitej ? Díky
  8. Tak definitivně opraveno, namísto Maxgear jsem tam dal snímač balený v sáčku s potiskem Unique, co je prý něco španělského a údajně se jedná o prvovýrobu. Cena velmi sympatické necelé 4 stovky. První chybová kontrolka zhasla hned při startu a druhá po chvíli, další chyby se přestaly zapisovat, auto pěkně startuje a necuká.
  9. Pokud nikdo neměnil rotor nebo stator, tak určitě musí být něco chybně poskládáno, konkrétně nesedí vzájemná poloha statoru s magnety vůči věnečku s uhlíky, nebo mají uhlíky nějakým způsobem zpřeházené vývody. Jen pro zajímavost - podobný problém jsem řešil po výměně rotoru v motorové pile, kde jsem ale nakonec došel k tomu, že náhradní rotor navzdory originálnímu číslu má jinak orientované lamely komutátoru a musel jsem upravit uložení statoru - pootočit o cca 30 stupňů :-)
  10. Tak příčina snad odhalena - po ušmiknutí kabelu z původního nefunkčního snímače za účelem laborování s vhodnou velikostí odporu vyhovujícímu řídící jednotce jsem přišel na to, že nové čidlo má jinak zapojené piny v konektoru. Takže signál do jednotky jde (střední-živý vývod je v pořádku), ale krajní jsou přehozené, takže se nekostří přes signálovou zem, ale přes stínění. Čímž se vysvětluje, že ač motor bez problémů běží, jednotka se při zapnutí klíčku nemůže doměřit a čidlo nevidí. Jinak na konkrétním odporu čidla asi prakticky nezáleží, namísto požadovaných 730 -1000 ohmů jsem zkoušel odpory cca 250 - 1700 ohmů a jednotce to přišlo v pořádku, možná rozlišuje jen zkrat a přerušení. Takže čidlo musím reklamovat a jenom by mě zajímalo, jestli se jednalo o kusovou vadu, nebo nějakou záměnu typu - něco jako v případě favoritu s jednobodem, kam se kdysi údajně několik měsíců montoval nezáměnný snímač s přehozenými krajními piny a tomu odpovídal i kabelový svazek.
  11. Jedna z možností je spínač nad pedálem spojky, pokud nefunguje, řídící jednotka neví, že je spojka zmáčknutá a po ubrání plynu při řažení má tendenci ještě tak dvě vteřiny zvyšovat otáčky. V tom případě by oprava vyšla na pár desítek korun.
  12. Dobrý den, řeším problém se snímačem otáček. Už dlouho se občas v paměti závad ukázala jeho sporadická chyba, poslední dny motor často zacukal, hodně obtížně startoval a občas se rozsvítila kontrolka ASR/chyby motoru. Po výměně čidla chytá i jede v pořádku, ale i po vymazání závad, aniž bych startoval, se ihned znova objeví chyba "16719 Snímač otáček motoru - chybná funkce" (G28), po startu se rozsvítí obě chybové kontrolky motoru. Čidlo je sice China, ale motor s ním běží a startuje v pořádku, dokonce pokusně i s odpojeným snímačem na vačce (G40). Odpor čidla je 830 ohmů (údajně má být cca 730 - 1000). Kde hledat příčinu ? Díky za každou radu, Ondřej Beran
  13. Tu klapku v bloku 003 jsem kontroloval a je na o,o%, ale v bloku 060 ukazuje tuším 10,2%, v dalším okýnku 90% a v tom vpravo je napsáno "blokovan" :-(
  14. Díky, ale vymazáním závad samozřejmě začínám, momentálně se mi tam furt dokola (hned po zapnutí zapalování) objevuje jenom ta s nenastavenou klapkou. Když ji smáznu, vymažu i readiness a nevím, jestli podmínkou pro nastavení klapky není taky readiness OK ?
×
×
  • Vytvořit nový...