Zdravím,
mám OIII fl 2.0 Tsi 4x4 DSG, aktuálně najeto 58 tis.
Už od převzetí v salonu jsem si všiml chvění auta, který jsem nejvíc pociťoval ve volantu, radičce a na slunečních clonách.
Servis od začátku vše přisuzoval 18" kolům a nedokonalému vyvážení a kvalitě českých silnic. Ale, že to není nic velkého, že to skoro necítí, kdybych jim to neřekl.
Ale postupem času se jemné chvění začalo zvětšovat a tak jsem koupil novou sadu kol jak zimních tak letních - nepomohlo.
Po necelých dvou letech a 50 tis km se přidalo ke chvění v intervalu otáček 2750 - 3250 ot/min ještě dunění při brždění motorem při klesání otáček z 3250 - 2750 ot/min - zvuk bych přirovnal přejezdu zhuštěných čar před přechodem pro chodce.
Není to závislé na rychlosti - pouze na otáčkách tudíž je jedno jestli jedu 80 na 3ku nebo 130 na 5tku a ještě jsem zpozoroval, že je to znatelné až při zahrátém motoru.
Takže teď 2 měsíce před koncem záruky jsem začal řešit s autorizákem. Po třech týdnech je výsledek ten, že jim ŠA povolila vyměnit Haldex. Před výměnou Haldexu, prováděli zkušební jízdy bez kardanu a dunění se projevovalo stále. Když mi volali, že budou měnit Haldex a řekli mi, že jezdili bez toho kardanu, tak jsem jim rovnou řekl, že si myslím, že to tím nebude, když defakto to co budou měnit odpojili od zdroje otáček a stejně to pořád duní. , No řekli, že mají svázané ruce, že musí dělat to co řekne výrobce, ale po výměně dunění i chvění přetrvává.
Začínám si myslet, že mi zachvíli vymění půlku auta a stejně to k ničemu nebude. Můj osobní názor je buď převodovka nebo něco na motoru - co je nějakým stylem spojené s otáčkami motoru a úrovní zahřátí.
Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo nápad co by to mohlo způsobovat?