Mám 1,4 16V 55 kW z roku 2002, je to kód motora AUA, takže predpokladám, že i ten z roku 2001 bude tiež AUA-čko. Líši sa od svojho nasledovníka AUB zapaľovaním, AUA má centrálne zapaľovacie trafo (je to vlastne dvojitá cievka zapaľujúca 2 a 2valce naraz), AUB má už zapaľovacie cievky na každej sviečke.
Mal som podobný probléms vynechávaním zapaľovania v 3. valci. Motor naštatoval na 4 valce, ale akonáhle som razantnejšie pridal plyn (obiehanie, rozbeh z križovatky...), tak prešel na 3 valce a už sa to nevrátilo späť. Neviem asi elektronika vypla vstrekovanie v problémovom valci, kvôli hrozbe poškodenia katalyzátora. Začal som výmenou sviečok, potom premeranie VN kablov ohmmetrom podľa príručky. Boli OK. Potom som si od známeho požičal zapaľovacie trafo a aj napriek tomu, že pri poruche 1 z cievok by museli vynechávať 2 valce. Stále sa nič nedialo, diagnostika ukazovala stále vynechávanie zapaľovania v 3. valci. Vymenil som i vstrekovače medzi 2. a 3. valcom (dá sa to zvládnuť hravo, len žiadne násilie, palivová lišta i konektory sú plastové) a nič. Chcel som si požičať tlakomer na kontrolu kompresného tlaku, ale nakoniec ma známy presvedčil, aby som ešte riskol výmenu VN káblov medzi sviečkou a VN trafom. A bolo to ono! Nakoniec to premeriavanie ohmmetrom síce preverilo priechodnosť kábla, vrátane odrušovacieho odporu, ale pravdepodobne na kábli boli konektorové problémy, ktoré sa samozrejme meraním ohmmetrom nedali navodiť. Vymenil som preventívne celú sadu zapaľovacích káblov a motor beží, ako z praku, plynový pedál môžem zatlačiť až na podlahu a zapaľovanie beží OK.