jazdim s alteou 1,4 TSi, 92 kW....pred tym som jazdil s Leonom 1,9 TDI, 77kW....ak teda pre porovnanie....to TSI je oproti TDi podstatne lahsi motor, Altea s nim uz vobec netrpi nedotacavostou ako maju vsetky TDIčka...ale zas je ten motor velmi lahky, takze pri akceleracii na nasich hrbolatych cestach to dost nadskakuje...brzdy takisto oproti TDI nema zmysel porovnavat, su slabsie. spotreba je pritom niekde okolo 6,6 l/100km, co je rezim asi tak na tretiny rozdeleny okresky, dialnica mesto...pricom po dialnici to ma zmysel okolo 120, potom uz to bere aj 8 litrov....inak je to velmo zivy motor, od 1800ot./min ide krasne az do 5000...radost jazdit, aj ked sa clovek s tym 6kvaltom nasaltuje ako blazon...
interier seatou je kapitola sama o sebe....je to vec vkusu ale myslim ze po mesiaci to uz nebude riesit nikto....ani farbu podsvietenia ani dizajn...pritom radia zo seatu su oproti skodovackym (okrem bolera) podstatne funkcnejsie a jednoduchsie na ovladanie.
treba brat do uvahy, ze seat je sportova ladena znacka vramci koncernu, takze sa to tyka aj sedaciek, naladenia podvozku, motora....atd
co je super tak v stylance vybave co je cca 1000€ navyse dostane clovek v podstate elegancku zo skody, dokonca aj viac....preto nerozumiem tomu preco sa to tak zle predava, ved 90% dielov je rovnakych ako ma cely koncern a tych 10% su len plechy a plasty ktore su ine.....
na altey je super kvantum odkladacich priestorov, aj takych detailnych, co mi na leone chyba....ale tak leon to vsetky vynahradza svojimi jazdnymi vlastnostami....to proste treba vyskusat, ako sa jazdi s autom po kolajniciach, to je proste leon....
kufor v altey je fajn, hlavne ak clovek ma dvojitu podlahu, moze do spodnej casti skryt vsetok ten bordel, co sa v aute obvykle vozi.....
to je moj nazor, s kludom pripomienky