Zdravím pánové, ať nezakládám nové téma, tak to napíšu sem.
Mám problém se zvýšením spotřeby... Od začátku:
Na svém dvoultru jsem měl nepravidelné otáčky na volnoběh a někdy to šlo špatně do otáček, po postříkání startovacím sprejem jsem zjistil, že mi to přisává falešný vzduch u sání mezi vrchním a spodním dílem sání.
Pustil jsem se tedy do výměny těsnění. Vyměnil jsem a raději všechny tj. těsnění u váhy vzduchu (kulaté gumové), těsnění u škrtící klapky, těsnění mezi horním a spodním dílem sání a pak těsnění pod spodním dílem sání a hlavou motoru. Zde se mi stala nemilá věc, když jsem utahoval zpět šrouby u spodního sání (ty spodní šrouby, kde je třeba mít nadvakrát zlomenou ruku, aby se k tomu člověk dostal :-) tak při dotahování momentovým klíčem se mi sjela hlava šroubu (asi stářím) a šroub nešel ani utáhnout na požadovaný moment a ani povolit, tak jsem to nechal tak... Nicméně po kompletním sestrojení jsem toto místo postříkal opět sprejem a bylo to beze změny, tak si říkám, že je to asi utažené dostatečně...
Po sestrojení jsem nastavil klapu, nastartoval auto projel a vyhodilo mi to chybu váhy vzduchu. Na vagu jsem vymazal a už se od té doby tato chyba neukázala. Je třeba zmínit, že po výměně výše zmíněných těsnění a vzduchového filtru, ten jsem zapomněl zmínit ;-) auto "táhne" daleko lépe než předtím, je to opravdu změna. Jen co mě trápí, tak je zvýšená spotřeba paliva. Na palubním pc mám dlouhodobou spotřebu 6,8l (na tuto spotřebu najeto cca2500 km) nyní od výměny těsnění najeto cca 1600 km pc vynulováno a dlouhodobou spotřebu mi to ukazuje 10,3l. Reálně jsem nabral do plna a po ujetí a dobrání mě to vychází na nějakých 9,5l...
Teď má otázka, mohlo se něco stát, že se mi tak rapidně zvedla spotřeba? Mohla odejít např. váha vzduchu? Nebo může mít na to vliv třeba nedotažený šroub u toho spodního těsnění?
Díky za případnou oodpověď