OK, máš pravdu, omlouvám se...mea culpa maxima... Jen na vysvětlenou - mě jen trochu podráždilo to, že fórum je plné příspěvků, které začaly nějakým tématem a pak se zvrhly v diskuzi, kde jeden nadává druhému, anebo v diskuzi, která s výchozím tématem už nemá moc společného a tyto "příspěvky" vymazány nejsou. Mně jsi vymazal část příspěvku, která sice patřila jinam, ale alespoň se pořád týkala opravy, prosby o radu. Od toho přece toto fórum je. Zatím jsem neměl příležitost, ale taky nejsem po technické stránce úplně mimo a pokud budu vědět, tak rád někomu pomůžu anebo poradím, i když bude příspěvek ve špatném vlákně. Chtěl jsem jen využít toho, že téma týkající se kódování tak trochu taky souvisí s elektrikou...alespoň vzdáleně...a že často lidi, co dělají diagnostiky autoelektrice také rozumí a třeba znají odpověď. Prvotním úmyslem nebylo porušovat pravidla, jen jsem potřeboval radu... Tak ještě jednou sorry...
Z tohoto pohledu souhlasím, už jsem na zemi :-). Mně jde, ale spíše o princip - nejde o to, že bych neměl 7 stovek, ale nemám rád zbytečné plýtvání. Kvůli odporu za korunu se vyhodí celý vypínač. Dělám hodně v oblasti elektroniky a vidím, jak to dneska je - často jsou věci dělány tak, aby vydržely záruku a pak se třeba televize nebo jiné zařízení vyhodí a koupí nové. A přitom je v ní vadný jeden kondenzátor za 10 Kč. Stačí tam dát kvalitnější typ anebo typ, který není až na hranici své provozní zátěže a TV vydrží ještě 10 let v bezvadném provozu. Nejsem žádný přehnaný ekolog ani aktivista, ale není mi tak úplně jedno, že kvůli takovým "kurvítkám", jak se podobným "technologiím" dnes říká, si ničíme životní prostředí a jsme v podstatě oběťmi výrobců, které tyto praktiky používají. Originální řešení vnitřku toho přepínače je z mého pohledu dost neprofesionální - a právě u drahého auta bych očekával opak a kvalitu. To samé se týká například známého problému pístních kroužků u motoru 1.8 TSI. A to už není oprava za 7 stovek. Pamatuju ještě časy (bohužel :D), kdy prioritou výrobců kvalita byla. Pokud jde o to bastlení, máš pravdu, že řešení, které jsem napsal by se takto dalo nazvat. Samozřejmě to jde vyřešit i náhradou mikrospínače nebo odporu přímo v přepínači stejnými typy součástek. Pak už by to byla oprava, ne bastlení. Problém je, ale v tom, že odpor je typu SMD a strašně špatně se pájí výbavou, kterou má většina autoelktrikářů k dispozici. Navíc, myslím, že do diskuzí na tomto fóru se zapojují lidi, kteří mají rádi svá auta, rádi si je opravují sami, rádi si s nimi hrají, šperkují je, snaží se je tunit a upravovat...a je jedno, o jak drahý model auta jde :-) Ti ostatní to opravdu neřeší a jedou do servisu s každou ptákovinou :-)