Přejít na obsah

jamsoft

Uživatel
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení jamsoft

Nováček

Nováček (1/14)

-1

Popularita

  1. Děkuji, jen jsem si chtěl pomoct sám. Rádio mi v autě funguje, ale budu ho dávat kolegovi a to bez kódu nepůjde :D Náhodou, nějaký tip na SW, který by to dokázal přečíst z ECU, když Super Vag ani VCDS to neumí? Kromě SW od Škody, kam samozřejmě nemám autorizaci :D Hledal jsem na Googlu, ale zatím marně... :-( Hezký den!
  2. @cosby Díky. Psal jsem jen, co jsem vyčetl v originál manuálu k rádiu (Amundsen). Tam je v poznámce, že kód je uložen v komfortní jednotce. Takže zase tak z prstu jsem si to nevycucal, když už se do mě musíš hned navážet... Na googlu jsem samozřejmě hledal, ale našel právě jen placené služby, pochybný soft apod., zatím nic, co by mi nějak pomohlo vyřešit problém. Proto jsem se obrátil s prosbou o radu tady. Samozřejmě ještě i hledám. Hezký den ;)
  3. Ahoj všem, nevíte, prosím, někdo, jestli se dá z komfortní jednotky, ve které je uložen PIN k rádiu (tzn., že i po odpojení od baterie se nemusí PIN zadávat, protože je uložen v komfortní jednotce a je sprárován s rádiem), tento kód přečíst? Super VAG nebo VCDS? Nebo je možné ho získat z vyčtené EEPROM v komfortní jednotce? Jak? Chci rádio vyměnit a kolega by chtěl zase to moje, ale ačkoli mám k autu všechny papíry, PIN tam není....prý se už běžně nedává, pokud si vyloženě při koupi neřeknete. Tak mám jen manuál, ale bez štítku s PINem. Nechce se mi kvůli tomu lítat do servisu s VINem a sériovým číslem rádia. Zdá se mi vcelku logické, že když je kód v rádiu uložen, že by měl jít vyčíst. Vím, že se dá vyčíst přímo z EEPROM rádia, programátor a vše potřebné mám, ale zase to znamená rozdělávat rádio, což se mi také moc nechce :-) Kdyby to šlo jednodušeji z komfortky, bylo by to bezva. Díky moc a všem hezký den! Jirka
  4. OK, máš pravdu, omlouvám se...mea culpa maxima... Jen na vysvětlenou - mě jen trochu podráždilo to, že fórum je plné příspěvků, které začaly nějakým tématem a pak se zvrhly v diskuzi, kde jeden nadává druhému, anebo v diskuzi, která s výchozím tématem už nemá moc společného a tyto "příspěvky" vymazány nejsou. Mně jsi vymazal část příspěvku, která sice patřila jinam, ale alespoň se pořád týkala opravy, prosby o radu. Od toho přece toto fórum je. Zatím jsem neměl příležitost, ale taky nejsem po technické stránce úplně mimo a pokud budu vědět, tak rád někomu pomůžu anebo poradím, i když bude příspěvek ve špatném vlákně. Chtěl jsem jen využít toho, že téma týkající se kódování tak trochu taky souvisí s elektrikou...alespoň vzdáleně...a že často lidi, co dělají diagnostiky autoelektrice také rozumí a třeba znají odpověď. Prvotním úmyslem nebylo porušovat pravidla, jen jsem potřeboval radu... Tak ještě jednou sorry... Z tohoto pohledu souhlasím, už jsem na zemi :-). Mně jde, ale spíše o princip - nejde o to, že bych neměl 7 stovek, ale nemám rád zbytečné plýtvání. Kvůli odporu za korunu se vyhodí celý vypínač. Dělám hodně v oblasti elektroniky a vidím, jak to dneska je - často jsou věci dělány tak, aby vydržely záruku a pak se třeba televize nebo jiné zařízení vyhodí a koupí nové. A přitom je v ní vadný jeden kondenzátor za 10 Kč. Stačí tam dát kvalitnější typ anebo typ, který není až na hranici své provozní zátěže a TV vydrží ještě 10 let v bezvadném provozu. Nejsem žádný přehnaný ekolog ani aktivista, ale není mi tak úplně jedno, že kvůli takovým "kurvítkám", jak se podobným "technologiím" dnes říká, si ničíme životní prostředí a jsme v podstatě oběťmi výrobců, které tyto praktiky používají. Originální řešení vnitřku toho přepínače je z mého pohledu dost neprofesionální - a právě u drahého auta bych očekával opak a kvalitu. To samé se týká například známého problému pístních kroužků u motoru 1.8 TSI. A to už není oprava za 7 stovek. Pamatuju ještě časy (bohužel :D), kdy prioritou výrobců kvalita byla. Pokud jde o to bastlení, máš pravdu, že řešení, které jsem napsal by se takto dalo nazvat. Samozřejmě to jde vyřešit i náhradou mikrospínače nebo odporu přímo v přepínači stejnými typy součástek. Pak už by to byla oprava, ne bastlení. Problém je, ale v tom, že odpor je typu SMD a strašně špatně se pájí výbavou, kterou má většina autoelktrikářů k dispozici. Navíc, myslím, že do diskuzí na tomto fóru se zapojují lidi, kteří mají rádi svá auta, rádi si je opravují sami, rádi si s nimi hrají, šperkují je, snaží se je tunit a upravovat...a je jedno, o jak drahý model auta jde :-) Ti ostatní to opravdu neřeší a jedou do servisu s každou ptákovinou :-)
  5. Ahojky, to je fakt takový problém pro někoho, kdo odstrojuje víko, vzít měřák a ten přepínač změřit? Hmmmm, asi ano...2 min času by byl fakt velký prostoj... Myslím, že účelem diskuzních fór tohoto typu je, aby si uživatelé navzájem pomáhali, nebo se pletu? Hlavně, že se tu striktně bazíruje na tom, aby byly všechny příspěvky (to by bylo ještě OK) a i všechny jejich části (např. pokud má člověk v jednom příspěvku třeba 3 dotazy a jeden patří teoreticky jinam, i když jeho uvedení v daném příspěvku ušetří jedno nové vlákno jinde a případně i zvýší šanci na odpověď) ve správné škatulce, jinak se hned z příspěvků maže to "nepřípustné". Typicky české...jen všechno zbytečně komplikovat a krmit své administrátorské ego, namísto pomoci. Jsem zvědav, jestli tady tento odstavec zůstane, anebo jej cenzura zlikviduje Odpovím si sám, kdyby někdo potřeboval - odpor v přepínači má hodnotu 180 Ohmů. Vzhledem k tomu, že jsou oba přepínače (spínač jen na víko a přepínač twindoor) zapojeny paralelně, než vyhazovat přes 700 za nový přepínač (pokud není poškozený fyzicky), stačí v případě nefunkčnosti v přepínači twindooru vyměnit mikrospínač za pár korun a do vedení k mikrospínači na jeden vodič připojit rezistor 180 Ohmů (tedy do série s přepínačem). Oprava za 20 Kč a 15 min. času. V případě spínače pouze víka pak stačí samozřejmě jen ten mikrospínač. Stačí připájet 2 kontakty... Snad to někomu pomůže a třeba ušetří pár korun :-) Jirka
  6. Ahojky, chci se zeptat na pár věcí: 1) je možné nastavit diagnostikou, aby se po odemknutí kufru u Supíka 2 (liftback) odemknulo nejen víko, ale celý twindoor - jako po přepnutí pravým tlačítkem na víku? 2) pokud ano, je možné to nastavit SuperVagem? Předem moc děkuji za ochotu! Mějte se všichni fajn, Jirka
  7. Ahojky, najde se tady dobrá duše, která by byla ochotna změřit hodnotu odporu v přepínači twindooru (ten pravý, v levém odpor není...)? Není potřeba přepínač nijak preparovat - stačí na 2 kontakty přepínače připojit ohmetr a stisknout přepínač :-) Nejlépe, pokud ho máte někdo venku, je mi jasné, že kvůli mně nebudete oddělávat kryt z víka...a přepínač vytahovat. Ve schématu je je sice odpor nakreslený, ale bez hodnoty...samozřejmě... Anebo - nevíte tu hodnotu někdo i bez měření, ze zkušenosti? Mně se po nárazu Tranzita zezadu (nějak to neubrzdil, když jsem stál před přechodem) ten odpor v přepínači normálně rozlomil a tím pádem nejde samozřejmě změřit... Když jsem se díval, jak tam byl daný, tak se ani nedivím - to musel fakt vymýšlet někdo hodně chytrý Nevím, proč nedali odpor mimo přepínač a nepoužili stejný spínač jako pro otevírání jen víka... Resp. vím - rozdíl v ceně je docela patrný, na to, že je tam navíc jen odpor za pár haléřů... Moc díky, Jirka
×
×
  • Vytvořit nový...