Přejít na obsah

fabia16v

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

946 zobrazení profilu

Oznámení fabia16v

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Páni, narazil som v predajni ND na brzdové kotúče a platničky nemeckej firmy PEX. Predajca ma samozrejme presviedčal, že je to dobrá firma, dodávajúca brzdové komponenty do rôznych značiek automobilov. Máte s touto značkou nejaké skúsenosti? Nemám moc chuti experimentovať, hlavne s brzdami. Asi pojdem do originálov, aj keď sú dosť drahé. Ale ak sú dobré skúsenosti s tými PEX-ami, ak prečo nie. Tak, raďte! M.
  2. fabia16v

    Autobateria

    fabia16v: Snímač uhlu natočenia volantu máš v pohode? Snímač natočenia mám OK, nemám s tým žiadne problémy. Mám aj diagnostický kábel KKL a notebook s VAG304, takže nemám problém si to 'čeknúť'. Čo sa týka pólovania batérie, tak Varta dodáva pri mechanicky rovnakom tvare akumulátora raz + pól vľavo, raz + pól vpravo z pohľadu namontovaného akumulátora v držiaku, treba si vybrať ten správny model, aby si nemusel prekrížiť prívodné káble (neviem, či ich dĺžka na to vôbec stačí). Teraz si z hlavy nepamätám objednacie číslo toho správneho modelu, ale na stránkach Varty je to dobre popísané. Môžem sa večer pozrieť do svojich papierov od auta, mám tam ešte záručný list a faktúru.
  3. fabia16v

    Autobateria

    Ja ju mám vo svojom aute, je to 1.4 16V 55 kW s klímou, alternátor 90 A. Do púzdra batérie vojde bez problémov, je to ten maximány rozmer, čo tam vojde. Daj si pozor na radenie pólov, aby si to nemal naopak. Môžem sa doma pozrieť, aké presne objednacie číslo to je. Ja som sa rozhodol pre 60 Ah akumulátor preto, lebo nemám garáž a hlavne kvôli zimným štartom. Možno som to s tou kapacitou prehnal, ale nemal som problémy ani v -25 st. C (Žilina) naštartovať auto na prvé otočenie kľúča, štartér bez problémov pretočil motor. A ako vedľajší efekt: pri parkovaní a pomalej jazde s točením volantom mi "požmurkávali" stretávacie svetla. Spôsobené to bolo silným odberom servoriadenia. Po výmene batérie za túto 60 Ah Vartu sa jento jav stratil. Predtým tam bola nejaká 44 Ah batéria a už asi dosluhovala.
  4. Mám 1,4 16V 55 kW z roku 2002, je to kód motora AUA, takže predpokladám, že i ten z roku 2001 bude tiež AUA-čko. Líši sa od svojho nasledovníka AUB zapaľovaním, AUA má centrálne zapaľovacie trafo (je to vlastne dvojitá cievka zapaľujúca 2 a 2valce naraz), AUB má už zapaľovacie cievky na každej sviečke. Mal som podobný probléms vynechávaním zapaľovania v 3. valci. Motor naštatoval na 4 valce, ale akonáhle som razantnejšie pridal plyn (obiehanie, rozbeh z križovatky...), tak prešel na 3 valce a už sa to nevrátilo späť. Neviem asi elektronika vypla vstrekovanie v problémovom valci, kvôli hrozbe poškodenia katalyzátora. Začal som výmenou sviečok, potom premeranie VN kablov ohmmetrom podľa príručky. Boli OK. Potom som si od známeho požičal zapaľovacie trafo a aj napriek tomu, že pri poruche 1 z cievok by museli vynechávať 2 valce. Stále sa nič nedialo, diagnostika ukazovala stále vynechávanie zapaľovania v 3. valci. Vymenil som i vstrekovače medzi 2. a 3. valcom (dá sa to zvládnuť hravo, len žiadne násilie, palivová lišta i konektory sú plastové) a nič. Chcel som si požičať tlakomer na kontrolu kompresného tlaku, ale nakoniec ma známy presvedčil, aby som ešte riskol výmenu VN káblov medzi sviečkou a VN trafom. A bolo to ono! Nakoniec to premeriavanie ohmmetrom síce preverilo priechodnosť kábla, vrátane odrušovacieho odporu, ale pravdepodobne na kábli boli konektorové problémy, ktoré sa samozrejme meraním ohmmetrom nedali navodiť. Vymenil som preventívne celú sadu zapaľovacích káblov a motor beží, ako z praku, plynový pedál môžem zatlačiť až na podlahu a zapaľovanie beží OK.
  5. Asi podľa rozsahu poškodenia by som sa po konzultacii so známym rozhodol, ako ďalej. Rozhodovali by: cena opravy a tiež technická úroveň opravy. Možno by to smerovalo i ku kúpe staršieho motora, ale jednoznačne s preukázaným pôvodom! Inak by mi bolo motora veľmi ľúto. Nemal som doteraz s ním jediný problém, ťuk do kľúčika a vždy spoľahlivo bežal. Zvykol som si i na jeho charakteristiky. I keď sa mi na služobnej 1.2 12V v meste jazdí pohodlnejšie a nemal by som problém ju vlastniť ako súkromnú, mimo mesta, pri predbiehaní, v stúpaní a samozrejme na diaľnici má 1.4 16V jednoznačne navrch. Nech mi nové rozvody vydržia aspoň ďalších 90 tis. km!
  6. Moja skúsenosť s rozvodami: pri kontrole 90 tis. km, auto mi servisuje známy, odporúčal výmenu s tým, že mi podľa svojich skúseností mi nemôže dať záruku na ďalšiu prevádzku. Kontrolovalo sa cez vrchný otvor po odňatí plastového krytu. Remene boli napnuté, hlavný remeň (od kľukového hriadeľa cez vačku sacích ventilov a vodnú pumpu) vykazoval v oblúku na remenici drobné vlasové trhlinky, ostatné sa javilo OK. Dodhodli sme sa na výmenu, zohnal originálnu sadu a išlo sa meniť. Po odstrojení spodného hliníkového krytu sme sa dostali ku všetkým kladkám a tá vodiaca kladka s bočnicami na hlavnom remeni bola v radiálnom smere úplne prasknutá s medzerou cca. do 1mm! Až ma oblial studený pot. Ak by sa tá kladka rozsypala za chodu motora, mal by som "zarobené". A to doteraz som s motorom, mimo 1 zaolejovanej sviečky, nemal jediného problému! Tá prasklina na kladke sa nedala pohľadom cez kontrolný otvor vôbec vidieť! Tiež asi záležalo od náhody, v akej polohe ostane pri zastavení motora.
  7. Pozor, Fabia nemá predný a zadný okruh, má okruh predného ľavého + zadného pravého kolesa a druhý okruh predné pravé + zadné ľavé koleso. Viď aj postup pri odvzdušňovaní brzdovej sústavy.
  8. Vďaka páni za odpovede, nebudem márniť čas nad opravou s neistým výsledkom a spoľahlivosťou. Viem, podľa Vašich vedomostí prezentovaných v starších príspevkoch, že sa k Vášmu názoru môžem prikloniť.
  9. Vážení, poraďte! Mám servočerpadlo KOYO z Fábie s "vyhnitými" kontaktami v tom väčšom konektore (nie v tom menšom, spájajúcom sa so snímačom natočenia volantu). V Etke existuje náhradný diel servočerpadla len ako celok. Nie sú tam žiadne osobitne uvedené konektory. Navyše i pri pohľade na to servo sa toto javí ako zalisované a nerozoberateľné. Je mi však ľúto vyhodiť inak chodivé zariadenie, iba kvôli chybe v konektore. Ak totiž vyhnitý kolík konektora dotlačím rukou (po demontovaní ľavého plastového podbehu), tak ikonka volantu s výkričníkom na palubke zhasne a servo sa rozbehne. A teraz otázky: Dá sa nejako opraviť toto servočerpadlo výmenou poškodeného konektora? Ak áno, ako? Kde sa dá zohnať nový konektor? Alebo sa mám na opravu vykašľať (neopraviteľné, neoplatí sa to...) a zháňať nové servo?
×
×
  • Vytvořit nový...