Přejít na obsah

Tommmmy

Uživatel
  • Počet příspěvků

    30
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Tommmmy

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Zdravím. Tak jsem teď taky měnil palivový filtr. Mám motor 1,4 MPI, 50 kW, AQW (benzín). Úvodem odpověď na otázku, zda měnit, či ne. V dílenské příručce se výměna u benzinových motorů vůbec neuvádí (v rámci servisních intervalů a ani není návod, jak to provést). Ale je to podle mě obdobné, jako třeba s chladící kapalinou, u které se výrobce taktéž tváří, že je to doživotní, ačkoli tomu tak samozřejmě není (výrobce asi počítá s tím, že po pěti letech už dáte auto sešrotovat)... Kdy měnit palivový filtr u benzínového motoru, toť otázka - záleží dost na tom, jaké/kde palivo čerpáte, jaký filtr (jak kvalitní) tam máte teď atd. Někdo říká, že měnit po 60 000 km, někdo po 80 000 km, někdo po 120 000 km, ale jsou i tací, kteří měnili ve 160 000 km a říkají, že filtr vypadal dobře a že by ještě klidně vydržel dalších x kilometrů... Takže si vyberte... Mě přijde rozumné tak kolem 60 - 80 000 km. Ale ještě se chystám filtr říznout a prozkoumat a uvidím, v jakém je stavu (měnil jsem ve 120 000 km, jsem druhý majitel auta, doteď asi filtr měněn nebyl). U zážehových motorů se v dílenské příručce píše, že každých 30 000 km se má provádět odvodnění filtru a každých 60 000 km se má filtr vyměnit. Níže si dovoluji vložit návod na výměnu, ale mějte na paměti, že to je vztažené na daný motor/filtr - třeba u dieslů má výměna svá specifika (tuším, že se musí po výměně provést odvzdušnění a nejsem si jistý, jak je to u dieslů s vhodností kroku 2) návodu níže)... 1) Nastartovat motor. 2) Vyndat pojistku palivového/benzínového čerpadla (u dané Fabie/motoru je to pojistka č. 61). Motor po chvíli „chcípne“, vyndáme klíčky ze zapalování. Tímto postupem dojde k poklesu tlaku v palivovém vedení, takže vám pak bude benzín vytékat z hadic jen málo a "svévolně" (ne proudem). 3) Podívat se, jak jsou vedené hadičky do palivového filtru – hlavně na jedné straně rozlišení modrá/černá. 4) Vypojit hadice z filtru – zmáčknout/zamáčknout obdélníkovou pojistku a za mírného a opatrného vyklání vyndat hadičku. Předtím obdélníkové pojistky očistit a raději na ně stříknout penetraci (WD-40, Konkor apod.), aby šly snáze zatlačit. 5) Vyšroubovat šroub z držáku filtru, filtr vyndat. 6) Vzít nový filtr (např. Mann 69/1), dát do držáku (ještě neutahovat šroub držáku) a na filtr postupně nasazovat hadičky tak, jak byly na starém filtru (minimálně v případě použití filtru Mann 69/1 není nutné prohodit černou a modrou hadici!) – při nasazování opět stlačit obdélníkové pojistky (stlačit pojistku, nasadit hadici, povolit pojistku)! 7) Přišroubovat šroub držáku filtru. 8) Vrátit pojistku do pojistkové skříně, klíčkem v zapalování otočit jen do polohy, kdy se rozsvítí přístrojová deska (ještě nestartujeme!). Zapne se palivové čerpadlo, které do filtru načerpá benzín. Opakovat ještě 2x a až poté nastartovat. 9) Zkontrolovat, zda benzín někde neteče. Zkontrolovat i po krátké jízdě (po vyšší zátěži)! Při výměně jsem se asi nejvíc bál toho, že mi prasknou plastové koncovky/pojistky hadic, ale možná/snad i díky vyčištění a penetraci šly pojistky relativě dobře stisknout a hadice vytáhnout. Co se týče případného přehození hadic na jedné straně (černá vs. modrá), tak pokud je náhodou zapojíte opačně, nic se nestane, jen nenastartujete. Pak tedy hadice prohodit a mělo by být vše ok. Ještě vkládám videonávod výměny podobného typu filtru - jen mějte na paměti, že Chris (autor videa, Američan) asi nezná tyhle "koncernové" pojistky na hadicích a tak je namísto relativně jednoduchého vycvaknutí stahuje takovým pochystákem...
  2. Ještě mě napadá - když se mění těsnění, musí se vyměnit i olej? Výměna chladící kapaliny vhodná myslím je, ale to bych nechal asi na jaro...
  3. Mirku, díky za názor! mi5 - na tu tvojí fotku nádržky jsem koukal a nepřijde mi na ní nic zvláštního :-). U mě je jasně viditelný pás toho šlemu...
  4. Ahoj. Potřeboval bych poradit, co by mohlo být důvodem následující situace u Fabie Combi s motorem 1,4 MPI 50 kW AQW (najeto 101 000 km). Ve vyrovnávací nádržce se mi na stěnách usazuje takový mastný film, který poté působí na čidlo chladící kapaliny a tak mi na přístrojové desce bliká kontrola stavu chladící kapaliny. Voda z nádržky neubývá, nebo pokud ano, tak úplně minimálně. Olej taky neubývá. Když měním olej, tak není "zakalený", má standardní barvu. Když startuju, tak se často auto na první pootočení klíčkem chová jako kdyby byla vybitá baterie (nastartuje se až po několikátém pootočení startéru), i když je baterie 100% nabitá. Když bych nastartoval se zahřátým motorem, proběhne start naprosto v pořádku. Spotřeba se pohybuje kolem hodnoty průměrné spotřeby uváděné výrobcem (7,2 l / 100 km), je téměř stejná, ať už jezdím ve městě nebo na dálnicii, což je zvláštní i vzhledem k tomu, že si myslím, že nemám těžkou nohu (tzn. čekal bych, minimálně při jízdě na dálnici, nižší spotřebu). Tušíte, čím by to mohlo být? Jediné, co mě napadá, že by už 100 % netěsnilo těsnění hlavy válců a trocha té vody by se vždy dostala do motoru. Ale to bych zase čekal větší úbytek chladící kapaliny a "stopy" na stavu/vzhledu oleje... Nechce se mi dávat x tisíc za výměnu těsnění, když by to nemuselo být tím... Předem díky za veškeré postřehy.
  5. Zdravím. Chci se zeptat, jaké máte zkušenosti s asistenčními službami (ÚAMK, ABA apod.). K havarijku mám rozšířenou asistenci, ale celkem mě překvapilo, že když jsem měl letos jeden technický problém na cestě (bylo to v neděli) a na lince asistenční služby mi řekli, že o víkendu nejsou schopní zajistit opravu a maximálně mě odtáhnou do nejbližšího servisu (kde bych musel počkat do pondělí)... Tak přemýšlím, že bych to zrušil a "zaregistroval" se u nějaké "klasické" asistenční služby. ÚAMK teď nabízí členství za 365 Kč na rok (něco mají zdarma, za něco člověk platí s určitou slevou). Ale nevím, jak to je potom v praxi - jestli to má vůbec nějaký význam (jestli by mi o víkendu taktéž neřekli, že mám smůlu), jestli si dát na něco pozor apod. Předem díky za Vaše zkušenosti/názory.
  6. Na čištění chladícího okruhu se používají čističe (např. http://www.oleje-aditiva.cz/valvoline-cistic-chladice-radiator-flush-350ml nebo http://www.naradi-pro.cz/cistic-chladice) - naleje se do okruhu, nechá se nějakou dobu protočit motor a pak se vše vyleje a propláchne destilkou. Ačkoli jsem to už použil, tak sám nevím, jak moc je to účinné (já okruh moc špinavý neměl, spíš to byla prevence v rámci výměny chladící kapaliny - mělo by to odstranit i usazeniny na radiátoru a tak by pak mělo líp chodit topení)... Jinak je asi zbytečné rozebírat, jak se má okruh čistit (je to tu určitě i v samostatném vláknu) - já nejdřív nalil čistič, protočil, vypustil a pak 3x dolil destilku, protočil, vypustil (a až potom nalil finálně destilku s Fridexem)...
  7. Jelikož čidlo zpátečky není nejníže položené místo, není to podle mě úplně vhodné (podle mě nemůže vytéct všechen olej - sice velká část ano, ale ta trocha s tím největším "bordelem" nevyteče). Potom je otázka, kdy (resp. v jakém stavu) se vlastně má stav oleje kontrolovat - v DP se v případě kontroly stavu množství oleje nepíše, v jakém okamžiku (resp. za jakých okolností) kontrolu provádět. V případě plnění novým olejem (tzn. nové plnění, nikoli dolévání), se v DP píše o tom, co popisuje Libero (nechat 2 minuty protočit motor na dvojku). Je otázka, jak na tom je hladina po protočení motoru a např. po několikahodinovém klidovém stání - předpokládám, že po protočení motoru je hladina asi níže - tzn. když člověk doplní (po protočení) až po okraj, tak by se mu při pozdější kontrole v klidovém stavu stalo, že něco málo oleje vyteče...
  8. Albíne, moc díky za všechny rady! Nakonec se (snad) povedlo. Původně jsem na to víčko klepal kladívkem doprostřed, což bylo na dvě věci. Poklepal jsem potom na boční část a v tu chvíli se víčko (resp. silikon držící víčko) uvolnilo - možná už to bylo načaté z pokusů předtím :-). Oleje vyteklo tak 1,85 l (nechal jsem vytékat tak 3 hodiny a v rámci toho po určitých intervalech heveroval auto na různých stranách). Což je o dost víc, než když jsem to zkoušel odsávačkou (to jsem sotva odsál 0,5 l - i když možná jsem tam neměl ideálně zasunutou hadičku). Víčko jsem pak po obvodu (té středové části) natřel silikonem na olejové vany, "vany" převodovek apod., nechal chvíli ztuhnout, vrátil víčko na původní pozici a dotáhnul šrouby. Oleje se tam pak vešlo opět tak 1,85l. Ještě jsem autem nejel, ale co jsem zkoušel řadit "na stojáka", tak ani nevím, jestli se jedná o zlepšení - dvojka jde stále zařadit trochu hůř a zbytek stupňů se řadí možná až moc hladce :-). Co se týče barvy, tak nevím, jakou měl původně ten, co tam byl z výroby. Ale to, co vyteklo, bylo karamelově až tmavě hnědé. Nový olej (origo Škoda) byl průzračný skoro jako voda. Ještě jednou díky Albíne i všichni ostatní za rady.
  9. Albíne, prosím - jak se Ti povedlo to víčko vyndat? Odšrouboval jsem oba šrouby, co na něm jsou, ale ještě je tam předpokládám nějaký silikon/těsnění a za boha to nejde uvolnit... Olej jsem zkusil odsát odsávačkou ale to je bez šance - hadice se asi nedostane na nejspodnější část a odsaju tak 200 ml...
  10. Takovej blbej dotaz - tu G12ku jsi tam pak nalil novou nebo tu původní?
  11. Combi2002 - Díky, už to v té DP vidím - jak je to na tom obrázku natočené, tak jsem to prvně nepostřehnul :-). Albín - Jojo, radši koupím těsnění přímo na to - obyč silikon by nejspíš nevydržel (ty teploty).
  12. Combi2002 - na jaké straně v DP to píšou (o potření víka těsnícím prostředkem) ? Já tam nikde takovou zmínku nenašel.
  13. Koukal jsem ještě do Etky a tam kupodivu žádná podložka/těsnění není - je tam jen těsnící kroužek ke každému z těch dvou šroubů. Možná se tam má dát ještě těsnící pasta, akorát to tam není přímo naznačené... Silikon myslíš že bude stačit obyč (třeba ten do koupelny), nebo dát radši takový ten červený na motory, olejové vany apod.? Jo a nad tím víčkem by měla být nějaká spojovací tyč či co. Ale asi tam +- drží, takže nevypadne (když člověk sundá víčko). Vyrobit si imbus 17ku ze šroubu by mě bývalo nenapadlo - nejspíš to zkusím, jelikož kupovat ho, když ho člověk nejspíš na nic jinýho nepoužije, mi přijde zbytečný... Díky za tip.
  14. Albíne, moc díky za info! Zkusím to tak tedy asi taky (ačkoli už jsem si pořídil odsávačku). Snad při mé smůle skutečně nic nevypadne :-). A jaké jsi tam dával těsnění? Nové, nebo to původní?
  15. Já to myslel tak, že spousta lidí si myslí, že ta kontrolka značí množství oleje (resp. jeho nedostatek), ačkoli to tak není... Ta souvisí jen s tlakem oleje. Ale je možné, jak píšeš, že kdyby došlo k větší ztrátě oleje, tak to může vyústit v problém s tlakem (třeba ta Tebou zmíněná situace). Takže pokud člověk nejdřív zkontroluje stav/množství oleje, dělá to pro ověření, jestli nedošlo k tomuto problému, ale ne, že by si šel ověřit, jestli mu kontrolka správně indikuje malé množství oleje (když tam žádné takové čidlo není).
×
×
  • Vytvořit nový...